Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Chassinr Astro -89 ?

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
Leifh
Minivan
Inlägg: 30
Blev medlem: fre 16 dec 2016, 15:53

Chassinr Astro -89 ?

Hej ! Var o bes bilen en Astro -89. O dom hittade inte Chassinr står det skall sitta på balk under bak dörr!? Dom hitta inget! Någon som vet vart jag skall leta ?
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Chassinr Astro -89 ?

Tjena!

Tittade dom under bilen? Jag tror nämligen att det är på insteget som numret sitter, bakom plasten/mattan (höger skjutdörr). Det är för övrigt inte hela chassinumret utan endast de siffror/bokstäver som är unika för just den bilen, men det ska vara helt acceptabelt.

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
sverker
Hedersmedlem
Inlägg: 1864
Blev medlem: tor 01 sep 2011, 20:41
Ort: Stockholm

Re: Chassinr Astro -89 ?

Astro har ram, så de vill se chassinumret instansat där vilket gjordes vid importen
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Chassinr Astro -89 ?

Kan vara original som sitter där på insteget, varav dom inte stansade något i efterhand.

EDIT: Hittade detta på det amerikanska Astro-forumet: http://www.astrosafari.com/viewtopic.php?f=27&t=77394

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
sverker
Hedersmedlem
Inlägg: 1864
Blev medlem: tor 01 sep 2011, 20:41
Ort: Stockholm

Re: Chassinr Astro -89 ?

Insteget är i karossen, så det duger inte
Användarens profilbild
Leifh
Minivan
Inlägg: 30
Blev medlem: fre 16 dec 2016, 15:53

Re: Chassinr Astro -89 ?

Tack får kolla vid dörren! Trött på dessa nya på hitt! Bil på 30 år dom som vill lura dom gör det ändå ! Kämpade med att leta på en jeep tidigare
Användarens profilbild
Leifh
Minivan
Inlägg: 30
Blev medlem: fre 16 dec 2016, 15:53

Re: Chassinr Astro -89 ?

Ingen som har en Astro här?
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Chassinr Astro -89 ?

Jag tror att det ska funka bra om du hittar numret på insteget, det var helt acceptabelt på en annan bil (som också var ett rambygge) som jag vet om =)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
sverker
Hedersmedlem
Inlägg: 1864
Blev medlem: tor 01 sep 2011, 20:41
Ort: Stockholm

Re: Chassinr Astro -89 ?

Om det står i regbeviset att det ska finnas under höger bakdörr så är det nog där det stansades in när den importerades. Om det inte går att hitta med stålborste så har det nog rostat bort
Användarens profilbild
Leifh
Minivan
Inlägg: 30
Blev medlem: fre 16 dec 2016, 15:53

Re: Chassinr Astro -89 ?

Gör man det på privat importerade också? Vad gör man om man inte hittar det???
Användarens profilbild
sverker
Hedersmedlem
Inlägg: 1864
Blev medlem: tor 01 sep 2011, 20:41
Ort: Stockholm

Re: Chassinr Astro -89 ?

Ja, ibland slarvades det med det men knappast om det står inskrivet i regbeviset var det borde finnas. Om det inte går att hitta så kan en verkstad stansa in det och skriva ett intyg, krävs väl antagligen någon akreditering för det.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Chassinr Astro -89 ?

Oj, jag glömde att det stod att det ska återfinnas på balken, då är det en annan sak.

Finns det inte där (prova att rengöra så mycket det går och se om något går att tyda) så behöver du troligtvis göra en enkel registreringsbesiktning, kostnad runt 600 kr om jag minns rätt, förutsatt att bilens identitet i övrigt får att intyga (vilket oftast inte är några problem, särskilt inte då bilen varit reggad här ett längre tag osv.).

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Leifh
Minivan
Inlägg: 30
Blev medlem: fre 16 dec 2016, 15:53

Re: Chassinr Astro -89 ?

Tack för alla tips ! Konstigt när man kollar transportstyrensens info står det att nästa besiktning är nästa år o den är godkänd nu!??
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Chassinr Astro -89 ?

Vad står det på besiktningsprotokollet? Kanske är en miss ifrån besiktningsteknikern, så att den godkändes i alla fall?

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Leifh
Minivan
Inlägg: 30
Blev medlem: fre 16 dec 2016, 15:53

Re: Chassinr Astro -89 ?

Läste nu o det står där att fordonet ej kunnat identifierats Kollade på min -87ans Corvette .om den körts hela året i 30 år så hade inte det synts heller ! Ser ut som Olle 2år har knackat in koden! Så J... trött på detta land o byråkrater
Skriv svar