Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Jeep SRT8 2012 tråden

Jeep, det välkända 4x4 bilmärket
Användarens profilbild
Lars1982
SUV
Inlägg: 268
Blev medlem: fre 03 jul 2015, 23:37

Re: Jeep SRT8 2012 tråden

Ska ut och testa det lite senare.

Har pratat med bilprovningen lite idag om besiktning med borla systemet. Svaret jag fick var:

"Det finns inget som säger hur många ljuddämpare ett fordon skall ha utan det avgörs av vilken ljudnivå fordonet har. Som sagt, ljudnivån vid en kontrollbesiktning bedöms subjektivt så det är inget jag kan svara på såhär. Ska systemet vara helt lagligt så skall det också medfölja dokumentation som styrker att fordonet är provat för bullernivå med aktuellt avgassystem."

Jobbigt när man inte får veta ja/nej med tanke på att jag inte vill lägga ut 15000 på ett system som kanske inte går genom.

Northcar som också fixar monteringar och säljer bla dodge ram kunde inte besvara på frågan om besiktningen godkänner det eller ej.

Mvh Lars
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Jeep SRT8 2012 tråden

Funkade det med Uconnect?

Angående avgassystemet så måste det till en riktigt tjurig besiktningstekniker för att inte godkänna systemet, särskilt när så många ungdomar å dylikt åker runt med japsdämpare osv. på bilar som inte ens är "sportinriktade". Att inte godkänna en SRT-8 med ett riktigt avgassystem av känt märke vore tamejfan en skam :D På "papperet" kanske det inte är godkänt, men det är en annan sak...
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Kameramannen
SUV
Inlägg: 368
Blev medlem: lör 18 aug 2012, 18:29

Re: Jeep SRT8 2012 tråden

Sorry att jag hoppar in som gubben i lådan men köp inte Borla innan att ha lyssnat på det...

Satt borla på min SRT8 när jag importerade den, och det åkte ut fortare än du kan säga torque converter.

Maken till drone har jag aldrig varit med om. Hela. Jävla. Tiden. Tomgång BRÖÖÖÖL. Lätt acceleration ut från huset BRÖÖÖÖÖÖL in på icaparkeringen BRRÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖL

Det är som det är någon slags resonans som sätter hela bilen i självsvängning

Här är en video som nästan förklarar hur det låter:

Tänk också på att om du har bilen som daily driver att du skall behöva lyssna på det. varje. dag.

Mina pengar är på en mufflex rear resonator delete: https://www.mufflex-performance.com/jee ... -srt8.html
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Jeep SRT8 2012 tråden

Håller med, avgasljudet får inte vara för högt vid tomgång eller vanlig körning, man vänjer sig helt enkelt inte vid det :( ...åtminstone inte jag, men har dock ganska lätt att vänja mig vid dubbdäck, Run-Flat däck o dylikt vägljud :)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Lars1982
SUV
Inlägg: 268
Blev medlem: fre 03 jul 2015, 23:37

Re: Jeep SRT8 2012 tråden

Har också varit tveksam till om ljudet blir för störande i längden då jag har den som daily driver.

Blir nog till att jag spar de pengarna och byter ut radion ist till ngn annan samt nya dubbdäck till vintern.

Ang radion så ska det vara så enkelt som möjligt att byta ut enheten. Gärna modellanpassat.

/Lars
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Jeep SRT8 2012 tråden

Det tycker jag låter bra :D

Hur gick det med Uconnect förresten?

En 2-din av känt märke bör funka bra, samtliga funktioner kanske inte stannar kvar (beroende på stereomodell) men det mesta ska vara kompatibelt.

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Lars1982
SUV
Inlägg: 268
Blev medlem: fre 03 jul 2015, 23:37

Re: Jeep SRT8 2012 tråden

Hej! Har inte fått till gps navigeringen. Inte för att det gör ngt då man har gps i mobilen.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Jeep SRT8 2012 tråden

Lite surt oavsett, man vill ju att grejorna ska funka :( Måste vara något hårdvarufel i så fall.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
d4l
Pickup Truck
Inlägg: 772
Blev medlem: tis 17 jan 2017, 18:58

Re: Jeep SRT8 2012 tråden

Här är enheten jag nämnde tidigare i tråden.

https://www.blocket.se/vi/69607239.htm

Själv sugen på en, men lite många projekt på en gång nu så de får vänta.

Hur går det i övrigt?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarens profilbild
Lars1982
SUV
Inlägg: 268
Blev medlem: fre 03 jul 2015, 23:37

Re: Jeep SRT8 2012 tråden

Hej! Idag har jeepen börjat falsklarma när den är låst och larmet aktivt. Vad kan det bero på? Lite surt när larmet startar efter en kort stund efter att man har låst bilen.

För att slippa gå ut nu hela natten så tryckte jag bara ner låspinnarna i de fyra dörrarna. Låst men olarmad. Blev inte något klokare av vad som stod i instruktionsboken.

Mvh Lars
Användarens profilbild
Stefan N
SUV
Inlägg: 346
Blev medlem: sön 29 nov 2015, 13:34

Re: Jeep SRT8 2012 tråden

larma och rör på alla dörrar å huv och se om du hittar nån kontakt som ligger på gränsen, annars är det väl bara och jaga kontaktstycken med dålig kontakt pga. av nån anledning
RAM Sport 1500 4x4
Användarens profilbild
Lars1982
SUV
Inlägg: 268
Blev medlem: fre 03 jul 2015, 23:37

Re: Jeep SRT8 2012 tråden

Jag testade att larma efter jag hade stängt alla dörrar. Larmet startade inom 30 sek. Mysko.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Jeep SRT8 2012 tråden

Tjena!

Hur fick du av larmet, genom att trycka på "UNLOCK" eller "PANIC"-knappen? Tänker på om det är billarmet som gått igång eller paniklarmet.

Prova att öppna och stänga alla dörrar samt motorhuven och bakluckan.

Kontrollera sedan huvsensorn som sitter på fjädertornet på passagerarsidan, smörj upp kontakten med el-spray.

Kan eventuellt finnas en TSB till den årsmodellen, som involverar att man flashar om styrenheten för att bli av med felet. Dessvärre är TSB:s inte kostnadsfria såsom recalls.

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Lars1982
SUV
Inlägg: 268
Blev medlem: fre 03 jul 2015, 23:37

Re: Jeep SRT8 2012 tråden

Hej! Har ingen panic knapp på dosan. Släckte larmet genom att trycka på unlock på dosan.

Testade nu på eftrmiddagen att larma bilen, då var den tyst i ca 40 min innan det startade. Dock åkte en polishelikopter på låg höjd över parkeringen då.

Har testat att öppna alla dörrar och fönster inkl bakfönstret och motorhuven för att sen stänga igen.

Lite surt att lägga ut en stor summa pengar på en dyr bil och sen råka ut för sånt.

Vart sitter larmsensorerna i bilen?

Fortfarande inte löst problemet med gps signalen.

Mvh Lars
Användarens profilbild
Stefan N
SUV
Inlägg: 346
Blev medlem: sön 29 nov 2015, 13:34

Re: Jeep SRT8 2012 tråden

när jag var ung bytte jag ut ett larm som gick igång av sig själv då och då, när nästan hela larmet va utbytt och återkopplat var det bara strömmatningen kvar vid batteriet. Märke då att + kabeln satt löst på batteripolen och var det som orsakade problemet... (när larmet tappade ström och sen återfick den aktiverades larmet automatiskt och aktiverades under färd mm. )

Säger inte att detta är fallet denna gång, men det kan vara bra många olika saker
RAM Sport 1500 4x4
Skriv svar