Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Köpråd Grand cherokee

Jeep, det välkända 4x4 bilmärket
Användarens profilbild
badankan
Station Wagon
Inlägg: 1
Blev medlem: lör 05 aug 2023, 02:35

Köpråd Grand cherokee

Hej folket, jag är ny här och jag skriver för att jag funderar på att skaffa mej en ny bil, jag är rätt såld på utseendet av jeep cherokee och grand cherokee, och jag gillar känslan man får av 4x4, automat, stor mullrig motor, och stora vräkiga skinnklädda stolar.
Det verkar lite svårt att få tag på dessa här där jag bor (Västernorrland) men jag har hittat ett ex på blocket.
Närmare bestämt, denna:
https://www.blocket.se/annons/vasternor ... /110131018

det där priset är väl ganska nära min smärtgräns tror jag, vad tror ni om den här bilen?
Den är ju besiktigad och det känns som ett måste, jag vill inte köpa en obesiktad bil för sånna pengar.

Det verkar vara lite rostlagning som bör göras om man vill bli riktigt nöjd med bilen, är detta väldigt dyrt om man lejer bort det?
Om jag köper den skulle jag vilja få bort rosten och rostskydda underredet. Jag har inget garage att hålla till i, annars skulle jag gärna försöka göra det själv, allt annat man kan göra utan garage kan jag försöka mig på. Jag har dock vänner som kanske kan hjälpa till att skruva lite om jag inte rår på ett problem.

Säljaren säger att bilen växlar mjukt och fint, det ska inte finnas några missljud varken i dämparna eller i fördelningslådan.
Jag ska titta på bilen om några dagar, så då får jag väl se med egna ögon hur illa rosten är.

Det finns ju fler bilar för mindre pengar på andra ställen i Sverige, men då ska man åka 40 mil enkel resa för att titta på en bil som kanske ser ut som skit i verkligheten?

Just ja, jag har inte tänkt köra i skog, jag tänkte ha den som bruksbil (jag använder inte bilen speciellt mycket så jag är inte jättebrydd i bränsleförbrukningen).

Finns det kanske någon annan bil som passar in på mina krav och vore ett bättre val? (4x4, bensin, större motor, suv med "kombi")


MVH Crille