Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Blandade frågor Pickup Trucks inköp

Allmänt om forumet
Användarens profilbild
SilverSurfan
SUV

Re: Blandade frågor Pickup Trucks inköp

Tänker oxå på cowboys när jag hör Big Horn, får sätta ett tjurhorn i grillen. :-)
Det var en -07a som var C-reggad, trodde det isf skulle vara billigare skatt.
Fanns vanlig utr som ac, skinn, el-fönster x4, farthållare, tow haul osv. Var en 5.7L Hemi.
Finns hos Stockholmsbilgrupp.se i haninge.
Nissan Titan 5.6L V8 4x4 -06. Tillverkas i Usa, säljs endast i Usa, vanlig i Usa men räknas ändå inte som Usa-pickis.. http://www.garaget.org/?car=374771&image=3616573
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Många tillverkare som kör lite Western-stil på sina Truckar :)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
sverker
Hedersmedlem

Det kan vara olika också beroende hur de registrerades in vid importen

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 4
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Jag märker det som Sverker säger, har kollat igenom en hel del bilar tidigare och det kan skilja tusenlappar på t ex. Voyager och Town & Country, som ett exempel..

Bild
Användarens profilbild
SilverSurfan
SUV

http://mobil.blocket.se/sodermanland/Do ... .htm?ca=11" onclick="window.open(this.href);return false;

Någon som vill dela sina tankar och funderingar kring denna?!
Den är lite dyr men det jobbar jag på..
Känns annars som den har allt jag söker, förutom en fet båge i fronten och riktiga vinterhjul.
Man blir ju själv lite blind när "vill ha" känslan infinner sig.
Nissan Titan 5.6L V8 4x4 -06. Tillverkas i Usa, säljs endast i Usa, vanlig i Usa men räknas ändå inte som Usa-pickis.. http://www.garaget.org/?car=374771&image=3616573
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Fin färg, rätt stuk med "Sport", låga mil och skönt att den redan har flaklock. Men jag tycker också att priset var lite i överkant, känns som det i alla fall.

Kolla om den gått som dragfordon med släp eller om dom lastar massa MC/ATV hela tiden, då har den fått arbeta lite och kanske inte alltid känns så bra när man ska ha den privat.

Bild
Användarens profilbild
SilverSurfan
SUV

Ja utseendet är helt rätt, gillar den diskreta grafitgrå bättre än helsvarta och det diskreta kjolpaketet.
Den kom som inbyte mot en Atv och något annat, enl säljaren har den pendlat mellan E-tuna/Sthlm med ett "äldre" par. Ej hantverksbil.
Ska var välsevad av en firma i E-tuna där den rullat sen nyimport. Ska finnas komplett servicebok och var bra skick så när på några stenskott i huven.
OM jag bestämmer mig för att köpa ska jag försöka pruta, men behöver tyvärr finansierings hjälp när det blir över 200Tkr och då blir det svårare att pruta. :-(
Till min fördel märker man att säljaren VILL sälja. :-)
Dock osäker på andrahands priset då denna hamnar mellan "billigt" för privatpersoner och nya dyrare som företagare köper. .
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Då verkar den bilen har rullat lugna fina mil. Det är bara priset då som sagt =) Liiiite i överkant..

Vad tror du slutsumman kan hamna på? =)

Bild
Användarens profilbild
SilverSurfan
SUV

Hade tänkt ge ett bud på 200Tkr, take it or liv it.
Men tyvärr så har jag inte fått SAABen å vissa andra saker såld så jag har mina 50Tkr som jag tänkt i kontantinsats. :-( Vill inte skänka bort en riktigt bra bil trots att det är en SAAB.
Så tyvärr får jag släppa denna och jaga nya objekt.

Nu till mina funderingar efter några glas rött ( har ju faktiskt semester)..
Vilken motor skulle ni välja?! ( jag är ju lite vilsen i dodge och V8 världen)
4.7L i en -06/07 el 5.9L som sitter i -02?
4.7L verkar trots sin stl leverera mer hk än 5.9L?! vilken är mest pålitlig, läst någonstans att det kan vara strul med gamla 5.9L?

Tankar och funderingar är fria. :-)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Det är hemskt svårt att bli av med en bil oavsett märke såsom det är idag :(

4.7:an framför Magnum-motorn, den har fått väldiga bra betyg i all bilar den suttit i. Men HEMI före allt :D

Bild
Användarens profilbild
SilverSurfan
SUV

Absolut helst Hemi och troligtvis blir det Hemi oxå, men det finns ju endel finna och nyare med 4.7L.
Samt gillar den ljusa inredningen som verkar vara vanligare i pickisar med 4.7L.
Kommer vare sig lasta en "rejsa" så kvalite, årsmodell och förbrukning prioriterars.
Finns en riktigt billig Ram på blocket (röd för 75Tkr), men med 5.9L. Lite därför jag undrade.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Då borde 5.9:an duga perfekt, anledningen var väl annars att den är "lite för svag" för mångas tycken, men allting handlar ju inte om att "rejsa" och burna däck :)

Ja den för 75 tusen var ju inte fel pris på!

Bild
Användarens profilbild
SilverSurfan
SUV

Hej igen.
Dodge letandet har legat lite på is men igår var jag iaf och tittade på en röd Ram1500 SPORT -05..
Första intrycket är som alltid när man ser en Dodge å speciellt en sport, hade det inte varit -5 ute så hade nog pengarna bränt hål i fickan. :-)
Verkade i bra skick trots nästan 10år och faktiskt gått ca 18000mil, vilket är fler mil än jag önskar men den stod 15min från mitt hem.
Var svart/rött skinn vilket jag nog inte sett tidigare förutom möjligtvis på SRT-modellen?!
I övrigt kändes inredningen lite snikigt å plastig, men en Ram-05 är kanske så. Har inte så mycket att jämföra med.. :/
Den var servad för ca 1000miles sedan, har clean Carfax och varit i Sverige sen ny.
Hade fina svarta 20" med dubb å 20" crome till sommaren. Personligen hade jag gjort tvärtom.
Sitter "sport" kjolpacket på men saknar flaklock.
Tråkigt var oxå att det inte fanns något back el bromsljus, samt bakljusen flimra lite, misstänker att det är jordfel?!
Kan en trasig bromslampa (den på hytten) orsaka sånt fel, tänkte att den trasiga lampan bryter kretsen?!
ABS funkar inte heller, vilket var konstigt då den var nybesiktigad..
Tyckte det var fuktigt vid bakre knuten/kardan, men det är kanske inte så farligt så länge det inte droppar olja.
Säljaren skulle kolla felen nästa vecka och återkomma. Tror dock inte det blir affär då priset är 150Tkr, är ju förvisso en sport men dyrt ändå. :/

I morgon tänkte jag titta på -04an hos Riddermark i Järfälla. :)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Ja, det var lite saftigt med pengar för de miltalen och en del skavanker, jag hag nog också skippat den :)

Inredningen är tyvärr sådan överlag på Chryslers modeller av de årtalen, de var inne i en "svacka" som dom tog sig ur när Fiat blev delägare, idag ligger ju fokus på RAM inte bara som arbetsfordon utan som allround, med en av de bästa interiörerna av samtliga bilar på marknaden :D Men 2005 är en annan sak som sagt..

Vad kul att åka och titta på ett par RAM, hoppas det går bra :)

Bild
Användarens profilbild
SilverSurfan
SUV

Tänkte iaf se vad säljaren säger nästa vecka och vad priset kan bli.
Var tillfälligt i Västberga i veckan och titta in på Exclusive cars, kollade lite på Ram-14 och det är verkligen klass på nya inredningen. MEN lite annan klass på prislappen oxå.
Skriv svar