Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Söker akut ett växellådshus Ram 2500 5.9 diesel -97

Bilar eller reservdelar/tillbehör köpes
Användarens profilbild
groenberg
Station Wagon
Inlägg: 5
Blev medlem: tor 05 mar 2015, 16:49

Söker akut ett växellådshus Ram 2500 5.9 diesel -97

Hejsan, jag söker med ljus och lykta efter ett växellådshus till min Dodge Ram 2500 -97 5,9 l cumminsdiesel.

Lämnade in lådan på rep för att den inte drev framåt för snart 7 månader sedan. Efter ca 5 månader ringer han å säger att han såg sprickor vid frihjulet när han äntligen skulle sätta ihop den. Har sökt som f*n överallt, men verkar helt hopplöst att hitta ett växellådshus till den.

Skulle ni veta av ett eller veta av någon som kanske har, vore det tacksamt då jag börjar vara desperat! :cry:

Tack på förhand / Bettan
Senast redigerad av Avenger den fre 06 mar 2015, 22:56, redigerad totalt 1 gånger.
Anledning: La till bilmodellen i rubriken / mvh
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Söker akut ett växellådshus

Det jag kommer på är USAbildelar i Osby, bildemonteringen för USA-bilar. Men där kanske du redan har kollat antar jag? Man får nog inrikta sig på en komplett låda, dock defekt så att priset är lågt.

Du kanske kan få med en låda på en pall från USA om något företag ska ta hem delar så kan ni dela container, alternativt om du beställer helt själv, men det kommer ta någon månad (1,5-2 månader) att få hem pallen då frakten uteslutande sker med fartyg gissar jag på.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
groenberg
Station Wagon
Inlägg: 5
Blev medlem: tor 05 mar 2015, 16:49

Re: Söker akut ett växellådshus

Har kollat med USAbildelar, dom hade varken hus eller komplett tyvärr. Har eventuellt fått tag i ett nu från USA (såklart..). Måste kolla billigaste fraktsätt, men just nu känner jag att jag kan betala nästan vad som helst bara jag får igång skiten :)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Söker akut ett växellådshus

Kolla frakt med "egen adress" i USA, de är inte så dyra vad jag minns, då blir det båtfrakt, men sen kanske priserna sticker iväg på det andra, när grejerna ska fraktas till båten och sedan från fartyget till dig i Sverige.

Hoppas det löser sig, förstår att du vill ha igång bilen snarast efter så många månader.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
groenberg
Station Wagon
Inlägg: 5
Blev medlem: tor 05 mar 2015, 16:49

Re: Söker akut ett växellådshus

Hur menar du med egen adress? Jo frakten från USA är ju typ alltid svindyr, vad man än köper nästan.

Jo tack hoppas jag också, snart byter jag motor till en bensinare, för bensin automatlådor finns det så det räcker och blir över 8-)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Söker akut ett växellådshus

Tänkte på de frakttjänster som erbjuder egen adress i USA, så man kan handla delar som enbart skickas inom landet, så skickar de sedan vidare till Sverige, t ex. shopusa, jetcarrier osv., finns flera men har glömt namnen. Fast det finns nog de som även skickar internationellt direkt om man frågar, så behöver man inte använda någon annan tjänst, eller om man kontaktar något företag i Sverige och frågar om man kan dela plats på en container.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
groenberg
Station Wagon
Inlägg: 5
Blev medlem: tor 05 mar 2015, 16:49

Re: Söker akut ett växellådshus

Okej tack för tipset, ska kika på det!

Men beställer man från ebay så brukar det ju ta allt mellan 1 vecka till typ 2 månader, skickas det alltid med båt då? Eller är det flyg när det tar typ 1 vecka?
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Söker akut ett växellådshus

Hej igen,

Tror att allting du beställt på ebay skickats med flyg, större delar brukar dom inte skicka men det finns undantag. Att det tagit lång tid beror på vart säljaren finns, i vilket land, samt om det gått igenom många kontroller, varit helgdagar osv. =) Men du kanske beställt avgassystem eller liknande och då kanske det skickats med något fraktbolag som valt båtfrakt.

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
groenberg
Station Wagon
Inlägg: 5
Blev medlem: tor 05 mar 2015, 16:49

Re: Söker akut ett växellådshus

Okej tack så mycket för svaren :) Har ej fått svar från killen som sa att han hade ett, men skiljer ju rätt mycket i tid så hoppas få svar under natten vad han vill ha för den.
Skriv svar