Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Tankar kring en Challenger SRT-8

Här diskuteras Dodge, Ram och SRT
Användarens profilbild
CEk
SUV
Inlägg: 220
Blev medlem: lör 28 jan 2012, 19:12

Re: Tankar kring en Challenger SRT-8

Nån mer än jag som är sugen på att plocka ut hästarna ur vinterstallet? Tror bestämt jag åker och släpper dom fria idag faktiskt! :D

[youtube][/youtube]
Annons
Användarens profilbild
Malu
SUV
Inlägg: 142
Blev medlem: sön 22 apr 2012, 16:22

Re: Tankar kring en Challenger SRT-8

Var extremt sugen förra veckan i det fina vädret, men nu kom grått, 0-gradigt tråkväder tillbaka...

Måste dock köra till månadsskiftet, då jag inte hinner få sommarhjulen till andra bilen fixade i tid. Så ändå bara 1,5 vecka kvar :)
Användarens profilbild
CEk
SUV
Inlägg: 220
Blev medlem: lör 28 jan 2012, 19:12

Re: Tankar kring en Challenger SRT-8

Malu skrev:Var extremt sugen förra veckan i det fina vädret, men nu kom grått, 0-gradigt tråkväder tillbaka...

Måste dock köra till månadsskiftet, då jag inte hinner få sommarhjulen till andra bilen fixade i tid. Så ändå bara 1,5 vecka kvar :)
Ja, surt det där med det pendlande vädret. Tänkte åka hem imorgon bitti men då spådde de minusgrader så får bli en snabbtripp upp och ner idag, fan vad jag längtar. :)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Tankar kring en Challenger SRT-8

Det blir nog mildare väder snart :) Vi hoppas!
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
CEk
SUV
Inlägg: 220
Blev medlem: lör 28 jan 2012, 19:12

Re: Tankar kring en Challenger SRT-8

Då var den äntligen hemma, sjukt skön känsla att köra den igen! Mindre skön känsla att mitt försäkringsbolag fått för sig att dubbla min månadspremie. Försäkringsbolag - vilka jäkla blodsugare.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Tankar kring en Challenger SRT-8

Vad hade dom för försvar att dubbla den? :o Låter ju inte klokt? Kan du inte byta till något annat med ungefär samma summa som innan? :(
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
CEk
SUV
Inlägg: 220
Blev medlem: lör 28 jan 2012, 19:12

Re: Tankar kring en Challenger SRT-8

Avenger skrev:Vad hade dom för försvar att dubbla den? :o Låter ju inte klokt? Kan du inte byta till något annat med ungefär samma summa som innan? :(
Nytt år, nya regler vissa per av bilar bla bla blaa. Självklart bytte jag bolag, dock är det billigaste jag hittat hittills fortfarande 240 spänn dyrare per månad. Jäkla glädjedödare alltså. :/
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Tankar kring en Challenger SRT-8

Nu har ju jag en helt annan typ av bil. Men kollade en massa bolag på nätet och det slutade 1100 spänn billigare än vad jag hade. Båda på helförsäkring.
Så det kan löna sig att leta en stund

Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
CEk
SUV
Inlägg: 220
Blev medlem: lör 28 jan 2012, 19:12

Re: Tankar kring en Challenger SRT-8

Arvid78 skrev:Nu har ju jag en helt annan typ av bil. Men kollade en massa bolag på nätet och det slutade 1100 spänn billigare än vad jag hade. Båda på helförsäkring.
Så det kan löna sig att leta en stund

Chrysler Voyager V6 2004
Jag letade runt som en tok igår. Problemet med direktimport är att jag får ju aldrig upp resultat via hemsidorna utan är tvungen att ringa varenda bolag. Förvånansvärt många av dom meddelar att dom inte försäkrar denna typ av bil alls.
Användarens profilbild
Goding
Van
Inlägg: 85
Blev medlem: tis 03 dec 2013, 21:54

Re: Tankar kring en Challenger SRT-8

Jobbar själv på ett försäkringsbolag och kan ju säga att man hör ganska ofta folk som har kört pricerunner och blivit rejält besvikna när det händer något. Så var lite försiktig när ni jämför bolag - ta helst något av de större :)
Dodge Charger 5.7 -06
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Tankar kring en Challenger SRT-8

Jag får också fråga manuellt med de flesta Chrysler importbilarna, men då gäller det inga SRT-8 motorer om man säger så.. :oops:

Trist med priset som ökade så mycket =(
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Tankar kring en Challenger SRT-8

Jo såg att många av de billiga inte hade vissa delar i försäkringen som de stora har

Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Swedde
SUV
Inlägg: 250
Blev medlem: ons 11 jul 2012, 10:01
Ort: Hörnefors

Re: Tankar kring en Challenger SRT-8

hej jag har också kollat upp lite jag är på väg att köpa en SRT8 som jag kommer att ha som sommar bil och därför kommer att försäkra hos bilsport 2500 helförsäkring per år men det är vissa krav med
2003 Dodge Ram 1500 4X4 Hemi såld
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Tankar kring en Challenger SRT-8

Ja, med 2500 kr per år i helförsäkring så kan jag tänka mig att det är en hel del som spelar in, ålder + tidigare historik, boende/ort, parkering, antal körda mil, etc. etc. :)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Swedde
SUV
Inlägg: 250
Blev medlem: ons 11 jul 2012, 10:01
Ort: Hörnefors

Re: Tankar kring en Challenger SRT-8

Aktsamhetskrav
Speciella aktsamhetskrav redovisas för respektive skadehändelse, sidan 12-18, eller anges i ditt
försäkringsbrev.
A) Bilen får inte köras mer än 10 000 km per år.
B) Bilen får huvudsakligen inte användas för vardagsbruk, d.v.s. för dagliga och normala
transporter till och från t.ex. arbete, dagis, affären o.s.v. eller i yrkesmässig verksamhet.
C) Försäkringstagaren eller någon i dess hushåll ska äga en annan bil för vardagsbruk.
D) Bilen ska nattetid förvaras i låst garage när den är på hemorten. Garaget får inte innehålla
mer än åtta platser om vi inte gett särskild dispens.
E) Bilen får inte användas utomlands mer än högst sex veckor per försäkringsår.
F) Lätt åtkomlig handbrandsläckare (SIS-märkt, lägst klass 1 typ ABC alt BC) skall finnas i
fordonet.
G) Kortslutningssats, startspärr eller strömbrytare som omöjliggör start av fordonet ska vara
installerat.
H) Fälglås skall vara monterade på fälgen om fälgens värde överstiger 1 000 kr/st.
I) Är bilen nyare än 20 år ska samtliga rutor vara märkta med bilens registreringsnummer
enligt metod som vi anvisar.
J) Är bilen nyare än 20 år och fordonets värde överstiger 161 000 kr ska av oss godkänt larm
vara installerat.
2003 Dodge Ram 1500 4X4 Hemi såld
Skriv svar