Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Höger halvljus slocknar inte

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
Ost
Station Wagon
Inlägg: 2
Blev medlem: mån 03 jul 2023, 17:24

Höger halvljus slocknar inte

Hejsan
Jag har kollat runt och de finns några som har haft liknande fel men ändå inte riktigt samma som jag

Problemet är att höger halvljus vägrar att slockna
Jag har en Chrysler Grand Voyager 3.3 2007
Testat att vrida på nyckeln då tänds vänster upp vrider av men höger slocknar inte
Vrider på ljus vredet samma sak
Kontrollerat säkringar och relä under huven inget som påverkar förutom en 30A säkring som hänger vid batteriets + pol. Det ser original ut. Drar jag ut den slocknar ljuset men tänds när jag sätter tillbaka den. Samma sak händer när jag bryter batteri spänning på - polen

Jag har försökt att hitta om det finns säkringar och relä specifikt till hel/halv ljus men det verkar det inte göra

Finns det någon som har några goda råd. Har aldrig skruvat med Chrysler tidigare
Pierre // precis blivit med Chrysler :D
Annons
Användarens profilbild
Ost
Station Wagon
Inlägg: 2
Blev medlem: mån 03 jul 2023, 17:24

Re: Höger halvljus slocknar inte

Pillade runder lite och när bilen är igång och jag ska släcka ner till parkeringsljus klickar det under instrumentpanelen. Ovanför bromsen lite till vänster sitter där en box som det står "Ljusautomatik/Runninglight"
Tar jag bort den lyser båda halvljusen hela tiden oavsett hur jag har ljus vredet. Men nu stängs ljuset av när jag vrider av tändningen
Troligen fel i den boxen. Den har även smält i plasten precis vid kontakstycket

https://photos.app.goo.gl/gMfUrn7M6ZvV3CLj6
Pierre // precis blivit med Chrysler :D
Skriv svar