Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Montera extra ringar i flaket? Ram 1500 -05

Här diskuteras Dodge, Ram och SRT
Användarens profilbild
Didde91
Minivan

Montera extra ringar i flaket? Ram 1500 -05

Tja.
Jag tänkte frakta min skoter på flaket i vinter men tycker det är dåligt med ställen att sätta spännband. Finns ju 4 st "krokar" av plast i varje hörn. Men tycker dom känns veka för att hålla 250 kg skoter på plats.
Då tänkte jag montera 4 st D-ringar i flaket istället.

http://www.jula.se/catalog/bil-och-gara ... en-619000/

Visst borde man kunna borra rakt igenom hela flaket i hörnen och köpa långa bultar med stora brickor för att fästa dom?
Eller finns det bättre alternativ?
Någon som har gjort något liknande?

Mvh Didde
Ram 2500 Cummins 2005
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Montera extra ringar i flaket? Ram 1500 -05

Tjena!

Jag vet inte om det gäller de krokarna du tänker på, men i instruktionsboken så står det att befintliga fästen klarar av 450 kg totalt (boken kan du kostnadsfritt hämta hem på ramtrucks.com under menyn "Owners"). Det finns även lite andra tips där, läs sidan 155-156.

För övrigt ska det nog inte vara några problem att göra som du skriver. Se till att använda brickor som är anpassade efter surrningsfästena samt rostskydda ordentligt.

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Didde91
Minivan

Borde testa läsa instruktionsboken lite oftare innan jag frågar en massa på forum. My bad :oops:

Men jag förstår inte riktigt om dom klarar 450 kg styck eller om det menas att dom klarar det tillsammans.
I vilket fall borde jag klara mej med dom. Dom kanske inte är gjorda av plast rakt igenom, eller så underskattar jag plastens hållbarhet.
Ram 2500 Cummins 2005
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Det är bara kul att det skrivs här på forumet, på så sätt kan även fler ta del av informationen, det är inte alltid så självklart att sådant framgår i boken =)

Jag tror att de menar 450 kg totalt, ifrån samtliga fyra öglor.

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar