Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Trailblazer misständer.

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
Henrik T
Minivan
Inlägg: 26
Blev medlem: lör 19 maj 2012, 12:43

Trailblazer misständer.

Har grejat med bränslepumpen på min trailblazer, rören hade rostat av så jag skarvade på slang istället.
När jag startar den så går den inte på alla cylindrar?
Får felkod P0300
Har ni några idéer förslag på vad jag kan ha missat/gjort fel?
Har en tanke om att jag förväxlat slangarna på pumpen, men då borde den väl inte starta alls lär?

Tacksamm för svar.
Henrik
Annons
Användarens profilbild
Henrik T
Minivan
Inlägg: 26
Blev medlem: lör 19 maj 2012, 12:43

Re: Trailblazer misständer.

Har nu bytt bränslepump och satt dit nya ledningar från pumpen.
Bytt bränslefilter och stift.
Går fortfarande inte på alla cylindrar och ger felkod p0300.
Ingen som har någon ide på vad som kan vara fel?

Mvh
Användarens profilbild
Magnum1965
Minivan
Inlägg: 23
Blev medlem: lör 06 dec 2014, 20:26

Re: Trailblazer misständer.

Du har säkert redan sökt och hittat på nätet, men denna kanske kan vara till hjälp?

http://www.obd-codes.com/p0300

Det är ju dessvärre inte några få saker det kan vara fel på.
Användarens profilbild
sverker
Hedersmedlem
Inlägg: 1864
Blev medlem: tor 01 sep 2011, 20:41
Ort: Stockholm

Re: Trailblazer misständer.

P0300 är ju random misfire, dvs att det inte är specifikt på en cylinder som det är problem. Eftersom du haft problem på bränslesidan är väl det naturliga att börja med att kolla att du har rätt tryck i insprutningen.
Användarens profilbild
Henrik T
Minivan
Inlägg: 26
Blev medlem: lör 19 maj 2012, 12:43

Re: Trailblazer misständer.

Tack för era svar.
Ska börja felsöka bränslesystemet imorgon.
Ska försöka låna en bränsletrycks mätare o se om det är ok.
Återkommer om ev framsteg lr raseriutbrott ;)
Mvh Henrik
Användarens profilbild
Henrik T
Minivan
Inlägg: 26
Blev medlem: lör 19 maj 2012, 12:43

Re: Trailblazer misständer.

Har varit ute o grejat med aset idag.
Verkar som det är två! tändspolar som tackat för sig.
Har testat o flytta runt dom o misständingarna följer de 2 spolarna.
Så nu är jakten att hitta spolar till vettiga priser i sverige då jag inte hinner vänta på delar från Usa.
Har handlat endel på åbergs vtc förut finns det några andra bra hyffsat billiga ställen?

Mvh Henrik
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Trailblazer misständer.

Hansen Racing har Standard Motor Products tändspolar (artikelnummer UF303) för 1330 kr/st (oftast fri frakt till närmsta reservdelsbutik). Åbergs VTC har samma märke, Standard Motor Products UF303, men där kostar dom 1650 kr/st samt att det tillkommer fraktkostnad till närmsta postutlämning (Postnord).

Rockauto.com har också dessa tändspolar (samma märke) och där kostar 2 st endast 1150 kr inkl. expressfrakt till Sverige (det går verkligen jättefort, fick hem grejorna på 2 dagar sist om jag minns rätt). Men kom ihåg att Fedex kommer skicka ut en faktura i efterhand på tullen, momsen och deras egna avgift för importdeklarationen osv., så lägg på en femhundring, dvs. totalt 1650 kr för 2 st tändspolar! Du sparar i alla fall en tusenlapp om du kan vänta 1-2 dagar extra. Beställer du idag så kanske det inte ens blir någon väntetid alls om man jämför med Hansen Racing (1 dags leverans till närmsta reservdelsbutik), utan då kanske dom kommer fram redan på måndag eller tisdag!

Rockauto.com har även fler märken att välja mellan, både billigare och dyrare, men välj helst något känt märke såsom Standard Motor Products, Denso, Airtex eller ACDelco.

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Trailblazer misständer.

Tips! Googla även och kolla om Rockauto har någon kampanj, de brukar ha 5% rabattkuponger (dvs. om du väljer att handla därifrån).
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar