Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Funderingar kring Tahoe -97

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Funderingar kring Tahoe -97

http://www.fyrhjulsdrift.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Däckonline har också :P

Varför letar du däck? :D
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Annons
Användarens profilbild
swingminx
Minivan
Inlägg: 37
Blev medlem: fre 09 dec 2011, 16:52

Re: Funderingar kring Tahoe -97

Avenger skrev:http://www.fyrhjulsdrift.se/

Däckonline har också :P

Varför letar du däck? :D

Jag vill veta vad däck kommer kosta till bilen. Vet inte om det är direkt ekonomiskt att ha sådana där stora däck på sommaren, lär ju öka bensinförbrukningen dramatiskt!!
Men man skulle ju kunna köra på samma typ av däck fast i något mindre storlek kanske.
Användarens profilbild
sverker
Hedersmedlem
Inlägg: 1864
Blev medlem: tor 01 sep 2011, 20:41
Ort: Stockholm

Re: Funderingar kring Tahoe -97

fredrik_rr skrev:Jag hade en Suburban -99 som väl är att anse ungefär som en förlängd Tahoe.

Och jag måste säga att jag var supernöjd med den!
Långresor var bekvämt, som längst sträckkörde vi 180 mil, och man sitter bra i den och behaglig ljudnivå (min hade standarddäck). Den är förvånandsvärt stabil även i snabbare motorvägsfart, hastighetsbegränsningen slår in med ett ryck i 160 men då är den fortfarande lugn och fin att köra.
Om man jämför Subba med full-size Blazer, som denna korta variant av Tahoe hette tidigare, så tycker jag att Blazern ville gärna vagga på vägen då den har så kort hjulbas medan Subban som är mycket längre går mycket stadigare.
Användarens profilbild
swingminx
Minivan
Inlägg: 37
Blev medlem: fre 09 dec 2011, 16:52

Re: Funderingar kring Tahoe -97

Nu låter jsg er kunniga stå för faktan, men borde inte en höjd bil med så stora däck, ta en del stryk på drivLinan?
Användarens profilbild
sverker
Hedersmedlem
Inlägg: 1864
Blev medlem: tor 01 sep 2011, 20:41
Ort: Stockholm

Re: Funderingar kring Tahoe -97

Visst är det så, det är inte så starka axlar på de där. De som kör seriös offroad med stora hjul brukar byta till kraftigare axlar.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Användarens profilbild
swingminx
Minivan
Inlägg: 37
Blev medlem: fre 09 dec 2011, 16:52

Re: Funderingar kring Tahoe -97

sverker skrev:Visst är det så, det är inte så starka axlar på de där. De som kör seriös offroad med stora hjul brukar byta till kraftigare axlar.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Som jag misstänkte då..nästan så en tahoe går fet bort direkt då :(
Användarens profilbild
sverker
Hedersmedlem
Inlägg: 1864
Blev medlem: tor 01 sep 2011, 20:41
Ort: Stockholm

Re: Funderingar kring Tahoe -97

Det beror på vad man ska ha den till, ska man bara ha en pizza-jeep att glassa med i stan spelar det ingen roll men i terrängen håller de inte. Då ska man ha axlar från 2500 eller ännu bättre Dana 60, men det går att köra sönder de också om man är duktig, och det är en seriös ombyggnad.
Användarens profilbild
swingminx
Minivan
Inlägg: 37
Blev medlem: fre 09 dec 2011, 16:52

Re: Funderingar kring Tahoe -97

sverker skrev:Det beror på vad man ska ha den till, ska man bara ha en pizza-jeep att glassa med i stan spelar det ingen roll men i terrängen håller de inte. Då ska man ha axlar från 2500 eller ännu bättre Dana 60, men det går att köra sönder de också om man är duktig, och det är en seriös ombyggnad.

Pizza-jepp ska jag nog inte använda den till :lol: men till och från jobb och någon semster tripp några gånger om året. Men ingen terräng körning
Skriv svar