Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Köpråd Jeep Grand Cherokee 4,7 V8

Jeep, det välkända 4x4 bilmärket
Användarens profilbild
Usling
Station Wagon
Inlägg: 5
Blev medlem: fre 27 dec 2013, 17:27

Köpråd Jeep Grand Cherokee 4,7 V8

Hej folk.
Jag är ny på forumet och kanske blivande Jeepägare. Nu undrar jag vad man ska kolla speciellt efter vid köp. Bilen det gäller är en Grand Cherokee Limited 4,7 V8. Den har gått drygt 17 000 mil. Vad är rimligt pris och finns det några vanligt förekommande fel.
Mvh Usling
Senast redigerad av Avenger den lör 28 dec 2013, 01:21, redigerad totalt 1 gånger.
Anledning: Bilmodell saknades i rubriken.
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Köpråd Jeep Grand Cherokee 4,7 V8

Vilken årsmodell är det? :)

P.S, kikar också efter en sådan modell, runt år 2000 =)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Usling
Station Wagon
Inlägg: 5
Blev medlem: fre 27 dec 2013, 17:27

Re: Köpråd Jeep Grand Cherokee 4,7 V8

Det är en 01:a
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Köpråd Jeep Grand Cherokee 4,7 V8

Jag hade max betalat 35-38 tusen, möjligtvis 40, men det finns nog folk som lägger ut dem för skyhöga priser eller rentav lägre.

Det är en bra bil med den motorn som var en stor nyhet till Grand Cherokee och Durango, den höll i sig i många år men är nu ersatt av Pentastar 3.6:an.

Årsmodellen du avser kika på är riktigt bra, ska helst ha passerat -00 för att bli av med en del "barnsjukdomar".

Titta på bilen och leta efter vanliga fel, är den OK i helhet och på papperet så! ;)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
sverker
Hedersmedlem
Inlägg: 1864
Blev medlem: tor 01 sep 2011, 20:41
Ort: Stockholm

Re: Köpråd Jeep Grand Cherokee 4,7 V8

Tidiga WJ hade problem med kylningen vilket gav motorhaverier. Någon gång 01 eller 02 ändrades kylfläkten så att man kom till rätta med det problemet. Jag vet inte mer detaljer om det än att jag läst om det på svenska jeepforum.

En annan sak att titta på om man har BE-kort är vilken släpvagnsvikt den är registrerad för, om det är rätt gjort så får de dra 3.5 ton.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Köpråd Jeep Grand Cherokee 4,7 V8

Ja precis, de får dra 3,5 ton i sådana fall, lite kul då det öppnar upp för många möjligheter :D
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar