Sida 6 av 6

Re: WBC:s Dodge Caliber -08

Postat: tis 30 jul 2013, 21:56
av Avenger
Värre på äldre bilar där fronten säkert sitter fast som fasiken :) Skönt att det gick så smidigt.

Re: WBC:s Dodge Caliber -08

Postat: ons 31 jul 2013, 22:23
av Räcket
Vart ju riktigt snyggt med tonade dimljus. :D

Stör det ljuset mycke när du tänder dom?

Re: WBC:s Dodge Caliber -08

Postat: ons 31 jul 2013, 22:50
av WBC33
Tackar :!:

Har faktiskt inte kollat det i riktigt mörker ännu.
Kollade när det var "halvmörkt" men det var svårt att avgöra,
Lite sämre ljusstyrka är det nog, får återkomma angående det :P

Re: WBC:s Dodge Caliber -08

Postat: ons 31 jul 2013, 23:24
av Räcket
Okey.

Ja kolla gärna om det är stor skillnad.
För jag vart helt plötsligt sugen på att tona extraljusen
i nya frontstöten till GMC:n när jag såg detta. :D

Re: WBC:s Dodge Caliber -08

Postat: tor 01 aug 2013, 00:55
av Avenger
Bara ett tips.. nu när man har erfarenhet om toning sedan jag gjort fel hundra gånger känns det som..

Om man tonar på utsidan med spray, använd inte Motip Klarlack om det är Motip toningsspray, då går det åt helsike ..För övrigt så gillar jag inte den toningen alls, ingen slitstyrka och tål ingen som helst avfettning.. men vilka toningar klarar egentligen vilken klarlack? Någon som vet? :roll: För det måste man ha, annars kommer det slitas på direkt med väder och vind. Fast iofs ska man tona från insidan så det är mitt misstag.

Re: WBC:s Dodge Caliber -08

Postat: tor 01 aug 2013, 12:54
av Räcket
Så du menar att det är nåt fel på min toningsspray som har suttit på sen förra året? ;)

Den ser iaf lika bra ut som när jag sprayade på den. :P :D

Re: WBC:s Dodge Caliber -08

Postat: tor 01 aug 2013, 22:54
av Avenger
Hade du Motip Räcket? :)

Jag vet bara att dom inte tål någon avfettning alls (om det inte är klarlack över), blir helt grådaskigt :( Tål knappt några biltvättar (manuell, handtvätt), maskintvätt skulle jag aldrig åka genom =)

En annan sak som är konstig är att Motip klarlack bara fungerat några gånger över toningen, på en lampa jag tonade blev det kanonbra, en riktigt hållbar yta, men på andra lampor har färgen blivit som en smörja med samma klarlack :(

Re: WBC:s Dodge Caliber -08

Postat: ons 25 sep 2013, 18:04
av WBC33
Kan då tala om att toningen trots allt dämpar en hel del, lite mer än jag räknat med. Det är en klar skillnad till det sämre när det gäller ljusgenomsläpp :(

Nu e ju inte jag den som kör omkring med dimljusen tända speciellt ofta så det stör inte mig, men
om man använder dessa mycket så skulle jag rekommendera en ljusare toning.

Ett alternativ är att köpa ett par olika nyanser av filmen på ebay och testa vilken man tycker har okej genomsläpp av ljus.

Re: WBC:s Dodge Caliber -08

Postat: ons 25 sep 2013, 22:27
av Avenger
Jag har det också på ett par dimljus, dock aldrig använt för funktionens skull, men det dämpar en del som du säger.

Film tycker jag är riktigt krångligt att montera på lamporna, jag lyckades aldrig bra:(

Re: WBC:s Dodge Caliber -08

Postat: mån 23 jun 2014, 11:57
av WBC33
Hej på er !

Det var ett tag sen det uppdaterades här i tråden, fasiken vad tiden springer iväg.

Har haft fullt upp med ungar å jobb.

Det som hänt med bilen är att originalstrålkastarna har åkt på igen.

Tyvärr så har tätningen mellan glaset å huset på de amerikanska gett upp, så till slut var det konstant imma på insidan av dessa. Besiktningen börjar närma sig så det var bara till att byta.
Att fixa till tätingen blir en liten uppgift i sommar.
Snart e det dags för en service oxå.

Har fortfarande funderingar på att sänka bilen , men velar fram å tillbaks ;)
får se hur det blir.

Re: WBC:s Dodge Caliber -08

Postat: ons 25 jun 2014, 16:06
av Avenger
Tråkigt med lamporna, det är ganska vanligt ser man, kan vara lite imma på en del modeller och mer på andra beroende på bilmärke.

Re: WBC:s Dodge Caliber -08

Postat: ons 02 jul 2014, 16:31
av WBC33
Jo så kan set se ut på en del, men här är det totalt igenimmat hela insidan.

Nu är besiktningen gjord och det blev tyvärr nedslag på spindelleden på vänster sida.
Dock är jag inte förvånad, bytte ju högersidan förra året så hade på känn att vänster va på gång :(
Tur man köpte båda sidor på en gång så man har delar liggandes :)

Det är ju inte allt för krångligt att byta, har skaffat riktiga verktyg nu så det ska väl gå smidigare än vad högersidan gjorde :?

Blir oxå service i samband med det

Dock har jag ett litet annat projekt som tar lite av min tid. Verkar som om toppackningen har gått på morsans bil. Ingen kylarvätska kvar i systemet och olja ser ut som chokladmilkshake :x

Har börjat riva allt runtomkring för att kunna lyfta toppen men fnular just nu på hur jag ska göra med kamremskåporna, vill helst inte lossa remhjulen på kamaxlarna . Löser sig nog med tiden.
[bilder]http://wbc-trading.se/Bilder/Ovrigt/mammas.JPG[/bilder]