Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Problem med startspärren på Grand Voyager -98

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
VoyagerFridell
Station Wagon
Inlägg: 5
Blev medlem: sön 04 aug 2013, 11:17

Problem med startspärren på Grand Voyager -98

Hej alla goa människor på detta forumet.

Jag har ett problem med min gamla trotjänare. För någon månad sedan när bilen stått still några timmar så gick inte bilen att starta. Bilen hoppade igång några sekunder men dog sedan och alarm set lampan tänds. Har ju förstått att det är startspärren som hoppar i. Efter 6 försök så hoppade spärren i på startmotorn och den reagerade inte alls längre. Fick då frågan om jag hade svarta eller gråa larmdosorna för de svarta kunde krångla om det var dåliga batterier och eftersom det är de svarta jag har så provade jag att skifta batterierna i dom och då startade den igen och har gått jätte bra sedan dess. Men nu idag när vi skulle iväg med bilen så var problemet tillbaka. Problemet nu var bara att det hjälpte inte att varken skifta batterier mellan dosorna eller med nya batterier. Har dessutom provat med båda dosorna utan resultat. Så frågan jag har är om någon haft liknande problem och vad ni då fick göra?? Eller om någon har en enkel lösning på problemet? Blir man tvungen att köpa nya larmdosor och i så fall vad kostar dom och vad kostar en programmering? Vore tacksam för svar. Med vänlig hälsning, Christian
Annons
Användarens profilbild
WBC33
SUV
Inlägg: 267
Blev medlem: tor 10 mar 2011, 22:24
Ort: Stockholm

Re: Problem med startspärren på Grand Voyager -98

Bild
Dodge Caliber 1.8 SXT 2008
Chrysler GV 3.3 LE, 1996, 22000+ mil
Skriv svar