Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

växellåda manuell Voyager -99

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
bnkt
Van
Inlägg: 96
Blev medlem: mån 12 mar 2012, 12:49
Ort: Arboga

växellåda manuell Voyager -99

Jag undrar om Voyager finns med 2 liters motor? Ska ev byta växellåda och enligt bildelsbasen finns det lådor som suttit i bilar med 2.0 motor. Finns det och är det i såna fall samma låda som i min bil med 2.4?

Bil: Voyager 2.4 -99
Senast redigerad av Avenger den tor 08 aug 2013, 11:59, redigerad totalt 1 gånger.
Anledning: Årsmodell saknades.
Blekta och matta strålkastare i plast? Jag fixar det åt dig för mycket mindre pengar än vad en ny strålkastare kostar. Hör av dig så ordnar vi nåt. Jag finns i Arboga.
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: växellåda manuell Voyager -99

Aadå, den generationen finns med 2.0 SOHC motor och 2.4 DOHC motor, även 2.5 diesel och 3.0 Mitsubishi V6 och Chryslers egna 3.3 och 3.8 V6 =)

Växellådan i 2.0 är A558-110

Växellådan i 2.4 och 2.5 diesel är A598-110, med lite variation hos dieselmodellen.

Dom ser väldigt lika ut på bilderna i sprängskissen! Kan nog bara vara utväxlingen och bultmönstret som skiljer, men att man kan plocka det från gamla lådan, iaf så det passar.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
bnkt
Van
Inlägg: 96
Blev medlem: mån 12 mar 2012, 12:49
Ort: Arboga

Re: växellåda manuell Voyager -99

Där ser man. Jag som hade hoppats på att lådan från 2-liters skulle passa rakt av. Jag har inte manualen hos mig nu, men hur svårt är det byta utväxlingen?
Blekta och matta strålkastare i plast? Jag fixar det åt dig för mycket mindre pengar än vad en ny strålkastare kostar. Hör av dig så ordnar vi nåt. Jag finns i Arboga.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: växellåda manuell Voyager -99

När jag inte hade tillgång till lift för 3-4 år sedan så kostade det hos en verkstad 2 500:- "vid sidan om", så jättesvårt är det inte :) Kopplingsbyte är att föredra när man har allt nere.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar