Runningboards modern blue sälja?
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Re: Sv: Runningboards modern blue sälja?
Gott att det löste sig. Mindre kul när man råkat beställt fel för några tusen
Voyager -04 3.3l V6
Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Annons
- Sorkstryparen
- Van
Re: Runningboards modern blue sälja?
Ja detta var riktigt skönt! Men har fortfarande inte fått ett svar från dom....
Har provat att söka lite(ska dock söka mer inatt) med dom är verkligen billigast, men vågar inte lägga en beställning där igen. Betalar hellre en femhundring mer...
Tack igen för alla vänliga svar!
Har provat att söka lite(ska dock söka mer inatt) med dom är verkligen billigast, men vågar inte lägga en beställning där igen. Betalar hellre en femhundring mer...
Tack igen för alla vänliga svar!
- Sorkstryparen
- Van
Shit det var svårt att hitta någon bra sida med vettiga priser.
Ne det verkar som bara den första sidan jag köpte från har dessa till vettigt pris, fasiken.
Förmodligen söker jag fel, har någon ett bra tips uppskattas det väldigt.
Ne det verkar som bara den första sidan jag köpte från har dessa till vettigt pris, fasiken.
Förmodligen söker jag fel, har någon ett bra tips uppskattas det väldigt.
- Sorkstryparen
- Van
Fick nu svar från sidan, verkar som dom inte ens sett mina mejl för anledningen till att dom betalade tbx pengarna var för att paketet skulle bli för stort med usps....
Nåväl trodde dock inte att det skulle vara så här svårt att hitta mopars sidosteg....
Visst jag har hittat en del men då har frakten eller priset på sidostegen var sjukt höga.
Har även försökt hitta omålade så kan man ju fixa färgen här i sverige.
Fattar inte att det ska vara så svårt med ändå en så vanlig bil och mopar är ju inte ovanligt direkt.
Nåväl trodde dock inte att det skulle vara så här svårt att hitta mopars sidosteg....
Visst jag har hittat en del men då har frakten eller priset på sidostegen var sjukt höga.
Har även försökt hitta omålade så kan man ju fixa färgen här i sverige.
Fattar inte att det ska vara så svårt med ändå en så vanlig bil och mopar är ju inte ovanligt direkt.
Kolla vad frakt och allt skulle gå på om du tar det via http://www.ShopUSA.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Avenger har själv beställt grejer gonom dom. (just nu en kolfiberhuv på väg)
Kanske då går att få ett vettigt pris på det.
Det går att skriva i och kolla priser på olika saker innan man beställer.
Avenger har själv beställt grejer gonom dom. (just nu en kolfiberhuv på väg)
Kanske då går att få ett vettigt pris på det.
Det går att skriva i och kolla priser på olika saker innan man beställer.
Tack till:
Avenger på USABilforum, BDS Lindesberg, Summer On Wheels,
Helges Däckmontering, Mika på MTF Rod & Plåt Och självklart Mamma och Syster.
- Sorkstryparen
- Van
hmm ja det såg verkligen intressant ut men hur fungerar detta? Låter ju väldigt bra.
Man skapar ett konto och när man beställer så skriver man "fake" adressen då och sen fixar dom resten?
Kostar det ingenting extra för jobbet dom gör?
Ska titta på detta, såg ju onekligen intressant ut.
Tack!
Man skapar ett konto och när man beställer så skriver man "fake" adressen då och sen fixar dom resten?
Kostar det ingenting extra för jobbet dom gör?
Ska titta på detta, såg ju onekligen intressant ut.
Tack!
Avenger kan nog förklara detta lite bättre. 
Kontot skapar man med sin riktiga hemadress.
Men när du beställer delar så använder du "shopusa's" adress.
Då skickas grejerna till dom (som dessutom hos vissa ställen ger fri frakt inom USA).
Sen packas det om och skickas av ShopUSA till DIN hemadress.
Så har jag fattat det iaf.
Avenger får som sagt sticka in med sin info,
han har ju som sagt mer erfarenhet av dom.
Kontot skapar man med sin riktiga hemadress.
Men när du beställer delar så använder du "shopusa's" adress.
Då skickas grejerna till dom (som dessutom hos vissa ställen ger fri frakt inom USA).
Sen packas det om och skickas av ShopUSA till DIN hemadress.
Så har jag fattat det iaf.
Avenger får som sagt sticka in med sin info,
han har ju som sagt mer erfarenhet av dom.
Tack till:
Avenger på USABilforum, BDS Lindesberg, Summer On Wheels,
Helges Däckmontering, Mika på MTF Rod & Plåt Och självklart Mamma och Syster.
- Sorkstryparen
- Van
Okej, detta låter ju faktiskt väldigt bra!
Har hittat en del sidor där dom bara skickar inom USA, fast med bra priser.
Så Avenger får gärna när det finns tid förklara lite hur det fungerar.
Har hittat en del sidor där dom bara skickar inom USA, fast med bra priser.
Så Avenger får gärna när det finns tid förklara lite hur det fungerar.
ShopUSA är en mycket bra tjänst, särskilt vid beställning av större paket.
Man får sin egna USA-adress till deras lager i Virginia Beach, närmare bestämt en hyllplats på ett ungefär
På deras hemsida fyller man i det totala priset inkl. frakt INOM USA, så kan man se vad det kostar levererat hem till din dörr i Sverige, då räknas det in tull, moms och frakt inom Sverige, vilket du även hade fått betala om Factory Chrysler Parts skickat dina delar, säkert en tusenlapp extra här hemma + någon hundring i frakt, nackdelen då är att du inte mer om det totala priset förrän du får ett brev ifrån Posten här i Sverige.
Med ShopUSA så hanterar dom allting åt dig, väldigt smidigt och deras avgifter är inte så dyra för att dom gör detta jobbet.
Totalpriset som man ser i deras kalkylator gäller om paketet understiger 0,5 kubikmeter i volym, annars tillkommer skrymmande avgift, samt att dessa stora paket skicka endast med båt (om man inte vill lägga till ytterligare 3 tusen för att få med flyg), lev.tid med båt är cirka 1-2 månader beroende på när man beställer, det är inte alltid dom har båten i hamn så det kan bli väntetid på så sätt.
Låt säga att du hittar ett par lackerade insteg för 550 dollar inkl. frakt inom USA, då blir totalpriset för dig cirka 5 700:- (vilket det hade blivit oavsett om du fått grejerna för 4 500:- eftersom tullen hade lagt på en avgift, även Posten..).
Det bästa är att du först betalar priset och frakten inom USA från den butik du handlar (och registrerar detta till ShopUSA samma dag), och när ShopUSA meddelar att båten ska åka så drar dom deras avgifter (frakt, tull, moms..), så det blir några veckor mellan betalningarna (oftast).
Man får sin egna USA-adress till deras lager i Virginia Beach, närmare bestämt en hyllplats på ett ungefär
På deras hemsida fyller man i det totala priset inkl. frakt INOM USA, så kan man se vad det kostar levererat hem till din dörr i Sverige, då räknas det in tull, moms och frakt inom Sverige, vilket du även hade fått betala om Factory Chrysler Parts skickat dina delar, säkert en tusenlapp extra här hemma + någon hundring i frakt, nackdelen då är att du inte mer om det totala priset förrän du får ett brev ifrån Posten här i Sverige.
Med ShopUSA så hanterar dom allting åt dig, väldigt smidigt och deras avgifter är inte så dyra för att dom gör detta jobbet.
Totalpriset som man ser i deras kalkylator gäller om paketet understiger 0,5 kubikmeter i volym, annars tillkommer skrymmande avgift, samt att dessa stora paket skicka endast med båt (om man inte vill lägga till ytterligare 3 tusen för att få med flyg), lev.tid med båt är cirka 1-2 månader beroende på när man beställer, det är inte alltid dom har båten i hamn så det kan bli väntetid på så sätt.
Låt säga att du hittar ett par lackerade insteg för 550 dollar inkl. frakt inom USA, då blir totalpriset för dig cirka 5 700:- (vilket det hade blivit oavsett om du fått grejerna för 4 500:- eftersom tullen hade lagt på en avgift, även Posten..).
Det bästa är att du först betalar priset och frakten inom USA från den butik du handlar (och registrerar detta till ShopUSA samma dag), och när ShopUSA meddelar att båten ska åka så drar dom deras avgifter (frakt, tull, moms..), så det blir några veckor mellan betalningarna (oftast).
- Sorkstryparen
- Van
Detta låter ju faktiskt sjukt bra, tror jag ska köra på detta. TACK! 
Mycket mer information finns på ShopUSA.se, kolla igenom deras FAQ-avdelning
..se till att läsa igenom allting noga så ska det nog gå bra =)
- Sorkstryparen
- Van
För att undvika mitt förra mistag med färgen. Har ring och kollat upp min färg kod och den är PBV (Blackberry)
Men en del av sidorna jag tittar på så heter den HBV (Blackberry).
Då är det inte samma va? Ibland har det stått [PBV] Blackberry, Blackberry [HBV].
Detta var verkligen ett gissel... ringde en återförsäljare och dom ville ha ca 10k för dessa....
Ne jag får väll leta men om ngn vet lite bättre med färgen där så tackar jag.
Edit:
Enligt denna sida ska det vara samma.
http://www.paintscratch.com/paint-colors.html" onclick="window.open(this.href);return false;
"Chrysler vehicle color codes can be preceded by a letter such as P or Q. For example if you are looking for color code W7/GW7, it may appear on your vehicle as PW7/GW7 or QW7/GW7 or RW7/GW7, etc.
Some of the colors below may be followed by the word mattt, i.e. Color Description (matt) . These are trim or bumper colors"
"Blackberry Pearl BV/HBV"
Vilket då gör att BV blir PBV lr tänker jag fel?
Men en del av sidorna jag tittar på så heter den HBV (Blackberry).
Då är det inte samma va? Ibland har det stått [PBV] Blackberry, Blackberry [HBV].
Detta var verkligen ett gissel... ringde en återförsäljare och dom ville ha ca 10k för dessa....
Ne jag får väll leta men om ngn vet lite bättre med färgen där så tackar jag.
Edit:
Enligt denna sida ska det vara samma.
http://www.paintscratch.com/paint-colors.html" onclick="window.open(this.href);return false;
"Chrysler vehicle color codes can be preceded by a letter such as P or Q. For example if you are looking for color code W7/GW7, it may appear on your vehicle as PW7/GW7 or QW7/GW7 or RW7/GW7, etc.
Some of the colors below may be followed by the word mattt, i.e. Color Description (matt) . These are trim or bumper colors"
"Blackberry Pearl BV/HBV"
Vilket då gör att BV blir PBV lr tänker jag fel?
- Sorkstryparen
- Van
Ingen som har något smart att inflika ang färgen där 
Stämmer perfekt med det du säger om färgkoden, jag vet då jag ganska nyligen beställt Mopar färg/kod 
Har du svart färg eller mörkblå på bilen?