Tankar kring en Challenger SRT-8
Re: Tankar kring en Challenger SRT-8
Du har inte råkat koppla in effektmotståndet i serie med kretsen? Det skall nämligen kopplas in parallellt.
Ger mig på ett litet försök till ritning:
Från styrbox------LED------Jord
I---LED------Jord
I----LED-----Jord
I----Motstånd------Jord
Platsen på de olika kan du byta hur du vill, bara de är parallella.
Undantaget är de klippta kablarna, de blir ju bara Styrbox----Motstånd----Jord
Ger mig på ett litet försök till ritning:
Från styrbox------LED------Jord
I---LED------Jord
I----LED-----Jord
I----Motstånd------Jord
Platsen på de olika kan du byta hur du vill, bara de är parallella.
Undantaget är de klippta kablarna, de blir ju bara Styrbox----Motstånd----Jord
Annons
Re: Tankar kring en Challenger SRT-8
Inte säker på hur du menar. Spelar det nån roll var jag tar jorden till motstånden ifrån för övrigt? Jag kom på vad det förmodligen är som felar, den avklippta kabeln förväntar sig ju två lampor bak, nu har jag bara ett motstånd på den så givetvis borde det väl vara ett motstånd till på den kabeln - eller?Malu skrev:Du har inte råkat koppla in effektmotståndet i serie med kretsen? Det skall nämligen kopplas in parallellt.
Ger mig på ett litet försök till ritning:
Från styrbox------LED------Jord
I---LED------Jord
I----LED-----Jord
I----Motstånd------Jord
Platsen på de olika kan du byta hur du vill, bara de är parallella.
Undantaget är de klippta kablarna, de blir ju bara Styrbox----Motstånd----Jord
Re: Tankar kring en Challenger SRT-8
Det är ju svårt att rita bra med bokstäver tyvärr. Hittade en sida som visar principen mellan serie och parallellkoppling: http://faktabanken.nu/motkopp.htm" onclick="window.open(this.href);return false; De visar motstånd i exemplet, men det kan lika gärna vara lampor och/eller motstånd i kombination.
På det som du ritat ser det ut som du kopplat i serie:
O(framblinkers)-----8(motstånd)----O(sidoblinkers)----8(motstånd)----O(bakblinkers)
Eller är det så att du kopplar varje led och motstånd till jord på andra sidan så att säga?
Det spelar ingen roll var du tar jord, i en bil är hela chassit jord (minuspol på batteriet), så du behöver ju inte dra extra kablar för det.
Det kan vara så att det motståndet du satt inte räcker för att simulera två lampor, men det är ju lätt att testa med ett motstånd till (eftersom du verkade ha köpt fler).
På det som du ritat ser det ut som du kopplat i serie:
O(framblinkers)-----8(motstånd)----O(sidoblinkers)----8(motstånd)----O(bakblinkers)
Eller är det så att du kopplar varje led och motstånd till jord på andra sidan så att säga?
Det spelar ingen roll var du tar jord, i en bil är hela chassit jord (minuspol på batteriet), så du behöver ju inte dra extra kablar för det.
Det kan vara så att det motståndet du satt inte räcker för att simulera två lampor, men det är ju lätt att testa med ett motstånd till (eftersom du verkade ha köpt fler).
Re: Tankar kring en Challenger SRT-8
Jag ska testa att klippa in två motstånd till bak först och se om det funkar. Har blivit rekommenderad att använda chassit som gjord så man inte riskerar att åka på bakström om man kopplar in sig på befintliga jordkablar.Malu skrev:Det är ju svårt att rita bra med bokstäver tyvärr. Hittade en sida som visar principen mellan serie och parallellkoppling: http://faktabanken.nu/motkopp.htm" onclick="window.open(this.href);return false; De visar motstånd i exemplet, men det kan lika gärna vara lampor och/eller motstånd i kombination.
På det som du ritat ser det ut som du kopplat i serie:
O(framblinkers)-----8(motstånd)----O(sidoblinkers)----8(motstånd)----O(bakblinkers)
Eller är det så att du kopplar varje led och motstånd till jord på andra sidan så att säga?
Det spelar ingen roll var du tar jord, i en bil är hela chassit jord (minuspol på batteriet), så du behöver ju inte dra extra kablar för det.
Det kan vara så att det motståndet du satt inte räcker för att simulera två lampor, men det är ju lätt att testa med ett motstånd till (eftersom du verkade ha köpt fler).
Re: Tankar kring en Challenger SRT-8
Äntligen ordning på de snabba blinkningarna! På med två motstånd till samt att jag drog om all jord från motstånden och satte direkt i karossen. De skapade tydligen bakström när man kopplade in dom på befintliga jordkablar. Då är det bara att ge sig på att montera halogenstrålkastarna och ljusförstärkaren på onsdag, synd att det ska vars så jävligt att få av fronten bara!
Re: Tankar kring en Challenger SRT-8
Kanon att höra!
..och regnet gör det hela inte bättre, här har det pissat ner idag, floder känns det som, vattennivån i ån som rinner genom stan har ökat rejält! =(
..och regnet gör det hela inte bättre, här har det pissat ner idag, floder känns det som, vattennivån i ån som rinner genom stan har ökat rejält! =(
Re: Tankar kring en Challenger SRT-8
I Karlstad skiner alltid solen! Fixade det ute idag, men på onsdag har jag tillgång till garage så det underlättar ju.Avenger skrev:Kanon att höra!
..och regnet gör det hela inte bättre, här har det pissat ner idag, floder känns det som, vattennivån i ån som rinner genom stan har ökat rejält! =(
Re: Tankar kring en Challenger SRT-8
..vi hade sol en timme idag (cirka), sen kom det ett rejält oväder ända fram till nu, svarta moln på himlen med åska och blixt
Ja, när man skruvar loss fronten så är det bra att vara inomhus, lite renare om man säger så, man vill ju inte repa något
Ja, när man skruvar loss fronten så är det bra att vara inomhus, lite renare om man säger så, man vill ju inte repa något
Re: Tankar kring en Challenger SRT-8
Ny regbesiktningstid 1/7! Går allt bra imorgon funderar jag dock på om jag ska "chansa" att åka upp till Falun, där jag förmodligen skulle få en tid redan till veckan. De uttryckte ju specifikt att jag måste ha originalavgassystem på, men funderade på om man skulle chansa vilket i så fall skulle kosta ca 2200:- summa summarum.
Re: Tankar kring en Challenger SRT-8
Dom kanske tänker att det är original när det är en SRT8
Re: Tankar kring en Challenger SRT-8
Ja, ett "sportavgassystem" från fabrik typ. Nej, men vore surt att åka på det. Frågan är som sagt om ska chansa för att få den besiktad tidigare?Avenger skrev:
Dom kanske tänker att det är original när det är en SRT8
Re: Tankar kring en Challenger SRT-8
Jag vet inte hur du är, men jag hade inte kunnat hålla mig ..jag brukar vara efterklok om man säger så, ibland positivt och ibland negativt, en chansning som du säger
Re: Tankar kring en Challenger SRT-8
Frågan är, om jag åker dit och de ger nedslag på avgassystemet. Kommer det då stå nånstans så gubben i Säffle kan se det 1/7? Eller måste jag säga till att avbryta besiktningen så det inte blir så?Avenger skrev:Jag vet inte hur du är, men jag hade inte kunnat hålla mig ..jag brukar vara efterklok om man säger så, ibland positivt och ibland negativt, en chansning som du säger
Re: Tankar kring en Challenger SRT-8
Du tänker på om dom anmärket på systemet med en beskrivning till ev. nästa bes.gubbe? Så att dom kan identifiera om det är samma system eller utbytt till original?
Vad jag vet så går dom inte in specifikt på vad som är fel, dvs. det blir nästa bes.gubbes bedömning..
Vad jag vet så går dom inte in specifikt på vad som är fel, dvs. det blir nästa bes.gubbes bedömning..