Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Jeep Grand Cherokee 96 drar ur batteriet

Jeep, det välkända 4x4 bilmärket
Användarens profilbild
PEO
Minivan
Inlägg: 10
Blev medlem: fre 13 sep 2013, 16:30

Jeep Grand Cherokee 96 drar ur batteriet

Har en -96 grand Cherokee V8 .den drar ur ca 0,2 Ah.ström, bilen funkar att starta i typ 2-3 dagar.
När jag drar ur säkringen som går till något som kallas karosseri elektronik så går det ner till 0.
Nå´n ide någon? Letar 16" fälgar och radio också
Senast redigerad av Avenger den ons 30 okt 2013, 23:15, redigerad totalt 1 gånger.
Anledning: Bil- och årsmodell saknades i rubriken, samt flyttat tråden till korrekt kategori.
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Jeep Grand Cherokee 96 drar ur batteriet

Kan du ta en bild på säkringsboxen och markera säkringen? Dom kan översätta lite konstigt när bilarna är svensksålda..
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Jeep Grand Cherokee 96 drar ur batteriet

Hittade säkringen i den svenska manualen jag har, visst är det säkring nummer 7 i kupén?

Prova rycka ur kontakten till original slutsteg som ska finnas i bilen, annars är det nog BCM:en, men det kan även vara en hel del grejer då mycket går på denna säkringen! Lampan kanske lyser i handskfacket om sensorn är dålig där?

Meddela mig om du behöver el-schema, blir för mycket att skriva annars.

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
PEO
Minivan
Inlägg: 10
Blev medlem: fre 13 sep 2013, 16:30

Re: Jeep Grand Cherokee 96 drar ur batteriet

Avenger skrev:Hittade säkringen i den svenska manualen jag har, visst är det säkring nummer 7 i kupén?

Prova rycka ur kontakten till original slutsteg som ska finnas i bilen, annars är det nog BCM:en, men det kan även vara en hel del grejer då mycket går på denna säkringen! Lampan kanske lyser i handskfacket om sensorn är dålig där?

Meddela mig om du behöver el-schema, blir för mycket att skriva annars.

Mvh
Tack för det, det är säkring 7 undrar var jag hittar slutsteget?
Användarens profilbild
PEO
Minivan
Inlägg: 10
Blev medlem: fre 13 sep 2013, 16:30

Re: Jeep Grand Cherokee 96 drar ur batteriet

Avenger skrev:Hittade säkringen i den svenska manualen jag har, visst är det säkring nummer 7 i kupén?

Prova rycka ur kontakten till original slutsteg som ska finnas i bilen, annars är det nog BCM:en, men det kan även vara en hel del grejer då mycket går på denna säkringen! Lampan kanske lyser i handskfacket om sensorn är dålig där?

Meddela mig om du behöver el-schema, blir för mycket att skriva annars.

Mvh
En servicemanual lär jag behöva
Användarens profilbild
PEO
Minivan
Inlägg: 10
Blev medlem: fre 13 sep 2013, 16:30

Re: Jeep Grand Cherokee 96 drar ur batteriet

var sitter slutsteget?
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Jeep Grand Cherokee 96 drar ur batteriet

Hmm, det sitter på så många olika ställen i olika Chrysler/Dodge/Jeep att jag inte minns rakt av, leta under alla säten och bak i skuffen =)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar