Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Oljelampan lyser och låter på min Vouager 97 3.3 V6

Alla Chrysler-bilar här
Användarens profilbild
turboturbo
Minivan
Inlägg: 36
Blev medlem: sön 24 jun 2012, 13:24

Re: Oljelampan lyser och låter på min Vouager 97 3.3 V6

Hej igen..ja hur jag än klickar o vrider får jag inte upp en kod..funderar på att byta boxen..har hittat en box till chrysler uppe i jotahejti,,men det är en diesel,,vet du om dom funkar..???
Har grejat med batteriet en hel del under vintern..kan ha varit de som skadat ev boxen.???
Du vet det lyser som rena julafton på den där instrumentbrädan..det är bromsarna, airbagen o oljetryckslampan och service engine..rena rama julafton..som sagt....o den låter när man vrider om t-nyckeln..

Bilen går,,men startar segt,,misständer lite i början,,,sörplar i sig 2 liter milen..så han är krasslig nu...dödsdomen ?

Vh Turbo
Annons
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Sv: Oljelampan lyser och låter på min Vouager 97 3.3 V6

Vilken box?

Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
turboturbo
Minivan
Inlägg: 36
Blev medlem: sön 24 jun 2012, 13:24

Re: Oljelampan lyser och låter på min Vouager 97 3.3 V6

Styrboxen/databoxen..
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Sv: Oljelampan lyser och låter på min Vouager 97 3.3 V6

Pcm,en? Som sitter i hjulhuset?
Du måste ha samma part nr som den du redan har sen måste den flashas om för din motor.
Sen är det startspärren också men den fixas samtidigt som programvaran.
Om vi nu pratar om samma box:-)

Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
turboturbo
Minivan
Inlägg: 36
Blev medlem: sön 24 jun 2012, 13:24

Re: Oljelampan lyser och låter på min Vouager 97 3.3 V6

Färddator heter det..den sitter under vänster knä..startspärren är okay..inga problems..men det lyser en satans massa lampor hela tiden..o Avarange tror det kan ha blivit ett fel i färddatorn,för den har blivit alkoholiserad på bensin..han suger i sig 2 l och mer ändå..tidigare högst en liter per mil...lampor som lyser är engine service ,bromsen, abs, oljetrycket...vh Turbo
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Oljelampan lyser och låter på min Vouager 97 3.3 V6

Låter som massa mysko fel på en och samma gång, visste inte att den gick så dåligt :shock: :(

Blev lite förvillad.. =(

Men kan du inte prova att koppla ur mätarhuset en gång, se vad som händer? Känner igen VÄLDIGT många utav symtomen ifrån när vi hade fel med mätarhuset.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
turboturbo
Minivan
Inlägg: 36
Blev medlem: sön 24 jun 2012, 13:24

Re: Oljelampan lyser och låter på min Vouager 97 3.3 V6

Hej Grabbar..jo mätarhuset har krånglat,,,en period så slog inte startspärren av,en period gick inte någon av mätarna på..så att få fram felkoder kan ju ha att göra med glappet som dock finns...har kollat luftfiltret som ser helt okay ut,,blåste dock ut det då jag ändå lossat på det..lite stendamm.Skall byta tändstiften....men nåt fel ytterligare måste det vara med tanke på att dubbel mängd bensin dras...kommer åter och berättar...kan oxå ha nåt med vaccumet att göra...skall även kolla den..Vi höres...vh Turbo
carawelle
Van
Inlägg: 95
Blev medlem: tis 04 sep 2012, 21:58
Ort: östersund

Re: Oljelampan lyser och låter på min Vouager 97 3.3 V6

turboturbo skrev:Hej igen..ja hur jag än klickar o vrider får jag inte upp en kod..funderar på att byta boxen..har hittat en box till chrysler uppe i jotahejti,,men det är en diesel,,vet du om dom funkar..???
Har grejat med batteriet en hel del under vintern..kan ha varit de som skadat ev boxen.???
Du vet det lyser som rena julafton på den där instrumentbrädan..det är bromsarna, airbagen o oljetryckslampan och service engine..rena rama julafton..som sagt....o den låter när man vrider om t-nyckeln..

Bilen går,,men startar segt,,misständer lite i början,,,sörplar i sig 2 liter milen..så han är krasslig nu...dödsdomen ?

Vh Turbo

På vilket vis har du grejat med batteriet?
nåt fel?
Användarens profilbild
turboturbo
Minivan
Inlägg: 36
Blev medlem: sön 24 jun 2012, 13:24

Re: Oljelampan lyser och låter på min Vouager 97 3.3 V6

Ja batteriet har varit dåligt vid högre minusgrader och bättre närmare plusstrecket..vilket har inneburit att jag ibland behövde lite extrakick med ett hjälpbatteri..en gång så satte jag kabeln på fel pol,men hann få dän den snabbt..om nu det skal ha någon betydelse då tändningen ej var på..bytte lite senare till ett fint Tudorbatteri som nu sitter där...oljetryckslampan lyser, bromslampan lyser, service engine lyser ,airbagen lyser,,men nu har oljetryckslampan börja slockna efter någon km..ja det är ett djävla virrvarr...Bilen går dock hyfsat...lire seg i början bara..har ett större behov av att bli varm,innan den går bra..

Lite vilsen just nu...vill ej heller lämna in bilen...dels är det oftast på tok för dyrt..sen är jag en sådan person som vill klara mig själv så långt det är möjligt..fasiken viss bilmekar tar lika mycket betalt som advokter..vansinne..sen är det ett nöje att lösa problem..
Vh Turboturbo
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Sv: Oljelampan lyser och låter på min Vouager 97 3.3 V6

Du kan ju ta den till en verkstad som kan ta ut felkoder och bestämma efter det vad du kan själv och vad de ska göra. Om du får några felkoder då vill säga.

Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
turboturbo
Minivan
Inlägg: 36
Blev medlem: sön 24 jun 2012, 13:24

Re: Oljelampan lyser och låter på min Vouager 97 3.3 V6

Jo jag får göra så...Vh Turbo
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Oljelampan lyser och låter på min Vouager 97 3.3 V6

Med de felen du har så hade det varit ett ypperligt tillfälle med den där mjukvaran från USA som har samma funktioner som Chryslers DRBIII verktyg =(
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar