Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Styrled Voyager 2004

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
sverker
Hedersmedlem
Inlägg: 1864
Blev medlem: tor 01 sep 2011, 20:41
Ort: Stockholm

Re: Styrled Voyager 2004

Jag brukar märka upp, mäta längden mot någon lämplig referenspunkt och räkna varv så brukar det bli rätt.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Annons
Användarens profilbild
sverker
Hedersmedlem
Inlägg: 1864
Blev medlem: tor 01 sep 2011, 20:41
Ort: Stockholm

Re: Styrled Voyager 2004

Jag brukar märka upp, mäta längden mot någon lämplig referenspunkt och räkna varv så brukar det bli rätt.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Sv: Styrled Voyager 2004

sverker skrev:Jag brukar märka upp, mäta längden mot någon lämplig referenspunkt och räkna varv så brukar det bli rätt.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Den testar jag med. Tackar

Skickat från min MT15i via Tapatalk 2
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Anders Ason
Pickup Truck
Inlägg: 549
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 11:56

Re: Styrled Voyager 2004

Du får ha med dig skiftnyckel och rörtång och justera staget på den sida du bytt så att rattekrarna sedan sitter symmetriskt vid rakt fram. Vid fullt rattutslag åt höger justerar man enkelt vänster sida. Att märka upp och räkna gängor o s v förutsätter att leden byts ut mot en av samma fabrikat, men det är en god början. Med en billig lågprisdetalj kan de bli hur som helst med räkningen.
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Sv: Styrled Voyager 2004

De ser identiska ut med de som sitter på. Kunde dock inte se id nummret på dem men det e ju inte så konstigt, de gamla har ju suttit där ett tag.

De jag betällde var lite dyrare än de som fanns i länken ovan, men den större av dem.
Ligger runt 500-600 här. Moog som dom säljer i min by ligger på 750 här. Men har inte kunnat hitta vem som tillverkar för chrysler. Men det funkar väl där som med alla andra, uppfyllda spec för billigaste peng.

I värsta fall blir det snart byte igen, som det ser ut nu kan jag inte hosta upp 1500 tyvärr. Men vad vet jag Chrysler oem kanske e billigare.

Ang hjulinställningen så har jag rätt breda däck på så det märks nog hyffat fort om dom sätter illa så då blir det besök till verkstan. Skulle nog egentligen behövas ändå. Är nog inte gjort på en massa år och vad som är bytt däremellan har jag ingen aning om


Skickat från min B1-A71 via Tapatalk 2
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Sv: Styrled Voyager 2004

Ville ha den med skölden runt vilken också såg grövre ut. Fick dessa


Skickat från min MT15i via Tapatalk 2
Bilagor
uploadfromtaptalk1372940606666.jpg
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Styrled Voyager 2004

Öhh :shock:

Snacka om att du har haft otur med ebay nu :cry: Först skickade dom fel länkarmar och nu fick du dessa styrleder ifrån en annan säljare :(
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Sv: Styrled Voyager 2004

Ja lite missflyt. Men kan nog ta gummiringen från den gamla och täcka över. Annars har dom samma storlek och mått. Alla bultar, dom två går hur lätt som helst att lossa. Men tappen, den får man inte slå på väl för att lossa leden väl??

Ska iaf se om dom kan sänka priset för dom annars får dom skicka nya

Skickat från min MT15i via Tapatalk 2
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Tobbe
SUV
Inlägg: 107
Blev medlem: lör 21 maj 2011, 18:23

Re: Styrled Voyager 2004

Man brukar väl använda brytgaffel eller dylikt verktyg, fast jag är inte säker på att jag förstår dig rätt, är det mellan staget och infästningen på fjäderbenet du inte får loss den?
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Styrled Voyager 2004

Tobbe skrev:Man brukar väl använda brytgaffel eller dylikt verktyg, fast jag är inte säker på att jag förstår dig rätt, är det mellan staget och infästningen på fjäderbenet du inte får loss den?
Ska vi se hur bra jag ordnar det här.
På styrleden så går ju tappen med gängorna ner i infästningen (kan vara fjäderbenet ja :oops: ).
Som jag skrev förut så har jag förstått att man inte ska slå på styrleden (den gängade delen då:)) för att få loss den. Gjorde jag mig bättre förståd???? Förklarningar är inte alltid mitt bästa ämne
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Tobbe
SUV
Inlägg: 107
Blev medlem: lör 21 maj 2011, 18:23

Re: Styrled Voyager 2004

Har du fått bort muttern helt från gängtappen så kan du nog knacka till den en aning..
Jag fick såga av mina.. Eller verkstan rättare sagt, för jag lejde bort det då.

Här är en tok som visar hur man byter styrled på Voyager: " onclick="window.open(this.href);return false;

En god idé är faktiskt att söka lite på Youtube, det finns instruktionsfilmer om både det ena och det andra..
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Sv: Styrled Voyager 2004

Det var en go gubbe. Då får jag se hur hårt det sitter imorgon då

Skickat från min MT15i via Tapatalk 2
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Sv: Styrled Voyager 2004

Höger sidan klar:-). Inget satt åt så tjugo min med verktyg fram och bort

Skickat från min MT15i via Tapatalk 2
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Anders Ason
Pickup Truck
Inlägg: 549
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 11:56

Re: Styrled Voyager 2004

Hur man byter beskriver jag här:
http://www.usabilforum.se/viewtopic.php ... led#p21052" onclick="window.open(this.href);return false;
Skriv svar