Kompressor eller turbo
Postat: tis 05 maj 2020, 21:11
Hejsan
Nyligen köpt en challenger SXT -18. J*vla schysst bil, inte ett dugg missnöjd trots liten snurra. MEN
Har fallit hårt i eftermarknadsträsket och är nu taggad på att kasta på en kompressor. Har läst en del i amerikanska forum, finns schyssta och vältestade produkter för våra 3.6 liters motorer. Däribland sprintex (kompressor), RIPP (centrifugalkompressor) och prodigy performance (Twin turbo).
Samtliga nämnda ger ordentlig effekt och närmar sig en SRT8as prestanda. Visst låter detta lockande?
Hur som helst så undrar jag om någon på detta forum vågat sig på en konvertering? Och om så är fallet, vad kostade kalaset? Vågar man köra bilen på vintern? Och är besiktningsmännen framme och rotar under huven, eller kan man klara sig?
MVH
Nyligen köpt en challenger SXT -18. J*vla schysst bil, inte ett dugg missnöjd trots liten snurra. MEN
Har fallit hårt i eftermarknadsträsket och är nu taggad på att kasta på en kompressor. Har läst en del i amerikanska forum, finns schyssta och vältestade produkter för våra 3.6 liters motorer. Däribland sprintex (kompressor), RIPP (centrifugalkompressor) och prodigy performance (Twin turbo).
Samtliga nämnda ger ordentlig effekt och närmar sig en SRT8as prestanda. Visst låter detta lockande?
Hur som helst så undrar jag om någon på detta forum vågat sig på en konvertering? Och om så är fallet, vad kostade kalaset? Vågar man köra bilen på vintern? Och är besiktningsmännen framme och rotar under huven, eller kan man klara sig?
MVH