Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Bilstereo

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
wernerr
Station Wagon
Inlägg: 3
Blev medlem: tis 02 jul 2019, 12:37

Bilstereo

Har en avalanche -04. hur konverterar man bilradion så den får rätt frekvensdelning på decimalerna?
jobbar själv som radio tv tekniker o vet att jag gjorde det åt en kund för ca 10-15 år sen men kommer inte ihåg hur.
vet att man skulle flytta/ta bort/komplettera med en diod någon stans
Annons
Användarens profilbild
Agentrullning
Minivan
Inlägg: 31
Blev medlem: tis 12 mar 2013, 21:04

Re: Bilstereo

Jag tror inte det går, jag letade febrilt efter info om att göra samma sak på min Yukon (Bose-stereo), det som går att göra är att ansluta någon box på antenningången som förskjuter frekvensen 0,1 MHz, men då har man ju problemet med att man inte får in de "udda" frekvenserna. Enda lösningen är nog att hitta en bilradio från en Europasåld. (om det finns...)
Jag var glad att det satt en Europaradio med RDS i Camaron jag köpte i våras...
Buick Roadmaster Sedan '92
GMC Yukon Denali '01
Camaro Z28 '99
Användarens profilbild
wernerr
Station Wagon
Inlägg: 3
Blev medlem: tis 02 jul 2019, 12:37

Re: Bilstereo

Hittade min gamla anteckning från då.
detta var en Panasonic RM1300 stereo jag byggde om.
Detta hade jag antecknat: flytta diod D50 från stift 20-16 till stift 20-18. sitter på kontakt CN103
borde inte skilja så mycket på dom, är ju ungefär lika gamla. ska iaf prova
Användarens profilbild
d4l
Pickup Truck
Inlägg: 772
Blev medlem: tis 17 jan 2017, 18:58

Re: Bilstereo

Berätta gärna hur det går :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarens profilbild
Stefan N
SUV
Inlägg: 346
Blev medlem: sön 29 nov 2015, 13:34

Re: Bilstereo

Här i Stockholm har de flesta stationer varit på udda platser så det där har aldrig stört mig.

Numer streamar jag enbart musik från telefonen, hatar reklam!

Så de blåtands mockagäng kopplat till stereon är allt jag skulle göra, men alla är vi olika
RAM Sport 1500 4x4
Användarens profilbild
Mr.T
Station Wagon
Inlägg: 1
Blev medlem: mån 26 aug 2019, 22:40
Ort: Upplands Väsby

Re: Bilstereo

Hej. Jag är ägare till en Cheva Tahoe 2003. Jag har fått strul med bilradion och får den inte att fungera. Den lyser och söker in kanaler med ljudet fungerar inte. Jag har försök med en annan radio men lika resultat. Man har sagt mej arr det ska finnas en förstärkare under panelen. Jag har letat men hittar ingen förstärkare. Någon som kan ge mej tipps.
Skriv svar