Chrysler ATF+4 billigt!
Chrysler ATF+4 billigt!
OKQ8 säljer nu "unitrans JK" som är certifierad till våra lådor. Swedol säljer den för ca 70 :- litern, billigare har jag inte hittat...har du? Skriv då var!
Voyager SE -96 3.3 Aut, 38.500+ mil.
Annons
Re: Chrysler ATF+4 billigt!
Riktigt bra tips!
Hedin Bil här i Värnamo tar 600:- för 4 liter Mopar ATF+4
Det blir alltså 150:-/liter!!
Men hur mycket kostade oljan hos OKQ8?
Ska köpa hos Swedol i Jänköping nästa gång jag är där
Hedin Bil här i Värnamo tar 600:- för 4 liter Mopar ATF+4
Det blir alltså 150:-/liter!!
Men hur mycket kostade oljan hos OKQ8?
Ska köpa hos Swedol i Jänköping nästa gång jag är där
Re: Chrysler ATF+4 billigt!
Hos OK kostade den 154 :- tror jag, per liter tack!Avenger skrev:Riktigt bra tips!
Hedin Bil här i Värnamo tar 600:- för 4 liter Mopar ATF+4
Det blir alltså 150:-/liter!!
Men hur mycket kostade oljan hos OKQ8?
Ska köpa hos Swedol i Jänköping nästa gång jag är där
Kolla med oljeguiden om just din kräver unitrans JK, en smidig sak som tar en sekund! http://www.okq8.se/privat/pastationen/s ... oljeguiden
EDIT: Bytte olja på min -96:a, tog dock Q8 Auto 15 (ATF+3) då denna kostade 50 :- litern hos Swedol. Unitrans JK hade de inte hemma hör i Gbg/stig Center eller rättare sagt så kände de inte ens till den. De fick ringa OKQ8 och fråga om först produkten och sedan priset. Ska visst ha kommit alldeles nyligen denna ATF...
Senast redigerad av plll den lör 05 mar 2011, 18:53, redigerad totalt 1 gånger.
Voyager SE -96 3.3 Aut, 38.500+ mil.
Re: Chrysler ATF+4 billigt!
Hej!
Ojdå, då var OKQ8 lite dyra
Alla Chrysler under 90-talet kräver samma automatlådeolja (då alla baseras på liknande konstruktion av lådan), de första under 90-talet tog ATF+3 men sen kom ATF+4 under början av 00-talet, den håller bara några "tusen" mil längre
Det viktiga är att oljan uppfyller kraven för ATF+4 som Chrysler har.
Men det verkar som om deras (OKQ8's) oljeguide inte riktigt har koll på vad som krävs för olja, dom nämner bland annat Dexron III, vilket ej är ett bra val till någon Chrysler.
Mvh
Jonathan
Ojdå, då var OKQ8 lite dyra
Alla Chrysler under 90-talet kräver samma automatlådeolja (då alla baseras på liknande konstruktion av lådan), de första under 90-talet tog ATF+3 men sen kom ATF+4 under början av 00-talet, den håller bara några "tusen" mil längre
Det viktiga är att oljan uppfyller kraven för ATF+4 som Chrysler har.
Men det verkar som om deras (OKQ8's) oljeguide inte riktigt har koll på vad som krävs för olja, dom nämner bland annat Dexron III, vilket ej är ett bra val till någon Chrysler.
Mvh
Jonathan
Re: Chrysler ATF+4 billigt!
Auto 15 fungerar ypperligt till de gamla lådorna, detta vet jag sedan tidigare och fått bekräftat flertalet ggr.Avenger skrev:Hej!
Ojdå, då var OKQ8 lite dyra
Alla Chrysler under 90-talet kräver samma automatlådeolja (då alla baseras på liknande konstruktion av lådan), de första under 90-talet tog ATF+3 men sen kom ATF+4 under början av 00-talet, den håller bara några "tusen" mil längre
Det viktiga är att oljan uppfyller kraven för ATF+4 som Chrysler har.
Men det verkar som om deras (OKQ8's) oljeguide inte riktigt har koll på vad som krävs för olja, dom nämner bland annat Dexron III, vilket ej är ett bra val till någon Chrysler.
Mvh
Jonathan
Voyager SE -96 3.3 Aut, 38.500+ mil.
Re: Chrysler ATF+4 billigt!
Auto 15 verkar uppfylla kraven för ATF+3 som användes under 90-talet.
Ha bara i åtanke om du är osäker på oljan (om lådan klarar av just den oljan) att nästan alla fel på Chryslers automatlådor uppstår pga. fel olja eller "universal"-olja, så man bör ändå vara lite försiktig fastän det låter dumt.
Men det bör ju inte vara någon vara så länge den universella oljan täcker ATF+4 (eller ATF+3 om man har en lite äldre Chrysler).
Re: Chrysler ATF+4 billigt!
Håller med.Avenger skrev:
Auto 15 verkar uppfylla kraven för ATF+3 som användes under 90-talet.
Ha bara i åtanke om du är osäker på oljan (om lådan klarar av just den oljan) att nästan alla fel på Chryslers automatlådor uppstår pga. fel olja eller "universal"-olja, så man bör ändå vara lite försiktig fastän det låter dumt.
Men det bör ju inte vara någon vara så länge den universella oljan täcker ATF+4 (eller ATF+3 om man har en lite äldre Chrysler).
Åkte ju till Swedol för Unitrans JK men denna existerade ju som sagt inte hos dom än.
Tog förresten två Voyager från blocket till oljeguiden, -00 och uppåt, dessa rekomenderades det bara just Unitrans JK till.
Min -96:a är det tre val för, Unitrans JK, Auto 15 och Dextron III. Den senaste är dock bara för påfyllning, INTE byte!
Voyager SE -96 3.3 Aut, 38.500+ mil.
Re: Chrysler ATF+4 billigt!
Man ska nog inte lita alltför mycket på någon oljeguide
Om oljan uppfyller ATF+4 så bör det räcka Eller ATF+3 om det är en lite äldre bil..
Om oljan uppfyller ATF+4 så bör det räcka Eller ATF+3 om det är en lite äldre bil..
Re: Chrysler ATF+4 billigt!
På Hedin bil i Uddevalla kostar 1 liter 280kr , 4 liter precis över tusenlappen!Avenger skrev:Riktigt bra tips!
Hedin Bil här i Värnamo tar 600:- för 4 liter Mopar ATF+4
Det blir alltså 150:-/liter!!
Men hur mycket kostade oljan hos OKQ8?
Ska köpa hos Swedol i Jänköping nästa gång jag är där
Hur kan det skilja så mycket i pris?
Re: Chrysler ATF+4 billigt!
Det var DYRT!
Undrar verkligen hur det kan skilja så
Det borde dom upplysas om, om dom nu inte redan vet det, väldigt dåligt.
Re: Chrysler ATF+4 billigt!
Mekonomen tar 225 :- så... Nu har ju ändå budskapet gått fram, den som googlar lite hittar nog denna tråd.supersam skrev:På Hedin bil i Uddevalla kostar 1 liter 280kr , 4 liter precis över tusenlappen!Avenger skrev:Riktigt bra tips!
Hedin Bil här i Värnamo tar 600:- för 4 liter Mopar ATF+4
Det blir alltså 150:-/liter!!
Men hur mycket kostade oljan hos OKQ8?
Ska köpa hos Swedol i Jänköping nästa gång jag är där
Hur kan det skilja så mycket i pris?
Voyager SE -96 3.3 Aut, 38.500+ mil.