Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Bilen brummar när den är avstängd - Trans Sport 01

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
Tekoppen
SUV
Inlägg: 109
Blev medlem: mån 27 maj 2013, 08:57
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Bilen brummar när den är avstängd - Trans Sport 01

sverker skrev:Kompressorn sitter under golvet bakom vänster bakhjul. Det finns en lucka du kan öppna i panelen inne i bilen längst bak till vänster, där kan du trycka på en knapp för att starta kompressorn när man ska pumpa t.ex. däck. Då hör du om det är samma ljud.

Bensintanken sitter på vänster sida framför bakhjulet, jag har aldrig hört något brummande från bensinpumpen.

Du kan komma förbi Solna någon kväll efter kl 21 så kan jag lyssna på vad som brummar.
Jaha! Det var nått som stod i annonsen, ja. Kompressor som man kan pumpa saker med. *poletttrill* Ska testa den så fort jag fått i mig lite frukost och se om det är samma ljud! :)

Jag bor över sju mil från Solna och har tre barn under sju (hence the big car!) så sannolikheten att jag befinner mig i närheten av Solna efter 21 på kvällen är inte väldigt stor, men jag tackar ödmjukast för erbjudandet och sparar det i minnet! :)
Tekoppen (Chevrolet Trans Sport -01) samt
Uncle J (Volvo V70 D4 -13) & Hoxen (Volvo V70 2,5T -98)
Annons
Användarens profilbild
Tekoppen
SUV
Inlägg: 109
Blev medlem: mån 27 maj 2013, 08:57
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Bilen brummar när den är avstängd - Trans Sport 01

Fyllet skrev:Hej!
Mycket skriveri ang. brummandet :D . På min TS brummar det när jag vrider tändningslåset motsol(radioläge) och medsols innan start. Det brummar lite då och då beroende på hur mkt luft det finns i hi-jackerserna. När brummande tystnat och det hoppar in en unge eller en anna person så kommer brummet igen. DÅ är det mer vikt i bilen och kompressorn körs då igång och då kommer det där brummandet. Den kompenserar bilen hi-jackers för att hålla den i nivå.

Ang att det tjuter vid gaspådrag har jag inte på min så det kan jag inte svara på.
Min Cheva är också tillverkad 2001 men uttagen 2002.
Klart det blir mycket snack om brummandet. Man vill ju inte ha en bil som morrar åt en! :lol:

hi-jackserna? Men det där lät faktiskt väldigt logiskt och likt det jag har försökt att förklara ang hur man vrider nyckeln osv. Detta är inget fel eller något att oroa sig för? Det är ok att ha en bil som morrar åt en? :D
Tekoppen (Chevrolet Trans Sport -01) samt
Uncle J (Volvo V70 D4 -13) & Hoxen (Volvo V70 2,5T -98)
Användarens profilbild
sverker
Hedersmedlem
Inlägg: 1864
Blev medlem: tor 01 sep 2011, 20:41
Ort: Stockholm

Re: Bilen brummar när den är avstängd - Trans Sport 01

Tekoppen skrev:Jag bor över sju mil från Solna och har tre barn under sju (hence the big car!) så sannolikheten att jag befinner mig i närheten av Solna efter 21 på kvällen är inte väldigt stor, men jag tackar ödmjukast för erbjudandet och sparar det i minnet! :)
Jo, samma sak här. Tre barn som fyller 7 nästa vecka, så stor bil behövs och det är ingen idé att lova hjälpa någon förrän de är i säng på kvällen..
Användarens profilbild
Tekoppen
SUV
Inlägg: 109
Blev medlem: mån 27 maj 2013, 08:57
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Bilen brummar när den är avstängd - Trans Sport 01

sverker skrev:
Tekoppen skrev:Jag bor över sju mil från Solna och har tre barn under sju (hence the big car!) så sannolikheten att jag befinner mig i närheten av Solna efter 21 på kvällen är inte väldigt stor, men jag tackar ödmjukast för erbjudandet och sparar det i minnet! :)
Jo, samma sak här. Tre barn som fyller 7 nästa vecka, så stor bil behövs och det är ingen idé att lova hjälpa någon förrän de är i säng på kvällen..
Då förstår vi varandra! :)

Trillingar?
Tekoppen (Chevrolet Trans Sport -01) samt
Uncle J (Volvo V70 D4 -13) & Hoxen (Volvo V70 2,5T -98)
Användarens profilbild
Tekoppen
SUV
Inlägg: 109
Blev medlem: mån 27 maj 2013, 08:57
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Bilen brummar när den är avstängd - Trans Sport 01

Jag kom just att tänka på en sak när jag läste Sverkers svar i en tråd om köpråd http://www.usabilforum.se/viewtopic.php?p=8378#p8378

När bilen brummade som mest låg det två vinterdäck i bagageutrymmet + två st i bakersta sätesraden...

Problem solved? ;)
Tekoppen (Chevrolet Trans Sport -01) samt
Uncle J (Volvo V70 D4 -13) & Hoxen (Volvo V70 2,5T -98)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Bilen brummar när den är avstängd - Trans Sport 01

Kan vara så :) ..men det kanske även är ett läckage om den får köra för ofta, men det var inte hela tiden sa du, bara ibland om ens alls? :P
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
sverker
Hedersmedlem
Inlägg: 1864
Blev medlem: tor 01 sep 2011, 20:41
Ort: Stockholm

Re: Bilen brummar när den är avstängd - Trans Sport 01

Tekoppen skrev:Trillingar?
Japp!
Avenger skrev:Kan vara så :) ..men det kanske även är ett läckage om den får köra för ofta, men det var inte hela tiden sa du, bara ibland om ens alls? :P
Mina läcker, men kompressorn går ändå inte hela tiden.
Användarens profilbild
Tekoppen
SUV
Inlägg: 109
Blev medlem: mån 27 maj 2013, 08:57
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Bilen brummar när den är avstängd - Trans Sport 01

Avenger skrev:Kan vara så :) ..men det kanske även är ett läckage om den får köra för ofta, men det var inte hela tiden sa du, bara ibland om ens alls? :P
Precis, inte hela tiden, bara ibland och ibland inte! :)
Tekoppen (Chevrolet Trans Sport -01) samt
Uncle J (Volvo V70 D4 -13) & Hoxen (Volvo V70 2,5T -98)
Användarens profilbild
Tekoppen
SUV
Inlägg: 109
Blev medlem: mån 27 maj 2013, 08:57
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Bilen brummar när den är avstängd - Trans Sport 01

Tekoppen skrev:
Avenger skrev:Kan vara så :) ..men det kanske även är ett läckage om den får köra för ofta, men det var inte hela tiden sa du, bara ibland om ens alls? :P
Precis, inte hela tiden, bara ibland och ibland inte! :)
Idag knorrade bilen när den gick på tomgång. Då hade jag ställt den i P-läge och hoppat ut för att stänga en grind. Kanske ska kalla bilen för "Grisen" istället för "Tekoppen"! :D
Tekoppen (Chevrolet Trans Sport -01) samt
Uncle J (Volvo V70 D4 -13) & Hoxen (Volvo V70 2,5T -98)
Skriv svar