Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Keyless remote, AutoTrak II, programering av larmet.

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
Matte_E
Station Wagon
Inlägg: 2
Blev medlem: lör 17 jan 2015, 09:04

Keyless remote, AutoTrak II, programering av larmet.

Ny på forumet med en bättre begagnad Trailblazer -03.
Min andra jänkare så jag visste ganska bra vad jag gav mig in på.
Nu har jag lite frågor om kärran.

Jag är kort på en fjärrkontroll till larmet och en nyckel till bilen,
sökte och såg att Europeiska bilar har en annan kod på sina fjärrkontroller mot vad jänkarna har, vart hittar man den koden?
Min är helt blank på baksidan och öppnar jag den hittar jag ingen kod som verkar överensstämma med den som nämns i trådarna här.

Sen undrar jag om det bara är AutoTrak II som funkar i TC lådan?
Har sökt igenom Trailvoy.com men hittar ingenting.

Sen verkar mitt larm lite udda, man kan gör inställning i kombi instrumentet hur kvittering av lamret ska ske, jag väljer ljus och när jag då låser så blinkar innerbelysningen?

Mvh Matte
Annons
Användarens profilbild
Magnum1965
Minivan
Inlägg: 23
Blev medlem: lör 06 dec 2014, 20:26

Re: Keyless remote, AutoTrak II, programering av larmet.

Väldigt ny på detta område också, men kanske följande tråd kan hjälpa dig.

http://www.usabilforum.se/viewtopic.php?f=6&t=3551" onclick="window.open(this.href);return false;

Kortfattat, ring eller maila KW Parts så får du uppgift om reservdelsnummer till fjärrkontrollen. På min -98:a och min -99:a är det 15732810. Om det stämmer med din -03:a, det vet jag inte.

Sedan kommer problemet med kodningen...
Användarens profilbild
Matte_E
Station Wagon
Inlägg: 2
Blev medlem: lör 17 jan 2015, 09:04

Re: Keyless remote, AutoTrak II, programering av larmet.

Magnum1965 skrev:Väldigt ny på detta område också, men kanske följande tråd kan hjälpa dig.

http://www.usabilforum.se/viewtopic.php?f=6&t=3551" onclick="window.open(this.href);return false;

Kortfattat, ring eller maila KW Parts så får du uppgift om reservdelsnummer till fjärrkontrollen. På min -98:a och min -99:a är det 15732810. Om det stämmer med din -03:a, det vet jag inte.

Sedan kommer problemet med kodningen...
Super! Vart nämligen utelåst i morse när jag skrapade rutorna, som tur är funkar inte låset på passagerarsidan fram så där var det öppet. :-)
Användarens profilbild
Magnum1965
Minivan
Inlägg: 23
Blev medlem: lör 06 dec 2014, 20:26

Re: Keyless remote, AutoTrak II, programering av larmet.

Hur gick det för dig?

Fick du någon klarhet i det hela?
Skriv svar