Aldrig bytt värmepaket eller topp på nån bil ändå har ja skruvat bil i runt iaf 18 år =/
Även jobbat 6 år på bil verkstad :/
Båda bmw:na är E39:or en 530D som vi haft som familje bil men även pendel bil då ja jobba som resemontör. Gått drygt 50k mil men påkostad nämner inte vilken summa för då blir jag idiot förklarad på riktigt
men äckligt påkostad är hoo fast hoo börjar bli rostig å ful nu.
Hur som helst förra vintern börja hoo läcka diesel under förar stoln (precis innan pumpen)
Laga de provisoriskt på jobbet så ja kom hem. Stanna vid qstar i söderbärke och tanka för runt 200 eller nåt sånt. För ja skulle ju bara hem typ. Till garage med smörjgrop så ja kunde byta röret mot en slang bit. Kom ut till garaget å de va ju allt annat än tomt så ja lämna na på tomgång å börja plocka ut allt så ja kom in. Tog väl ca 30 min innan ja fick upp porten å skulle hämta biln märkte då att hoo hade lagt av. Tänkte mest att han ja hade me ut te garaget att han hade stängt av na, nu va hoo fruktansvärt seg på att starta aldrig hänt förr men men. Fick igång na å hoo gick som hoo alltid har gjort in stängde av å tänkte provstarta igen. Lika seg igen att få igång. Stängde av tänkte att de beror väl på diesel läckan? Bytte ut det rör som de såg ut att va. Gick upp å skulle starta igen. Denna gång vela hoo inte igång utan fick batteri torsk. Ladda skiten en stund å prova igen. Jodå lika seg än men starta iaf men de läckte fortfarande så ner i gropen igen medans hoo gick å ja hitta läckan. De va ett litet tunt rör brevid matningen å returen såg ut som ett Bromsrören. Aha diesel värman; ) klippte av röret å plugga de. Nu är diesel läckan fixad. Åkte hem men fortfarande seg å starta å hoo kan inte lämnas på tomgång då la hoo av.
På väg te jobbet morron efter runt 5 snåret så stannar ja igen för att tanka (åkt 8 mil nu) gör som ja alltid gör biln får stå å gå medans ja tankar inga problem tankar 40l sätter mig i biln å kommer drygt 160m då hoo dör inte ett liv. Kul då de va 15-16 minus å så där tidigt hem ifrån vem ringer man? Försökte allt möjligt innan batteri va slut igen. Fick tag på chefen iaf å nämnde att ja inte kommer. Ja satt ju fast 6mil från jobbe.
Nu börja ja spåna i att de va vatten i dieseln från qstar så ja fick ett nytt diesel filter på eftermiddan som min tants bror kom upp med. Bytte filtret på plats å försökte kavla igång skiten inte ett slag. Testa startas trots att de e en diesel å de tände hoo te på alltså de kommer inte fram nå diesel =/ alla pumpar surrar minst 40l i tanken men hoo är död å här står jag än med denna.
Bmw nr 2
En 528 manuell. Kombi.
Den är köpt trasig för första tanken va en reservdels bil.
Denna går varm efter 2 mils körning.
Men då den inte alls va i så dåligt skick som säljarn fick de att låta så vela ja inte plocka nå delar. Enda rosten som finns är skuffen 5 ägare å drygt 20k mil. Denna gav ja 2000 för med 28 par däck på fälg.
Bytte vattenpump, termostat å termostat hus men efter 2 mil oavsett körstil eller vilken väg ja åker så sticker tempen stannar man då på tomgång så sjunker tempen men ökar igen när man åker. Så de e nog nåt med toppen. Men riva kan ja nog värre å få ihop med vanosen?
Men nu mantan
Efter vinterns uppehåll så va de dags att ta ut lekbiln igen. Hoo starta efter sitt kvartsvarv som vanligt märkte att iaf en position lampa va trasig. Jaja vi skulle ju ändå te biltema.
Kom väl ca 300m hem ifrån innan vi mötte stora farbror blå bussen. Dom glodde så dom höll på att trilla ur. Dom vände ju såklart.
Ja stanna väl å vänta på dom för ja antog ju att de va mig dom vela åt.
Först en massa skäll för att ja stanna. Ja förklara att dom är lika kassa som alla andra när dom ska smyga eller stoppa nån. Att de syns direkt.
Me detta sagt så kom de ju fram att dom ska göra en flygande. Ja tacka för den å lät dom börja.
Punkt 1 ingen spolning te fram rutan (slut)
Punkt 2 ingen reg plåt fram åkt utan i 2 år.
Punkt 3 trasig position lampa.
Punkt 4 för bred bård i framrutan trots att den bara är till märkningen på framrutan =/
Punkt 5 svarta bakljus men ej tonade.
Punkt 6 chassi numret i golvet finns inte kvar. Men chassi nr under huven å i skuffen finns men de dög inte måste finnas på alla ställen.
Punkt 7 ett Bromsrör som går efter torpedväggen (alltså original monterat) de kan ju trassla in sig i styrsnäckan å då blir de ju farligt.
Försökte yttra mig om att de e ju original fn sett ut sådär sen dom byggde denna modell. De gick ingen av dom med på så åkte på de oxå.
Punkt 8 kupé värmar kabeln går in i biln utan gummi genomföring ajja bajja så får de inte vara.
Punkt 9. värsta punkten, motor utbytt.
Ja har en 2.4l snurra i original 125hk 110hk orginal i denna sport bil
mantan är godkänd för 150hk nm minns ja inte nu.
Dom påstod iaf att min ska ha förgasare original å inte ett sprut.
Här börja ja tappa tålamodet på riktigt å sur ät bara förnamnet. Tyckte helt enkelt att dom kunde kolla upp modellen å komma med sitt svar om en förknasare efter de. Fick svaret. Glöm det vi är poliser så de blir som vi sagt.
Mitt argument på maskin va att den är fullt orginal alltså en 2l på 110hk men att dom är godkända med motor byte till 150hk å nm.
Att dom ser skillnad på en cih maskin är knappast troligt. då de bara syns på insidan.
Blev en massa text detta