Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Airbag Lampa lyser (CHRYSLER GR VOYAGER CRD 05)

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
locowalter
Station Wagon
Inlägg: 5
Blev medlem: mån 22 apr 2013, 10:54

Airbag Lampa lyser (CHRYSLER GR VOYAGER CRD 05)

Hej,

Airbag lampan lyser på min bil och jag vet inte vad jag ska göra. :(

Behöver få detta åtgärdat pronto den ska in på besiktning och om jag förstått saken rätt, så är det en 2.a om lampan lyser nu för tiden.

Nån som känner till en bra verkstad i Uppsala, som kan åtgärda det här för en billig peng?

Mvh/Walter
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Airbag Lampa lyser (CHRYSLER GR VOYAGER CRD 05)

Det stämmer, Bilprovningen ger en tvåa på detta nu.

Har du märkt om tutan- och farthållaren fortfarande fungerar? Det kanske är släpkontakten i ratten som är dålig.

Du kan även kontrollera med närmaste Chrysler aukt. verkstad om det finns en recall, dvs. ett fel som åtgärdas kostnadsfritt av Chrysler/Fiat. Du kan annars skriva ned ditt chassinummer så kan jag se om jag hittar en recall på just din bil.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Anders Ason
Pickup Truck
Inlägg: 549
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 11:56

Re: Airbag Lampa lyser (CHRYSLER GR VOYAGER CRD 05)

Med största sannolikhet så är det krocksensorerna i fronten som rostat (standardfel) och då är det recall på bilen. D v s det kostar inget att få det åtgärdat. Dessvärre är den koden inte enkel att läsa av utan du måste ta dig till en auktoriserad verkstad för felsökning á 5- 700 kr och åtgärd. Om det inte är det som jag beskriver får du betala felsökningen och då vet du åtminstone vad det är. Annars ingår felsökningen i recall.

Det här ämnet är nyligen och utförligt beskrivet på forumet så sök upp den tråden.
Användarens profilbild
locowalter
Station Wagon
Inlägg: 5
Blev medlem: mån 22 apr 2013, 10:54

Re: Airbag Lampa lyser (CHRYSLER GR VOYAGER CRD 05)

Chassinummer är följande: 1C8GYB5535Y559556

Tack för svaren BTW
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Airbag Lampa lyser (CHRYSLER GR VOYAGER CRD 05)

Som jag misstänkte, du har en recall på airbagen, om tutan och farthållaren fungerar så är det nog följande recall du borde inrikta dig på:

SUPPLEMENTAL FRONT AIRBAG SENSORS

CUSTOMER SATISFACTION

04/15/2010

INCOMPLETE

..detta får du fixat kostnadsfritt, bor du i Uppsala? Närmaste Chrysler aukt. verkstad MÅSTE göra detta utan att ta betalt, meddela dem om recallen och boka en tid.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
rogerkarlsson
Van
Inlägg: 55
Blev medlem: tor 07 jul 2011, 23:38
Ort: Idre

Re: Airbag Lampa lyser (CHRYSLER GR VOYAGER CRD 05)

Hej! Har Haft samma problem tidigare på min var det en kontakt under passagerarstolen som glappa, autocom kan läsa airbag på Voyager vad jag vet.
Användarens profilbild
locowalter
Station Wagon
Inlägg: 5
Blev medlem: mån 22 apr 2013, 10:54

Re: Airbag Lampa lyser (CHRYSLER GR VOYAGER CRD 05)

Japp bor i Uppsala men bilen är köpt i Stockholm.

Har du koll på närmsta aukt.verk?

Har googlat och får upp Hedins bil.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Airbag Lampa lyser (CHRYSLER GR VOYAGER CRD 05)

Hedins Bil ska fungera bra, hävda din rätt om att det är kostnadsfritt, låt dom inte säga något annat.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
locowalter
Station Wagon
Inlägg: 5
Blev medlem: mån 22 apr 2013, 10:54

Re: Airbag Lampa lyser (CHRYSLER GR VOYAGER CRD 05)

Det ska jag göra, du ska ha ett stort TACK! Bästa forumet EVER, återkommer med mera info om hur det gick.
Användarens profilbild
Anders Ason
Pickup Truck
Inlägg: 549
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 11:56

Re: Airbag Lampa lyser (CHRYSLER GR VOYAGER CRD 05)

Lite mer att läsa:

http://www.usabilforum.se/viewtopic.php?f=2&t=1710" onclick="window.open(this.href);return false;
Skriv svar