Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Windstar trycker ut automatolja efter körning

Alla Ford-bilar, även europeiska
Användarens profilbild
Roger Windstar
Minivan
Inlägg: 12
Blev medlem: mån 16 jul 2012, 08:38

Windstar trycker ut automatolja efter körning

Hej.
Jag har en -95 Windstar 3,0. Går som fasen men när jag dragit husvagnen en längre sträcka så vill den trycka ut automatolja. har inte lyckats se var men det KAN vara mellan motor och låda, det verkar gå fort, finns någon droppe kvar under lådan när jag lyckats kravla mig under. Kör jag samma sträcka utan husvagn kan jag inte notera något läckage. Har försökt kolla om det kan vara i röret till stickan men verkar inte så, även känt på slangar och rör till kylaren.
Den har även en tendens att inte vilja växla ner när den är kall, lägger den i 3:an så slirar den rejält i korsningar och farthinder om jag inte stannar helt någon 100-dels sek. När den växlar ner i backar med husvagn så växlar den väldigt hårt och även utan husvagn om jag har cruisen på, kan det finnas något samband?
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Windstar trycker ut automatolja efter körning

Hej,

Det måste ju vara att det blir för högt tryck av värmen när man drar husvagn, tror dock inte det hör ihop med de andra felen. Kanske kan motverkas med en automatlådekylare.. men sedan fanns det ju andra problem också..

Låter som om lådan är slut :( Kopplingslamellerna verkar vara helt utslitna? :roll:
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Roger Windstar
Minivan
Inlägg: 12
Blev medlem: mån 16 jul 2012, 08:38

Re: Windstar trycker ut automatolja efter körning

Numera avlivad, tömde ut all olja å skrek som en gris så den fick gå till skroten.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Windstar trycker ut automatolja efter körning

Tråkigt =(

Men ser att du glider omkring i en Voyager nu istället då du skrev i Chrysler-delen ? :D
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar