Chrysler Voyager 2.8 CRD
Hej!
Jag har ett problem med min fina Chrysler. När man kör med den över tid (20-30 minuter) så går temperaturen upp till det röda fältet. Enda som kan hålla den vaet den ska va.är om vi kör med fläkten på fullt med värme.
Vi har kollat att termostaten fungerar, spolat genom kylaren flera gånger och kollat vattenpumpen. Allt fungerar som det ska. Vad annat kan det va som gör så?
Jag har helt slut på idéer, är inte särskilt kul att köra med värmen på fullt nu när det är värmt ute
Linn
Temperaturproblem
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Annons
Re: Temperaturproblem
Är en 2007, glömde skriva det
Tjena,
Funkar kylarfläkten som den ska? Vad händer om man kör landsväg eller motorväg där det är bra med drag/fläktande? Kanske dumt att göra iofs beroende på hur pass mycket den sticker iväg i temp.
Mvh
Funkar kylarfläkten som den ska? Vad händer om man kör landsväg eller motorväg där det är bra med drag/fläktande? Kanske dumt att göra iofs beroende på hur pass mycket den sticker iväg i temp.
Mvh
Hej!
Jag hör fläkten går. Det går bra på korta turar och så länge vi inte kör på motorvägen. Även om vi håller typ 1500rpm och jämn hastighet så blir den värm
Körde nyss i 30 minuter, 80 zone med 22 grader i kupé, efter ungefär 20 minuter så fick jag köra värmen upp på max hela vägen hem
Jag hör fläkten går. Det går bra på korta turar och så länge vi inte kör på motorvägen. Även om vi håller typ 1500rpm och jämn hastighet så blir den värm
Körde nyss i 30 minuter, 80 zone med 22 grader i kupé, efter ungefär 20 minuter så fick jag köra värmen upp på max hela vägen hem
Hur såg kylarvätskan ut, ingen blandning med olja eller vice versa?
Hjälper det något om A/C:n är igång konstant?
Mvh
Hjälper det något om A/C:n är igång konstant?
Mvh
Kylväskan ser bra ut, inget konstigt där och ACn fungerar inte. Det är nästa steg jag ska ta tag i efter temperatur-problemet hehe
Hej igen,
Minns jag rätt så sitter termostaten väldigt knepigt till på dessa, hur har ni kontrollerat den?
Dock brukar den inte krångla och hamna i stängt läge, men ibland!
Går det avgöra om det är fint flöde när ni spolar igenom kylaren? Tänker på om den är igensatt med massa kladd. Om fel kylarvätska använts under åren kan detta mycket väl hända tyvärr, exempelvis av tidigare ägare.
Angående fläkten till A/C:n, den går dock igång när ni trycker på knappen? Er bil har två kylarfläktar? En till motorn och en till A/C? Någon skillnad om den kör igång?
Kan ni säkerställa att systemet är helt luftat?
Har ni dubbelkollat så att tempgivaren inte är felaktig och ger fel signal varav fläkten kör igång alltför sent?
Hur uppstod felet från början förresten?
Mvh
Minns jag rätt så sitter termostaten väldigt knepigt till på dessa, hur har ni kontrollerat den?
Dock brukar den inte krångla och hamna i stängt läge, men ibland!
Går det avgöra om det är fint flöde när ni spolar igenom kylaren? Tänker på om den är igensatt med massa kladd. Om fel kylarvätska använts under åren kan detta mycket väl hända tyvärr, exempelvis av tidigare ägare.
Angående fläkten till A/C:n, den går dock igång när ni trycker på knappen? Er bil har två kylarfläktar? En till motorn och en till A/C? Någon skillnad om den kör igång?
Kan ni säkerställa att systemet är helt luftat?
Har ni dubbelkollat så att tempgivaren inte är felaktig och ger fel signal varav fläkten kör igång alltför sent?
Hur uppstod felet från början förresten?
Mvh