Hej igen.
Dodge letandet har legat lite på is men igår var jag iaf och tittade på en röd Ram1500 SPORT -05..
Första intrycket är som alltid när man ser en Dodge å speciellt en sport, hade det inte varit -5 ute så hade nog pengarna bränt hål i fickan.

Verkade i bra skick trots nästan 10år och faktiskt gått ca 18000mil, vilket är fler mil än jag önskar men den stod 15min från mitt hem.
Var svart/rött skinn vilket jag nog inte sett tidigare förutom möjligtvis på SRT-modellen?!
I övrigt kändes inredningen lite snikigt å plastig, men en Ram-05 är kanske så. Har inte så mycket att jämföra med.. :/
Den var servad för ca 1000miles sedan, har clean Carfax och varit i Sverige sen ny.
Hade fina svarta 20" med dubb å 20" crome till sommaren. Personligen hade jag gjort tvärtom.
Sitter "sport" kjolpacket på men saknar flaklock.
Tråkigt var oxå att det inte fanns något back el bromsljus, samt bakljusen flimra lite, misstänker att det är jordfel?!
Kan en trasig bromslampa (den på hytten) orsaka sånt fel, tänkte att den trasiga lampan bryter kretsen?!
ABS funkar inte heller, vilket var konstigt då den var nybesiktigad..
Tyckte det var fuktigt vid bakre knuten/kardan, men det är kanske inte så farligt så länge det inte droppar olja.
Säljaren skulle kolla felen nästa vecka och återkomma. Tror dock inte det blir affär då priset är 150Tkr, är ju förvisso en sport men dyrt ändå. :/
I morgon tänkte jag titta på -04an hos Riddermark i Järfälla.