Dog, går inte att starta, Durango -04
Re: Dog, går inte att starta, Durango -04
Har inte provat med startgas, läste på ett annat forum att det inte var bra för dessa motorer. Vet inte om det stämmer eller inte.
Ja, jag tycker också att det låter som pumpen, men det känns lite konstigt att den bara ska gå sönder utan att det märks något på bilen innan. Som t.ex att den inte skulle få tillräckligt med bensin, oljud eller liknande.
Ja, jag tycker också att det låter som pumpen, men det känns lite konstigt att den bara ska gå sönder utan att det märks något på bilen innan. Som t.ex att den inte skulle få tillräckligt med bensin, oljud eller liknande.
Annons
Den ska klara av lite startgas, jag hade kontrollerat det direkt för att se om den saknar bränsle =)
Det KAN ju ev. vara glapp i kontakten till pumpen, men troligtvis är den kanske defekt =(
Det KAN ju ev. vara glapp i kontakten till pumpen, men troligtvis är den kanske defekt =(
Det är bensinpumpen som är trasig. Vart hittar man en till ett bra pris, är det ebay som gäller?
Som vi trodde då
Tråkigt att höra, inte så jätteroligt att byta den om man inte har lift..
Du kan ju höra med din lokala reservdelsbutik vad det kostar, men i många fall är det runt 3 tusen det rör sig om när man köper hela modulen.
Hittade för under 1 200:- med frakt ifrån ebay.com, passar alla motorer av Durango -04, även 5.7 liters HEMI, bränslepumpsmodul:
http://www.ebay.com/itm/FUEL-PUMP-MODUL ... d0&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Du kan ju höra med din lokala reservdelsbutik vad det kostar, men i många fall är det runt 3 tusen det rör sig om när man köper hela modulen.
Hittade för under 1 200:- med frakt ifrån ebay.com, passar alla motorer av Durango -04, även 5.7 liters HEMI, bränslepumpsmodul:
http://www.ebay.com/itm/FUEL-PUMP-MODUL ... d0&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja, tråkigt är det, men den har ju pumpat ca 40000 liter bensin så det är väl inte så konstigt
Jag frågade Hansenracing, de ville ha 3900:-. Då känns ebay som ett bättre och billigare alternativ.
Tack för tipset på ebay!
Jag frågade Hansenracing, de ville ha 3900:-. Då känns ebay som ett bättre och billigare alternativ.
Tack för tipset på ebay!
Då har bilen rullat en del? 
Ja, då var det aningen bättre pris på ebay
Ja, då var det aningen bättre pris på ebay
Ja, den har gått en bit, ca 20000mil á 2liter milen.
Aha, tänkte mer på att du skulle skriva 30 tusen
..20 är ju ingenting! 
Nej, den borde orka många tusen mil till, bara den får en ny pump. 
Den klarar lätt det dubbla 
Har du plockat ned pumpen så bilen står uppallad nu eller? Inväntar bara pumpen sig?
Har du plockat ned pumpen så bilen står uppallad nu eller? Inväntar bara pumpen sig?
Får hoppas på det
Ja, pumpen är nere, så jag väntar bara på den nya. Hade tänkt att beställa den i morgon när jag har fått in pengarna på paypal konto och efter jag har fått svar från ebay säljaren. De ville ha ett mail innan köpare från andra länder än USA la en beställning.
Ja, pumpen är nere, så jag väntar bara på den nya. Hade tänkt att beställa den i morgon när jag har fått in pengarna på paypal konto och efter jag har fått svar från ebay säljaren. De ville ha ett mail innan köpare från andra länder än USA la en beställning.
Det går att beställa utan PayPal via VISA/Mastercard
..man behöver inte överföra pengarna till PayPal före betalning, man väljer bara att man inte har ett PayPal 
Jag brukar bara beställa innan jag ens frågat säljaren, har nog aldrig kontaktat dem i förväg, hehe
Jag brukar bara beställa innan jag ens frågat säljaren, har nog aldrig kontaktat dem i förväg, hehe
Jo, jag vet att det går att beställa utan Paypal, men säljarna brukar föredra att man använder det.
Man kanske inte behöver skicka ett mail först, men jag tänkte eftersom det stod i annonsen så var det lika bra.
Man kanske inte behöver skicka ett mail först, men jag tänkte eftersom det stod i annonsen så var det lika bra.
Det går ändå via PayPal till säljaren när man använder kontokort
..så man får garantier via PayPal =) ..men om man gör som du och beställer via PayPal-kontot så ingår även Ebays garantier, så det är ett plus i kanten 
Jag formulerade mig lite dåligt innan, givetvis är det kanonbra att fråga säljaren först, det är bara jag som är lite lat ibland =)
Håller tummarna att leveransen går fort och att bilen snurrar igång igen med allt monterat =)
Jag formulerade mig lite dåligt innan, givetvis är det kanonbra att fråga säljaren först, det är bara jag som är lite lat ibland =)
Håller tummarna att leveransen går fort och att bilen snurrar igång igen med allt monterat =)
Aha, att det går via Paypal ändå visste jag inte.
Skönt att vara lat ibland, men jag ville inte chansa 
Ja, det hoppas jag på med. Jag återkommer med resultat
Tack för hjälpen den här gången
Ja, det hoppas jag på med. Jag återkommer med resultat
Tack för hjälpen den här gången