Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Buick roadmaster jämnförd med Saab

Cadillac, Buick, Hummer, Lincoln..
Användarens profilbild
Widowmaker
Hedersmedlem
Inlägg: 204
Blev medlem: fre 07 jan 2011, 20:07
Kontakt:

Buick roadmaster jämnförd med Saab

filmade en liten snutt bara för å dokumentera hur mycket min kärra skiljer sig i storleken jämfört med en STOR svensk kombi. tyckte de var lite kul å se

http://www.garaget.org/video/6xs6omxgzheh
Buick Lesabre Custom 1997
3800 series 2 V6
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Buick roadmaster jämnförd med Saab

Haha, Saaben var inte stor i jämförelse :D

Men är det inte lite svårt att parkera din bil här i Sverige? Jag vet att nästan alla våra bilar är grymt jobbiga att parkera, speciellt utanför stora köpcenter där det är packat med bilar.

Tur att vägarna är störra i USA :D
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Widowmaker
Hedersmedlem
Inlägg: 204
Blev medlem: fre 07 jan 2011, 20:07
Kontakt:

Re: Buick roadmaster jämnförd med Saab

Avenger skrev:Haha, Saaben var inte stor i jämförelse :D

Men är det inte lite svårt att parkera din bil här i Sverige? Jag vet att nästan alla våra bilar är grymt jobbiga att parkera, speciellt utanför stora köpcenter där det är packat med bilar.

Tur att vägarna är störra i USA :D
Jodå! Det är alltid svårt å parkera bilen vart fan jag än åker men det är ju det som är halva tjusningen med att åka stort! :D jag jobbar på ett köpcenter så det provar jag varje dag!
Jag förvånar mig själv över hur duktig man kan bli på att parkera trots storleken på kärran. tyckte det var svårt som fan i början men nu tänker jag knappt på det! de gånger polarna får prova att köra bilen så får vi alltid byta plats när det skall parkeras! :)
Buick Lesabre Custom 1997
3800 series 2 V6
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Buick roadmaster jämnförd med Saab

Haha, kan tänka mig att dom vill byta plats vid parkering! :)

När jag kör våra "någorlunda stora" bilar så blir det att parkera långt långt borta från ingången, orkar inte med det annars :)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Widowmaker
Hedersmedlem
Inlägg: 204
Blev medlem: fre 07 jan 2011, 20:07
Kontakt:

Re: Buick roadmaster jämnförd med Saab

När jag ändå lagt lite länkar med videos på min bil så tänkte jag avrunda med en video som ja klippte ihop ikväll lite snabbt! Var en kul grej bara med soundtracket från Days of tunder

http://www.garaget.org/video/jbz5bks0opjc
Buick Lesabre Custom 1997
3800 series 2 V6
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Buick roadmaster jämnförd med Saab

Grym musik från en grym bilfilm till en annan grym bilfilm ;)

Bra musikval och väl beskrivande bilder, sånt skulle bilhandlare ha när dom annonserar sina bilar på blocket, då hade det känts mer personligt :) Kanske tipsa dom om det? ;)

Din bil är sjukt snygg, den färgen är väldigt speciell också, vet du om den är original? Hittar ingenting om just den färgen, den är väldigt häftig!!
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Widowmaker
Hedersmedlem
Inlägg: 204
Blev medlem: fre 07 jan 2011, 20:07
Kontakt:

Re: Buick roadmaster jämnförd med Saab

Avenger skrev:Grym musik från en grym bilfilm till en annan grym bilfilm ;)

Bra musikval och väl beskrivande bilder, sånt skulle bilhandlare ha när dom annonserar sina bilar på blocket, då hade det känts mer personligt :) Kanske tipsa dom om det? ;)

Din bil är sjukt snygg, den färgen är väldigt speciell också, vet du om den är original? Hittar ingenting om just den färgen, den är väldigt häftig!!
Jo jag älskar den filmen så jag blev så sugen å göra film. vil göra film med mera seriöst material men detta fick bli en test då jag håller på å lär mig programmet ännu,
Ja annonser med sån musik till skulle ju om inte annat fixa en starkare känsla av att kolla bilderna.
Färgen är inte original. Bilen är omlackad 2008 på lackfirma och jag vet inte exakt vart färgen är ifrån. typ volvo eller saab möjligen. eller kanske opel. dom har ju likande den färgen på sina sportigare modeller. jag har tänkt kontakta lackfirman å kolla vilken färg kod det är. jag fastna för bilen direkt jag såg den. var inte ens på annons. det var en användare på garaget å ja fick för mig att fråga om han vill sälja å det ville han som tur var!
Buick Lesabre Custom 1997
3800 series 2 V6
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Buick roadmaster jämnförd med Saab

Vad roligt att du tycker om film! Jag personligen ääääälskar filmer (okej enbart amerikanska filmer då).

I vilket program arbetar du med filmredigering? Sånt är ju också hur roligt som helst! Dock har jag inte gjort så många filmer under åren, men lite har man ju redigerat och lagt till effekter å så.

Tänkte att färgen inte var original, men den är grymt fin! Lite komiskt att du frågade ägaren om han ville sälja, du måste verkligen ha fastnat för bilen? ;) Vilket man kan förstå.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Widowmaker
Hedersmedlem
Inlägg: 204
Blev medlem: fre 07 jan 2011, 20:07
Kontakt:

Re: Buick roadmaster jämnförd med Saab

Ja heter i princip film i mellan namn! Så sjukt roligt med film, köper mycket film vill ja lova.
Jag leker lite med ett program som heter Powerdirector express för tillfället. Jag gillar det gränssnittet som det har för det har så enkelt å smidigt upplägg! ja ar nyligen köpt mig en kamera som jag länge drömt om att göra seriösa kortfilmer med. å denna bildvideon jag gjorde nu är mitt sätt å lära känna programmet lite mera.

ja jag hade siktat in mig på en roadmaster å helst en med tillvalet wood delete å då hitta ja denna där det vart träsidor som dom tog bort när dom lacka om den. Blev galet sugen på den när jag såg den!

vi får nog starta en filmtips tråd å fälla massa bra filmer bla bra filmer med jänkare! Såg förresten ett avsnitt av förhäxad igår å där fick jag syn på en guldfärgad buick park avenue!
Buick Lesabre Custom 1997
3800 series 2 V6
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Buick roadmaster jämnförd med Saab

Roligt att det är fler som gillar film här!

Ikväll blir det nog någon film man redan sett (igen), finns inte så många nya just nu tycker jag inte :)

Själv har jag ingen superbra kamera så det är inte så roligt att göra film med dålig upplösning osv. Powerdirector har jag aldrig provat, såg intressant ut mot många av gratisprogrammen som finns.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Widowmaker
Hedersmedlem
Inlägg: 204
Blev medlem: fre 07 jan 2011, 20:07
Kontakt:

Re: Buick roadmaster jämnförd med Saab

Avenger skrev:Roligt att det är fler som gillar film här!

Ikväll blir det nog någon film man redan sett (igen), finns inte så många nya just nu tycker jag inte :)

Själv har jag ingen superbra kamera så det är inte så roligt att göra film med dålig upplösning osv. Powerdirector har jag aldrig provat, såg intressant ut mot många av gratisprogrammen som finns.
jepp! testa det programmet, är riktigt kul att leka med det!
För in del blev det snuten i hollywood 2 ikväll!
Massa heta jänkare hehe! å go musik! älskar 80 -90 tals hollywood snut action
Buick Lesabre Custom 1997
3800 series 2 V6
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Buick roadmaster jämnförd med Saab

Ska prova det programmet nästa gång jag redigerar, har just nu inget program så det blir perfekt.

Här blev/blir det "My Cousin Vinny", haha :)

Snuten i Hollywood är bra, men Dödligt Vapen är snäppet bättre :oops:
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Widowmaker
Hedersmedlem
Inlägg: 204
Blev medlem: fre 07 jan 2011, 20:07
Kontakt:

Re: Buick roadmaster jämnförd med Saab

Ett nytt klipp med min bil nytvättad! har filmat där det var vindstilla så man får höra lite motor också!

[youtube][/youtube]
Buick Lesabre Custom 1997
3800 series 2 V6
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Buick roadmaster jämnförd med Saab

Fan va snygg alltså, ska bli grymt att se den med fälgarna sen :D

PS, ändrade så filmen syns direkt på sidan :)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar