Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

hjälp! Cheva van tbi år88 får ingen ström till spridarna.

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
Ruben
Station Wagon

hjälp! Cheva van tbi år88 får ingen ström till spridarna.

Hej!

Det är så att jag har en Cheva Van 88a med 350 tbi insprut!

och har byt bränsle pump. och kollat den får upp sopa men den går bara tbx i returen. har kollat den får gnista och den tänder åh vill igång när man sprutar startgas. men har kollat ifall spridarna får nån ström och det ger inget. så misstänker att det är pulsgivaren kanske som har sagt upp sig. så min fråga är var finns den någon stans eller har någon annan någon annan ide vad det kan va för fel?

Vore väldigt snällt med lite hjälp.

Mvh Joakim
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: hjälp! Cheva van tbi år88 får ingen ström till spridarna

Jag skulle också tippa på pulsgivaren/tändmodulen, får den ingen signal därifrån så går inte spridarna igång, men kan ändå ge gnista beroende på hur felet är i modulen.

Sitter det en sådan här i din bil? :

http://www.ebay.com/itm/1981-1982-1983- ... ba&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;

Den var ju ganska billig, lite över 100 spänn med frakten. Men det kanske går att låna från någon annan bil så att man kan konstatera felet? =)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Ruben
Station Wagon

Re: hjälp! Cheva van tbi år88 får ingen ström till spridarna

Dess värre inte den modulen jag hitta. kollade på en ny sån och den heter tydligen nåt knastermodul fatta som den styr gnistan så får leta vidare. har du nån aning om var pulsgivaren kan sitta? har hört från andra att det kan va vid rotorn att det går tillsammans med tänd rotationen.
Skriv svar