Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Buick Roadmaster -91 köpråd

Cadillac, Buick, Hummer, Lincoln..
Användarens profilbild
mach170
Minivan
Inlägg: 29
Blev medlem: lör 04 feb 2012, 11:58

Buick Roadmaster -91 köpråd

Jag har blivit sugen på en Buick Roadmaster -91.Skulle vilja ha lite tips o synpunkter av nån som har eller har haft nån. Vet inget om denna bilmodell , tex vad det är för motor/vxl m.m.Kanske helt idiotisk bil med tanke på storlek o driftskostnader,men den verkar ganska ball jämfört med Cheva van m.m.
Senast redigerad av Avenger den tor 09 feb 2012, 21:33, redigerad totalt 1 gånger.
Anledning: Ej beskrivande rubrik.
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Buick Roadmaster

"Widowmaker" här på forumet har en Roadmaster :) Får hoppas han flikar in i denna tråden och svarar :P

Det är helt klart snygga bilar!

från årsmodell -94 styrs automatlådorna av elektriskt ventilspel istället för hydrauliskt. Då fick dom sig en uppdatering också..
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Buick Roadmaster -91 köpråd

Kolla gärna Edmunds sida i USA, dom är riktigt bra på att få med "bra-att-vet" osv. om de flesta bilar:

http://www.edmunds.com/buick/roadmaster ... ility.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ser ju helt okey ut enligt länken ovan :D
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Widowmaker
Hedersmedlem
Inlägg: 204
Blev medlem: fre 07 jan 2011, 20:07
Kontakt:

Re: Buick Roadmaster -91 köpråd

mach170 skrev:Jag har blivit sugen på en Buick Roadmaster -91.Skulle vilja ha lite tips o synpunkter av nån som har eller har haft nån. Vet inget om denna bilmodell , tex vad det är för motor/vxl m.m.Kanske helt idiotisk bil med tanke på storlek o driftskostnader,men den verkar ganska ball jämfört med Cheva van m.m.

Tjenare! Jasså du tänker köpa Roadmaster :D
Nu tycker jag att du är inne på ett väldigt intressant spår! Jag har haft många bilar men ingen som ja vart så jävla nöjd med som min roadmaster. Det finns lite story att känna till om bilen och framför allt så är det lite olika motorer beroende på årsmodell.
Du får en länk här:

http://en.wikipedia.org/wiki/Buick_Roadmaster" onclick="window.open(this.href);return false;


Roadmaster finns i massvis av generationer men den vi snackar om är generation 8 och gjordes mellan 1991-1996. Läs gärna om den generationen som vi pratar om på den länken så du får lite underlag. sen kan vi börja snacka detaljer å frågor om vad som är bra eller dåligt.

här ser du tex min bil.
http://www.garaget.org/?car=218637" onclick="window.open(this.href);return false;
Buick Lesabre Custom 1997
3800 series 2 V6
Användarens profilbild
mach170
Minivan
Inlägg: 29
Blev medlem: lör 04 feb 2012, 11:58

Re: Buick Roadmaster -91 köpråd

Tack för svar o tips ! Har kollat runt lite på nätet gällande dessa bilar.Ska försöka att åka o kolla o provköra i helgen på några i närheten.
Hör av mig med mer info när jag kollat, så kanske jag kan ställa lite frågor.Din bil e riktigt rå.Jag behöver mest en så stor bil för att köra runt familjen ! Har några familjebussar ft, och dom är rejält tråkiga !!!!
Användarens profilbild
ragger
Minivan
Inlägg: 48
Blev medlem: tor 03 nov 2011, 10:25
Ort: Rosvik

Re: Buick Roadmaster -91 köpråd

Är väll som på de flesta 90tals jänkare, ROST! Var själv inne på att köpa en tidigare (vart då en 92a caprice istället), och den jag var och kikade på upplevde jag som en rejäl bil. Dessutom snyggare än capricen. Och med 350 sprut så lär det inte vara någon hemsk soppa-förbrukning att tala om heller.
Bild
Användarens profilbild
Widowmaker
Hedersmedlem
Inlägg: 204
Blev medlem: fre 07 jan 2011, 20:07
Kontakt:

Re: Buick Roadmaster -91 köpråd

Jag har visserligen en kärra som är omlackad 2008, ingen rost alls. för övrigt så kan ja säga att den är ganska dåligt underreds behandlad men de är i princip noll rost ändå! hur mycket material som helst. jag tror att det mesta i material väg blev bättre på dem från 94 å framåt! Min roadmaster är trimmad en del så ja ligger nog runt 1,5 blandad eller möjligen lite till, skall ju vara snålare om de inte e trimmat.
vad som är viktigt med motorvalet är att gå på 94 å framåt. de som var innan 94 drog lika mycket soppa men med mindre krut. upplevs lite trötta jämfört med 94 - 96 årsmodeller
Buick Lesabre Custom 1997
3800 series 2 V6
Skriv svar