Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Buick roadmaster1994 - välja fälgar hjälp

Cadillac, Buick, Hummer, Lincoln..
Användarens profilbild
Widowmaker
Hedersmedlem
Inlägg: 204
Blev medlem: fre 07 jan 2011, 20:07
Kontakt:

Buick roadmaster1994 - välja fälgar hjälp

sitter å kollar en hemsida med massa fälgar å skall välja något snyggt! hittar ett par snygga å mailar till hemsidan vad jag vill ha!
denna länken är till fälgen jag valde.
http://www.alven-ingvarsson.se/f%C3%A4l ... uper-spoke
vill ha dem i 16 tum till min roadmaster. då får jag till svar att dom inte passat min bil då fälgen inte tillverkas med 5 tums bultcirkel. dom skriver att man tex skall ha 7x16 å 5 tums bultcirkel.
är ja dum i huvudet eller framgår det inte till fullo på hemsidan om fälgar man väljer passar?
sen säger han på sidan att dessa fälgar däremot passar som är 7x16
http://www.alven-ingvarsson.se/f%C3%A4l ... 1-smoothie
då vill jag helt enkelt kunna välja andra fälgar på hemsidan utan att maila dem om varje enskild fälg å fråga om den passar. fattar inte detta med alla mått, eller e det så att dom vart dåliga med alla specifikationer på sidan?
Buick Lesabre Custom 1997
3800 series 2 V6
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Buick roadmaster1994 - välja fälgar hjälp

Nej du har helt rätt, jag blir helt snurrig av hemsidan, det står ju ingenstans i vilken bultcirkel fälgarna kan erbjudas i :?

Men riktigt snygga fälgar måste jag säga, något annat ska det ju inte vara 8-)

Meddela gärna hur det går, och vad dom svarar och om det blir något köp. Har själv aldrig köpt där så vore intressant att veta.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Widowmaker
Hedersmedlem
Inlägg: 204
Blev medlem: fre 07 jan 2011, 20:07
Kontakt:

Re: Buick roadmaster1994 - välja fälgar hjälp

jag funderar på om chevrolet caprice samma års modell har exakt samma fälg-mått å bultcirkel. dvs om jag väljer fälgar som passar till capricen. passar den automatiskt min med då? för det verkar som om det var lite lättare å hitta fälgar till carpricen på sidan.
Buick Lesabre Custom 1997
3800 series 2 V6
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Buick roadmaster1994 - välja fälgar hjälp

Jo de bilarna har samma fälgspec., så det blir nog lättare då ja.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Widowmaker
Hedersmedlem
Inlägg: 204
Blev medlem: fre 07 jan 2011, 20:07
Kontakt:

Re: Buick roadmaster1994 - välja fälgar hjälp

Jadå har man beställt nu då! ringde nu i eftermiddags och beställde fälgar med däck å vit rand på däcken samt centrumkåpor å nya bultar matchande fälgarna! blev dessa fälgar i 15 tum
http://www.alven-ingvarsson.se/f%C3%A4l ... -330-5734C

och så blev det däck till de fälgarna som ser ut såhär men inte just dem på bilden.
http://www.alven-ingvarsson.se/sommard% ... 2f75-15TRI

Skall bli riktigt spännande å se hur dom funkar i praktiken på den firman! jag ringde upp å pratade med en kille som hette Jesper. riktigt duktig å bra kille! efterssom jag beställde däck å fälg, alltihopa tillsammans så bjöd han på både frakt och montering av däcken på fälgen så när dom levereras så e däcken redan på monterade, å det gillar jag för då får man garanterat inga repor från däckmonteringen. kan inte tänka mig att dom skickar en fälg om dom gjort fel på den. skulle skicka dem till mig redan på måndag så dom är rätt snabba med tanke på att dom skulle stänga för helgen en timme efter jag gjort min beställning.
Jesper sa att det var bra jag beställde så tidigt eftersom fälgarna importeras å om jag är för sen med min vårbeställning så kan dom vara slut å dröja länge till leverans. vill ju inte åka på vinterdäck långt in i sommar.
Buick Lesabre Custom 1997
3800 series 2 V6
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Buick roadmaster1994 - välja fälgar hjälp

Det lät ju bra!

Då vet man att där kan man handla i framtiden ;)

Riktigt snygga fälgar o däck du beställde.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Widowmaker
Hedersmedlem
Inlägg: 204
Blev medlem: fre 07 jan 2011, 20:07
Kontakt:

Re: Buick roadmaster1994 - välja fälgar hjälp

Avenger skrev:Det lät ju bra!

Då vet man att där kan man handla i framtiden ;)

Riktigt snygga fälgar o däck du beställde.
du skall få lite feedback när jag fått på dem å provat lite. kommer självklart lite foton å så med
Buick Lesabre Custom 1997
3800 series 2 V6
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Buick roadmaster1994 - välja fälgar hjälp

Det låter bra, speciellt på fälgarna, hur dom stöter emot rost o dylikt samt någon bild vore väldigt roligt, däcken har jag lite erfarenhet av (i alla fall Cooper-märket men med annan storlek), amerikanska däck till en amerikansk bil! ;)

Men bakdäcken kanske försvinner på elmia-mässan i påsk? 8-)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Widowmaker
Hedersmedlem
Inlägg: 204
Blev medlem: fre 07 jan 2011, 20:07
Kontakt:

Re: Buick roadmaster1994 - välja fälgar hjälp

Avenger skrev:Det låter bra, speciellt på fälgarna, hur dom stöter emot rost o dylikt samt någon bild vore väldigt roligt, däcken har jag lite erfarenhet av (i alla fall Cooper-märket men med annan storlek), amerikanska däck till en amerikansk bil! ;)

Men bakdäcken kanske försvinner på elmia-mässan i påsk? 8-)

Jobbar tyvärr på påsk! så jag får inte åka till elmia!

men några burnouts vet jag inte om man vågar med bilen, vet inte hur växelåda å kardan axel pallar sånt när bilen är så tung.
Buick Lesabre Custom 1997
3800 series 2 V6
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Buick roadmaster1994 - välja fälgar hjälp

Det var synd, förra året var det riktigt "trevligt", mässan var väldigt rolig och efteråt var hela Jönköping fylld med sportbilar eller vad man kan säga, gick knappt köra där utan att polisen stannade en :)

På vägen till Jönköping och hem var det också race hela vägen till Värnamo :D

Men det är bra det du säger, man ska inte fördärva sin bil så, själv skulle jag aldrig göra det men man kan ju kolla på andra :)

Men snabbt kan man köra utan att göra sönder bilen.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Widowmaker
Hedersmedlem
Inlägg: 204
Blev medlem: fre 07 jan 2011, 20:07
Kontakt:

Re: Buick roadmaster1994 - välja fälgar hjälp

Avenger skrev:Det var synd, förra året var det riktigt "trevligt", mässan var väldigt rolig och efteråt var hela Jönköping fylld med sportbilar eller vad man kan säga, gick knappt köra där utan att polisen stannade en :)

På vägen till Jönköping och hem var det också race hela vägen till Värnamo :D

Men det är bra det du säger, man ska inte fördärva sin bil så, själv skulle jag aldrig göra det men man kan ju kolla på andra :)

Men snabbt kan man köra utan att göra sönder bilen.
ja snabbt går alldeles utmärkt å köra! med tanke på snabbt! Jag var på Ikea idag å handlade en 3 sits soffa å en 3 delad bokylla. fick in alltihopa i bilen tillsammans med 2 pallbockar 2 domkrafter å en hög med diverse andra prylar i min bil. ingen kärra! lastar som fan. den var helt full lastad på vägen hem. var tungt lass. kommer till en raksträcka å har inget möte. trampar plattan å trycker upp bilen i typ 160 km förbi 8 bilar på rad. var fan inget problem å köra om med full lastad bil. kändes som om jag likväl kunde åkt med bilen fullastad ner till streetrace här i stan å ändå haft goda chanser med full bil. Kändes som att köra ett stort jävla gods tåg i 160!
Buick Lesabre Custom 1997
3800 series 2 V6
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Buick roadmaster1994 - välja fälgar hjälp

:)

Det är grejen med stora bilar, man kan använda dom till så mycket, en V70 hade du nog aldrig kunnat göra samma sak med, då hade det kanske blivit att åka o hyra släp och sen stressa hem med sakerna man köpt för att lämna tillbaka släpet i tid.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Widowmaker
Hedersmedlem
Inlägg: 204
Blev medlem: fre 07 jan 2011, 20:07
Kontakt:

Re: Buick roadmaster1994 - välja fälgar hjälp

u e fälgarna som sagt på väg å ja tror jag har dem i stan imorgon! då skall jag skicka foton på dem!
Buick Lesabre Custom 1997
3800 series 2 V6
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Buick roadmaster1994 - välja fälgar hjälp

Gött! Det var snabba ryck, beställde dom i fredags och redan framm på ons i sådana fall :)

Men ska du montera dem på bilen redan? Är det så fint väder hos dig? ;) Här kom det än mera snö idag :(
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Widowmaker
Hedersmedlem
Inlägg: 204
Blev medlem: fre 07 jan 2011, 20:07
Kontakt:

Re: Buick roadmaster1994 - välja fälgar hjälp

Avenger skrev:Gött! Det var snabba ryck, beställde dom i fredags och redan framm på ons i sådana fall :)

Men ska du montera dem på bilen redan? Är det så fint väder hos dig? ;) Här kom det än mera snö idag :(
nä dom får allt ligga å gotta sig garaget ett tag till för vi väntar nog mera snö är med!
Buick Lesabre Custom 1997
3800 series 2 V6
Skriv svar