Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Omprogrammera DVD/NAV i Escalade ESV 2008

Cadillac, Buick, Hummer, Lincoln..
Användarens profilbild
Usacalle
Station Wagon
Inlägg: 3
Blev medlem: fre 09 sep 2011, 16:11
Ort: Täby
Kontakt:

Omprogrammera DVD/NAV i Escalade ESV 2008

Hej, Är det någon som lyckats omprogrammera DVD och Navigator i Escalade till Svenska standard, dvs Regions fri DVD bland annat? Vi använder just nu navigatorns stora fina skärm enbart till radio och backkamera och barnen tittar på Amerikanska filmer. Allt fungerar men det skulle vara kul att få igång allt på rätt sätt! :D
Jag hjälper företag och privatpersoner köpa, importera och registrerar bilar och delar ifrån USA.
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Omprogrammera DVD/NAV i Escalade ESV 2008

Tror man måste lämna in den till någon som har det avancerade felsökningsinstrumentet till GM? Typ som DRB till Chrysler fast det heter Flashtech eller något sånt? Techv2? ajja, något sådant namn har det :D

Men jag tror GM i USA kan slå upp partnumber på Naven och kolla om Europa finns tillgängligt som alternativ att programmera/flasha om till, det kan dom göra gratis om du fråga dom via Internet, jag har frågat väldigt mycket liknande grejer och alltid fått bra svar :P
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Usacalle
Station Wagon
Inlägg: 3
Blev medlem: fre 09 sep 2011, 16:11
Ort: Täby
Kontakt:

Re: Omprogrammera DVD/NAV i Escalade ESV 2008

Tack för svaret! Frågan är vem har ett sådant instrument i Sverige. Verkstaden som jag samarbetar med har det inte och de har inte lyckats fixa någon Escalade. :roll: Men jag nöjer mig inte med det utan måste lyfta på några fler stenar och se om inte jag hittar något! /C
Jag hjälper företag och privatpersoner köpa, importera och registrerar bilar och delar ifrån USA.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Omprogrammera DVD/NAV i Escalade ESV 2008

Hej igen, det kanske går att ladda över DVD-skiva med navigation från andra GM-bilar, t ex. Saab 9-3 med svenska och europakartor? Det går på Chevrolet osv., kanske fungerar lika bra till Cadillac :P ? Vad har du för system, Denson?
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
oderland
Station Wagon
Inlägg: 6
Blev medlem: sön 10 feb 2013, 14:18

Re: Omprogrammera DVD/NAV i Escalade ESV 2008

Fick du ordning på nav/dvd? Har precis införskaffat en escalade esv 2011 och nav avdelningen i USA är inte så villiga att hjälpa till då ESV inte säljs i Europa...

Tydligen finns det en hacker i Sthlm som kan fixa detta men vore kul om det fanns tips om västkusten/Gbg.

Navigation europa och dvd avkodning. Har platinum versionen så det är 2 takdvd och 2st dvd i nachskydden, inte kul att behöva leta efter usa filmer till de små :-/

Tack på förhand
Jack

--------------------
Cadillac Escalade ESV platinum 2011
BMW X5 4.0 2011 (made in US :-)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Omprogrammera DVD/NAV i Escalade ESV 2008

Hej!

Välkommen till forumet :)

Jag har hört mycket gott om Sjölands i Göteborg, främst när det gäller Chrysler dock, men dom kanske kan hjälpa dig då dom är anslutna till KW Parts:

http://www.sjolandsbilservice.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Trevlig helg,

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
oderland
Station Wagon
Inlägg: 6
Blev medlem: sön 10 feb 2013, 14:18

Re: Omprogrammera DVD/NAV i Escalade ESV 2008

Tack :-)

Mailade de tidigare innan köp utan resultat. Har faktiskt mailat de igen nu imorse :-)
Avvaktar tills imorgon så slår jag de en signal. Hedin skulle kolla upp det, grannen har dock en ESV också sedan några år tillbaka och det bemötande han har fått där(hedin) var inte det bästa :-(
Jack

--------------------
Cadillac Escalade ESV platinum 2011
BMW X5 4.0 2011 (made in US :-)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Omprogrammera DVD/NAV i Escalade ESV 2008

:)

..och grattis till bilköpet också! =)

Såg nu att det finns DVD-skivor ifrån USA som täcker Europakartor från årsmodell -08 och framåt på Escalade, men det beskrivs inte om det går ända fram till -11 =(

Kanske KW Parts huvudkontor kan hjälpa dig annars, dom finns här i Sverige i Stockholm, förhoppningsvis kan dom sälja en DVD-skiva annars :) ..om deras anslutna verkstäder inte fixar det.

Kolla även med dem här:

http://www.navteq.com/products_services.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Hoppas det går bra att fixa, är ju smidigt med Europakartor om man åker på semester =)

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
oderland
Station Wagon
Inlägg: 6
Blev medlem: sön 10 feb 2013, 14:18

Re: Omprogrammera DVD/NAV i Escalade ESV 2008

Tack & tack för tipset ger det en chans.

Vore trevligt med en ipad lösning istället för att alla skall envisas med egna lösningar. Har inte hittat någon bra integration än dock. Finns en del killar i US som är duktiga på detta.
Jack

--------------------
Cadillac Escalade ESV platinum 2011
BMW X5 4.0 2011 (made in US :-)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Omprogrammera DVD/NAV i Escalade ESV 2008

Precis, tråkigt att det ska vara så olika mellan tillverkarna och regioner =( ..men på senare år har en hel del märken gått ihop och använder samma leverantör av navigation, vi får hoppas att det blir nästintill 100% globalt om några år så man slipper sådant här trassel :) Många andra digitala medier börjar också bli mer och mer kompatibelt mellan t ex EU och USA, så utveckligen går iaf framåt på det hållet :mrgreen:

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Omprogrammera DVD/NAV i Escalade ESV 2008

Jag vet nog varför Sjölands inte svarar :oops: ..Konkurs inledd (står det på Allabolag.se) =(

KW Parts Stockholm och/eller Navteq hade jag provat att kontakta, samt CadillacEurope.com, cadillac.europe@gm.com (tror dock inte sistnämnda har så bra koll, men värt ett försök =)

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
oderland
Station Wagon
Inlägg: 6
Blev medlem: sön 10 feb 2013, 14:18

Re: Omprogrammera DVD/NAV i Escalade ESV 2008

Haha ok då förstår jag.

Nja de andra i US/Europe bad mig köpa en annan bil. Svarade att jag inte var intresserad av en annan av deras bilar :-)

Får i värsta fall hacka i deras filsystem lite eller några andra på kontoret
Jack

--------------------
Cadillac Escalade ESV platinum 2011
BMW X5 4.0 2011 (made in US :-)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Omprogrammera DVD/NAV i Escalade ESV 2008

=)

Tråkigt för dem att stänga ned, bättre att göra sig av med 7-8 st anställda så hade dom nog klarat sig :D

:P Men det ska finnas färdiga skivor plug-n-play, men annars går det givetvis som du säger, borde inte vara några större problem om man hittar kartorna någonstans =) :mrgreen:

Nej precis, någon annan bil än Escalade ska man ju inte ha =) ..hur står den sig mot din X5:a? :D

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
oderland
Station Wagon
Inlägg: 6
Blev medlem: sön 10 feb 2013, 14:18

Re: Omprogrammera DVD/NAV i Escalade ESV 2008

Bra X5:an svarar lite snabbare men har man 4 knattar så :-)
ESV är i samma storlek som frugans gamla ´10 voyager + 4 dubbla bagageutrymme längs bak.

Får leta lite skivor först och se om någon kan dela med sig om det inte går att köpa
Jack

--------------------
Cadillac Escalade ESV platinum 2011
BMW X5 4.0 2011 (made in US :-)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Omprogrammera DVD/NAV i Escalade ESV 2008

:)

Skönt att åka säkert med så många i bilen, X5 och Escalade är perfekta val som har bra betyg i krocktester :)

Kan tänka mig att bagageutrymmet är STORT :D ..kul att ni haft en Voyager också, fler USA-bilar i bagaget? =)

Ja, meddela gärna hur det går med navigatorn, håller tummarna! :)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar