Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Det var inte startmotorn Voyager 3,3 -00

Alla Chrysler-bilar här
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Sv: Det var inte startmotorn Voyager 3,3 -00

Olika väder när den startar?

Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Annons
Användarens profilbild
alex
Minivan
Inlägg: 49
Blev medlem: sön 20 jan 2013, 12:12

Re: Det var inte startmotorn Voyager 3,3 -00

Har fått en släng av liknande problem med en Voyager 2,5 CRD -04. Hände ingenting när jag skulle starta. Naturligtvis fickparkerad då. Tur man har starka barn. Sprang igång den och provade när den rullade. Startmotorn fungerade perfekt och har gjort det i 3 dar. Idag hände det för frugan som fick hjälp med att skjuta igång den. Funkade när jag körde in den i verkstan för att sätta dit en nödknapp om det skulle vara startspärren. Provade med den och det funkade. Hämtade frun för att visa hur hon skulle göra om det hände igen men då händer ingenting ens med direktström till startmotorn. Den verkade inte ta nån ström. Med tändning tillslagen och direktström på knackade jag på startmotorn och ingenting händer. Står och tittar på den och då startar den. Fick ju rycka strömmen lite kvickt då. Startspärren är väl utesluten då men är det startmotorn eller nå´t relä tros? Ger detta några felkoder? Eller är det bara att prova sig fram?
Användarens profilbild
alex
Minivan
Inlägg: 49
Blev medlem: sön 20 jan 2013, 12:12

Re: Det var inte startmotorn Voyager 3,3 -00

Startmotorn bytt och det känns som en liten lyx att kunna starta bilen från förarplatsen. Nu fungerar t.om extravärmaren. Förstår inte riktigt hur dessa hänger ihop men det kan jag leva med
Användarens profilbild
Mickeymouse
Minivan
Inlägg: 24
Blev medlem: lör 29 dec 2012, 21:08
Ort: Uddevalla

Re: Det var inte startmotorn Voyager 3,3 -00

Hej lånar tråden lite..

Min bror har en Chrysler Voyager -05 3,3..

Denna beter sig som tidigare nämnt i denna tråd. Går runt på start motorn men ingen händer.
Hittade en 25A säkring som hade gått, bytte denna och bilen startade och gick i ett par sekunder sedan
gick säkringen igen. Säkringen var märkt ASD, testade att byta reläet med ett annat men igen skillnad.

Innan detta fick jag ut 2st felkoder
P0232 Fuel pump feedback circuit high voltage..
P0129 Barometic pressure någonting, är inte helt säker på denna----- :?: :?:

Sedan va det slut på säkringar.....

Några ideer? Tacksam för lite hjälp med detta

//Micke
If it jam's? Force IT!! If it breaks, it needed replacement anyway!!

Några bilder på mina fordon hittar ni här
Dodge https://www.garaget.org/?car=405338
GMC Savana https://www.garaget.org/?car=334325
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Det var inte startmotorn Voyager 3,3 -00

Provat att byta bränslepumpsreläet? Kontrollera också kablaget vid bränslepumpskontakten och själva kontakten.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Mickeymouse
Minivan
Inlägg: 24
Blev medlem: lör 29 dec 2012, 21:08
Ort: Uddevalla

Re: Det var inte startmotorn Voyager 3,3 -00

Hej Avenger...

Brodern hade köpt nya säkringar och bytt igen. Då gick i han igång men han går dåligt som fan. Går ojämnt och är orkeslös. Har provat att byta bränslepumpsreläet, med det som satt brevid A/C reläet. Igen skillnad. Sitter bränsle pumpen i tanken eller utanför?

Ska se om jag kan få honom att kolla om han kan hitta kontakten och kolla den?

Det här mätarhuset som du och några andra han haft problem med vart sitter det?

Tack för era svar så länge

//Micke
If it jam's? Force IT!! If it breaks, it needed replacement anyway!!

Några bilder på mina fordon hittar ni här
Dodge https://www.garaget.org/?car=405338
GMC Savana https://www.garaget.org/?car=334325
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Det var inte startmotorn Voyager 3,3 -00

Defekta mätarhus bör ej gälla den årsmodellen tyvärr, det är mycket ovanligt i sådana fall :( ..P.S, på de tidigare modellerna så handlar det alltså om mätarhuset med mätarna för hastighet, varvtal etc. =)

Pumpen sitter tyvärr i tanken och det finns ingen inspektionslucka i golvet! Dåligt tycker jag, man måste med andra ord sänka ned tanken.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar