Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Problem med mitt fjärrlås på Chevrolet Trans Sport -00 !!!

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
nairda
Minivan
Inlägg: 16
Blev medlem: mån 05 dec 2011, 12:02

Problem med mitt fjärrlås på Chevrolet Trans Sport -00 !!!

Har fått problem med mitt fjärrlås trots byte av batterier i båda mina larmnycklar så är det ett jäkla krångel med att låsa eller låsa upp med hjälp av fjärrnyckeln, det verkar som signalen inte går fram/sänds eller att mottagaren i bilen inte uppfattar (tar emot) signalen. Är det någon som vet vad det beror på och/eller vet hur man löser detta problemo. Batterierna är nya.Larmet fungera som det ska tror jag.
Jag har en trans sport 00,har gott 14000.(köpt nyligen)
Tack
Senast redigerad av Avenger den mån 05 dec 2011, 21:03, redigerad totalt 1 gånger.
Anledning: Rubriken saknade bilmodell samt årsmodell.
Annons
Användarens profilbild
sverker
Hedersmedlem
Inlägg: 1864
Blev medlem: tor 01 sep 2011, 20:41
Ort: Stockholm

Re: Problem med mitt fjärrlås !!!

Märker du någon skillnad beroende på hur långt du är från bilen? Beter sig båda larmnycklarna på samma sätt? Isf kan man nog misstänka mottagaren men jag har inte själv råkat ut för det.

På de här bilarna är det bra att känna till att man bör vara uppmärksam på om det försvinner kylvätska och hur oljan ser ut. Det är nämligen ett vanligt fel att insugspackningen börjar läcka så att kylvätskan antingen rinner ut eller ner i motoroljan och det är inte bra.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Problem med mitt fjärrlås !!!

Jag kommer ihåg att jag har läst en TSB (erkänt problem av General Motors som flera andra bilar har/haft) om just detta problemet, att den får svårt att få mottagning.

Det verkar bero på att mottagaren snappar upp flera olika signaler från olika apparater runtomkring och ignorerar den riktiga signalen från fjärrdosan.

Kan ju vara det felet, eller kanske ganska långsökt idé? :( :roll:
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
nairda
Minivan
Inlägg: 16
Blev medlem: mån 05 dec 2011, 12:02

Re: Problem med mitt fjärrlås !!!

nej,det händer ingenting när jag använder fjärrdosa,har precis byt batterien men tyvärr,händer ingenting,helt dött.
Vet inte vad ska jag göra mer än så,kanske nån som har haft samma problem,skulle gärna vilja fixa den här problemet.
Undrar är det en batteri eller 2 som sitter i dosan ?
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Problem med mitt fjärrlås på Chevrolet Trans Sport -00 !

Aha okey,

Jag trodde att du hade lite mottagning "ibland" =(

Är det en sådan här dosa du har? :

Bild

Vilken typ av batteri har du satt i? Vilka beteckningar har batteriet? Du kanske råkade sätta i ett för "tunt" batteri så att det ska vara två st?

Eller så kanske du kan prova att programmera om dosan, jag har ett par instruktioner om du behöver.

Mvh
Jonathan
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
sverker
Hedersmedlem
Inlägg: 1864
Blev medlem: tor 01 sep 2011, 20:41
Ort: Stockholm

Re: Problem med mitt fjärrlås på Chevrolet Trans Sport -00 !

Som det ser ut på bilderna i instruktionsboken så är det ett batteri. Kolla att det sitter rätt och får kontakt med elektroniken.

I 97'ans manual står det att man kan behöva synca sändaren mot bilen efter att man bytt batteri och det gör man genom att hålla in både lås och lås-upp knapparna samtidigt i 7 sekunder.

I 02'ans manual står det ingenting om det.
Användarens profilbild
nairda
Minivan
Inlägg: 16
Blev medlem: mån 05 dec 2011, 12:02

Re: Problem med mitt fjärrlås på Chevrolet Trans Sport -00 !

tyvärr,jag ser inte bilden du skickade,men jag köpte batterierna från Svenska bil i Stockholm,det var 2 st som satt i dosan,men det händer ingenting alls(dosan är dött).
Skulle tacka om jag kan få instruktionerna till hur man programmera dosan.
Kan försöka iaf.
Användarens profilbild
nairda
Minivan
Inlägg: 16
Blev medlem: mån 05 dec 2011, 12:02

Re: Problem med mitt fjärrlås på Chevrolet Trans Sport -00 !

nu ser jag bilderna,nej, jag har inte den här dosan,jag tror att jag har en äldre model.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Problem med mitt fjärrlås på Chevrolet Trans Sport -00 !

Kan du visa en bild på dosan du har? :P

Kolla ev. denna guiden:

http://www.usabilforum.se/viewtopic.php ... 4993#p4993" onclick="window.open(this.href);return false;
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
nairda
Minivan
Inlägg: 16
Blev medlem: mån 05 dec 2011, 12:02

Re: Problem med mitt fjärrlås på Chevrolet Trans Sport -00 !

Tack,jag ska testa senare fixa dosan och sen ska jag ta en bild på den och skicka till dig.
Skriv svar