Hej
har en Jeep Grand Cherokee TSi (ZJ) 1998 med raka 6:an. hade varit ute och åkt inga problem alls med den. parkerade hemma , och dagen efter
när jag skulle starta så dråg den inte i gång , den går runt på start motor , spridarna tickar och det kommer bränsle till dom , felsökte många timar
tändspolen är funkins , bytt cps (Vevaxel givaren) tändspolen får 12v från asd relät men om man mater på + poel p battriet till tändspolens kabel från pcm:en så för blir det stadig volttal ingen indekation på at det kommer pulser , rev i sär pcm för at prova at mäta driv trissan til tändsploen och så klar så sprak kortet , har fixat en pcm från skroten och frågan är kan slänga in den andra pcm eller borkar den ur totalt då ?
Felsökt fram föjlande
Startmotor drar runt: JA
Brärnsle pump går : JA
insprutings railen har tryck: JA
12v från tändkretsen till tändspole : JA
CPS/Vevaxel givare ger signal : JA
puls tåg från pcm till tändspole : Nej
Jeep Grand Cherokee 1998 ZJ/TSi ingen ginsta
Annons
Re: Jeep Grand Cherokee 1998 ZJ/TSi ingen ginsta
Hej!
Vilket tråkigt fel!
Jag tror att man måste programmera PCM:en till bilens chassinummer/VIN-nr för att det ska fungera, både vad gäller eventuellt larm/startspärr samt övriga funktioner som måste kopplas samman. Detta gör man med en DRBIII-scanner.
Mvh
Vilket tråkigt fel!
Jag tror att man måste programmera PCM:en till bilens chassinummer/VIN-nr för att det ska fungera, både vad gäller eventuellt larm/startspärr samt övriga funktioner som måste kopplas samman. Detta gör man med en DRBIII-scanner.
Mvh