Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Byta stereo Dodge ram -07

Här diskuteras Dodge, Ram och SRT
Användarens profilbild
Geten89
Station Wagon
Inlägg: 4
Blev medlem: mån 19 maj 2014, 20:28

Byta stereo Dodge ram -07

Hej, har kollat runt lite och de finns en hel drös med kablar för att byta ut orginal stereon till en eftermarknads.

Nu vill jag veta mer exact vad jag behöver, kollade med en butik här i sverige å dom skulle ha 2000 för kablarna å de va lite väl saftigt tyvkte jag.

Jag har infinity paketet men utan nav.

Hoppas på snabba svar.
Annons
Användarens profilbild
Mattsson77
Minivan
Inlägg: 43
Blev medlem: mån 31 mar 2014, 14:19

Re: Byta stereo Dodge ram -07

Hej!

Det beror lite på vilken stereo du har. Du har det stora ljudpaketet så då förmodar jag att du har en extern förstäkare. Då behövs en extra modul/kablage för den. Har du knappar i ratten så behövs det en modul/kablage för det.

Kolla dessa trådarna för mer info
http://www.usabilforum.se/viewtopic.php?f=4&t=2978" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.usabilforum.se/viewtopic.php?f=4&t=3088" onclick="window.open(this.href);return false;

Om du beställer från ebay så blir det mycket billigare.
Användarens profilbild
Geten89
Station Wagon
Inlägg: 4
Blev medlem: mån 19 maj 2014, 20:28

Re: Byta stereo Dodge ram -07

Jo så långt har jag förståt, men är de samma kablage till Ramen som till en chrysler?
Såg dom där trådarna förut men var osäker bara om jag kan använda samma kablage.
Användarens profilbild
Mattsson77
Minivan
Inlägg: 43
Blev medlem: mån 31 mar 2014, 14:19

Re: Byta stereo Dodge ram -07

Kolla på denna sidan.
http://www.metraonline.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Det är det kablaget många använder.
Användarens profilbild
WDB
Minivan
Inlägg: 10
Blev medlem: ons 05 mar 2014, 07:17

Re: Byta stereo Dodge ram -07

Tjenare!

Vet inte om du hunnit lösa detta än! Sent svar...

Jag använder mig av AXXESS produkter. CHTO-02 för att koppla ihop ljudet till min pioneer och ASWC för att koppla in knapparna på ratten till stereon.

Fungerar kanon.

/Joel
Evolution Garage
Garaget.org: DODGE RAM SRT-10 2005 RC
Användarens profilbild
Geten89
Station Wagon
Inlägg: 4
Blev medlem: mån 19 maj 2014, 20:28

Re: Byta stereo Dodge ram -07

Hej igen.

Jag har fått min CHT0-01 och kopplat in det som det står att jag ska koppla in det.

Men orginal slutsteget går nog inte igång eftersom de kommer inge ljud från högtalarna.

Måste jag ha CHT0-02 för att de ska funka?
Användarens profilbild
Geten89
Station Wagon
Inlägg: 4
Blev medlem: mån 19 maj 2014, 20:28

Re: Byta stereo Dodge ram -07

Provade med att ha orginal stereo i och bilen igång, sen startade jag stereon och spelade lite musik byte medans allt var igång till min alpinare å då funkade allt.

Tills då bilen hade varit avstängd i 5 minuter så vart allt tyst igen.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Byta stereo Dodge ram -07

Känns som att CHT0-01 adaptern är till de andra bilarna förutom SUV och RAM/Pickup, fast det står inte så specifikt så jag vet inte när man läser deras produktbeskrivning, fast på CHT0-02 så står det Dodge RAM. Undra om det kanske är någon skillnad så att CHT0-02 passar förstärkaren till de stora bilarna.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar