Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Lite radiohjälp Chevrolet iso-kabel?

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
rimme
Van
Inlägg: 52
Blev medlem: ons 28 dec 2011, 17:44

Lite radiohjälp Chevrolet iso-kabel?

Tjenare, nu har jag tröttnat på min orginalradio / stereo i bilen och vill byta.
Min fråga är om det finns färdiga kabeladaptrar från min kontakttyp (vet ej vad den heter) till "vanliga" bilstereo kontakter, antagligen europakontakt om det finns något som heter så. Undrar även om det finns adapterplattor för att täcka hålet, bilens orginalstero är betydligt större än de stereos man köper på varuhusen.

Bild
Bild
Bild

/ Mvh
Senast redigerad av Avenger den ons 02 maj 2012, 20:01, redigerad totalt 1 gånger.
Anledning: Ej beskrivande rubrik.
Corvette Stingray | Cheva Blazer | Cheva Van | Jeep Cherokee | Chrysler 300
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Lite radiohjälp Chevrolet iso-kabel?

Här finns en billig konverteringskabel :) :

http://viewitem.eim.ebay.se/CHEVROLET-C ... 91964/item" onclick="window.open(this.href);return false;

Stereoram:

http://viewitem.eim.ebay.se/CHEVROLET-C ... 91964/item" onclick="window.open(this.href);return false;

Kollade bara snabbt på ebay, stereoramen kanske var helt fel :oops:
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
rimme
Van
Inlägg: 52
Blev medlem: ons 28 dec 2011, 17:44

Re: Lite radiohjälp Chevrolet iso-kabel?

Tack för det,
Googlade lite och det lutar åt en dubbel-din stereo, men det verkar vara lögn att hitta mått på dessa eftermarknadsstereos, är det så enkelt att den är dubbelt så hög som en enkel-din stereo? Finns de något sajt där man kan se om dubbel-din passar direkt i bilen eller om det behövs sågas och sättas ram, Chevrolet Van Express -98,
Corvette Stingray | Cheva Blazer | Cheva Van | Jeep Cherokee | Chrysler 300
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Lite radiohjälp Chevrolet iso-kabel?

1-din = 5 cm hög

1,5-din = 7,5 cm hög

2-din = 10 cm hög

Dvs. du måste såga i panelen för att få plats med en 2-din =( Finns många som har gjort det, tror inte det går in annars.

Köp annars en 1-din om är den vanligaste storleken ? =) Finns många snygga av bra kvalité till bra priser med DVD osv. om du vill ha det. Runt 2 500:- för kända varumärken och hälften för Kina-spelare :)

Då behöver du som sagt en stereoram som jag länkade till ovan..
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar