Hittar inte den andra tråden jag läste, men där löste han problemet genom att lossa batteriet i cirka 15 min så att allt återställdes
C-lås problem charger -08
Re: C-lås problem charger -08
Enligt ovanstående forumtrådar så verkar det ju som om något sådant kan orsaka samma problem, men konstigt att det uppstod i samma ögonblick som bilens batteri gav upp
Hittar inte den andra tråden jag läste, men där löste han problemet genom att lossa batteriet i cirka 15 min så att allt återställdes
Annons
Ja allt verkar riktigt underligt tycker jag, för om det vore glapp i någon sladd, så bode det ju inte gå att låsa upp någon dörr alls.
Nu har jag kopplat tillbaka batteriet igen, och problemet kvarstår utan någon som helst framgång :/
Vart sitter själva huvud-modulen till c-låset?
Nu har jag kopplat tillbaka batteriet igen, och problemet kvarstår utan någon som helst framgång :/
Vart sitter själva huvud-modulen till c-låset?
Jag missade att du skrev "varje dörr" i tidigare inlägg. Det dom beskriver på de amerikanska forumen jag listade är att problemet är i en dörr i sådana fall, fungerar knappen på passagerarsidan?
Modulen sitter i mätarhuset tror jag.
Modulen sitter i mätarhuset tror jag.
nä det fungerar inte på passagerarsidan heller. funderar på om det kan ha blivit något kabelbrott vid antingen knappen, eller genom gummiflurpen vid gångjärnen till förardörren. misstänker att det är där det skulle kunna spöka isf, iom att det inte går att styra där ifrån heller.
Har inte kollat så noga i ovanstående trådar, men läs igenom dem och kolla vad dom beskriver, tror att det var nästan exakt samma problem som du har =(
både ja och nej. I 300-forumet beskriver dom ju när det ena låset har fysiskt kärvat ihop, och bara behövs smörjas, men i LX-forumet hittade jag lite mer vettigt, dvs ska kika på kabelhärvan i morgon, se om det finns något kabelbrott, om det är så att alla dörrar går som i en slinga, dvs slutar första dörren att fungera, så slutar alla dörrar. jag är inte helt hundra på hur det ser ut med sladdar där bakom, men jag misstänker att det borde finnas en plus och minus till varje knapp (både lås och lås upp), samt någon synk-kabel till lås och lås upp, så borde bara vara att följa dessa sladdar, och se om dom har gått sönder någonstans. misstänker att alla sladdar förutom "lås upp" på förardörren är sabbade isf, även synk-sladden. men nu gissar jag bara hej vilt, så jag kan ju vara helt ute och cykla.