Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Byta spindelled Voyager 2004

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Sv: Byta spindelled Voyager 2004

Avenger skrev:Det var inget kul med länkarmarna :( Hade besiktningen skrivit en "bra att veta" förra gången eller var det bara klonkande ljud eller liknande?
Nä lite surt.
Nä inget som var nerskrivet utan han bara nämnde det så jag skulle ha koll på det och eftersom bilen väger mycket fram så tänkte jag byta så slapp jag få tvåa på det.
Men han tog visst fel på spindel och styrled.

Men men, så är det. Får helt enkelt kolla upp bättre själv nästa gång

Skickat från min MT15i via Tapatalk 2
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Annons
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Sv: Byta spindelled Voyager 2004

Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Byta spindelled Voyager 2004

Aha, men det är lätt att det blir så, inte helt ovanligt att det är spindellederna som ger upp före styrlederna :)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Sv: Byta spindelled Voyager 2004

Kollade på länkarmarna idag mest för skoj skull. Var ju tur. Hade fått två höger. Kontakt med Tyskland igen

Skickat från min MT15i via Tapatalk 2
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Byta spindelled Voyager 2004

Oj :shock: ..oturen fortsätter :cry:
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Sv: Byta spindelled Voyager 2004

Haha ja. Nu behövdes ju inte dom bytas så dom skulle läggas på hyllan för nån dag de kommer till pass. Gott man såg det nu och inte flera år senare iaf:-).

Bråkar ang styrlederna med. Han tycker de jag fick e samma som deras bild

Skickat från min MT15i via Tapatalk 2
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Byta spindelled Voyager 2004

Ja, det är bra att ha rätt delar, så man inte står där och demonterat allting :)

Jobbigt att dom säger emot om styrlederna, såg ju inte alls samma ut tycker jag inte :(
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Sv: Byta spindelled Voyager 2004

Avenger skrev:Ja, det är bra att ha rätt delar, så man inte står där och demonterat allting :)

Jobbigt att dom säger emot om styrlederna, såg ju inte alls samma ut tycker jag inte :(
Nä tusan vad surt om allt vart nere. Ser ut som man egentligen bara behöver byta håll på spindelleden sen kan man montera men rätt ska va rätt. Hörde av mig till den firman han svarade inom tio min och hade redan snackat med leverantören, jag ska bara fixa kort på etiketterna på lådorna och armarna så dom ser att det inte stämmer så dom var super att handla med.


Styrleds försäljaren var lite mer tvär. Nu ville jag ha på nya för de gamla glappade en hel del. Satte på höger sidan sen var jag tvungen att köra och låna en grill av en vän och jäklar vilken skillnad det var, så nu är båda bytta:-) . Blir eldprov imorgon när jag ska till göteborg, då får jag se hur snett eller rakt bilen går. Ändå dags för en hjulinställning så blir inte för mycket däckslit iaf. Hade samma dimensioner som de som satt på och så dyra var dom inte heller därför kansta jag på dem.

Men jag sa till säljaren att byta kort då det inte stämde överens ,ed produkten. Enligt honom hade den yttre skyddsringen (för att kalla det nåt:-) ) ingen funktion.

Skickat från min B1-A71 via Tapatalk 2
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Byta spindelled Voyager 2004

Härligt att det blev så bra efter bytet :)

Kanonbra firma att handla med där i Tyskland (ang. bärarmarna) :) Låter väldigt trevliga =)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Sv: Byta spindelled Voyager 2004

Ja där jag köpte armarna blir det att handla från igen. När han skickar nya delar är det framme på två tre dagar

Skickat från min MT15i via Tapatalk 2
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Byta spindelled Voyager 2004

:)

Och du får behålla de gamla delarna också? :D
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Sv: Byta spindelled Voyager 2004

De som var till gen3 gick i retur.
Lite synd hade säkert funnits någon här som behövt dom

Skickat från min MT15i via Tapatalk 2
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Byta spindelled Voyager 2004

Aha :)

Men hur gjorde du när allting skickades tillbaks? =)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Sv: Byta spindelled Voyager 2004

Han fixade frakt. Det jag fick var en klisterlapp att sätta på lådan sen blev den hämtad här.


Skickat från min MT15i via Tapatalk 2
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Sv: Byta spindelled Voyager 2004

Så då var det beställt tid för hjulinställning. Den känns mycket bättre efter ledbytet men det behövs ändå. Var nog vääääldigt många år sen sist. Så imorgon efter lunch ska den nog kännas som semi-ny:-)

Skickat från min MT15i via Tapatalk 2
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Skriv svar