Jag antar att det mest ekonomiska är att byta på fälgarna, att alltså behålla SRT-fälgarna och bara köpa nytt gummi att sätta på på vintern. Vart hittar jag det? Vilken typ av däck borde jag ha? Vad har jag för möjligheter?
Vinterdäck på Dodgen
- SandmanNet
- SUV
Vinterdäck på Dodgen
Så, då jag har köpt Dodgen som en allround-bil som kommer gå hela vintern (bakhjulsdrift och 470 hästar kan bli skoj!) så måste jag hitta en bra vinterdäckslösning.
Jag antar att det mest ekonomiska är att byta på fälgarna, att alltså behålla SRT-fälgarna och bara köpa nytt gummi att sätta på på vintern. Vart hittar jag det? Vilken typ av däck borde jag ha? Vad har jag för möjligheter?

Annons
- SandmanNet
- SUV
Re: Vinterdäck på Dodgen
Snackade med H-däck här i Västerås, finns ett par val redan nu men han sade att jag skulle vänta till Augusti med att beställa för att få ned priserna lite. Går på runt en 20k för bara nytt gummi med dubb runtom, kanske 15k i Augusti.
Är lite halvssugen på att beställa nya fälgar till dom däcken med, men kanske får vänta med det. Har ni nå bra tips på 20"-fälgar eller en sida med sjysst och prisvärt utbud?
Är lite halvssugen på att beställa nya fälgar till dom däcken med, men kanske får vänta med det. Har ni nå bra tips på 20"-fälgar eller en sida med sjysst och prisvärt utbud?

Tog mina Orginal fälgar"19 som vinter däck och köpte nya till sommardäck"20.
Lackade om Vinter fälgarna till svart
Lackade om Vinter fälgarna till svart
Vad är det för märke på däcken om dom kostar 20 tusen ??
Lät väldigt dyrt, är det verkligen enbart gummit du får då?
Har du planer på att rostskyddsbehandla bilen inför vintern?
Ska du verkligen köra en SRT8:a när snön kommer, det är ju en sommarbil!? 
Har du planer på att rostskyddsbehandla bilen inför vintern?
- SandmanNet
- SUV
Vinterdäck på Dodgen
Kostade 3300/däck, så inte 20k, jag som räknade felAvenger skrev:Vad är det för märke på däcken om dom kostar 20 tusen ??Lät väldigt dyrt, är det verkligen enbart gummit du får då?
![]()
Har du planer på att rostskyddsbehandla bilen inför vintern?Ska du verkligen köra en SRT8:a när snön kommer, det är ju en sommarbil!?

Aha 
Jo, du har väl en garanti mot rost på minst 5 år så det ska väl inte vara någon fara, men jag hade kört en underredsbehandling samt lackkonservering innan vintern slår till, kanske bara jag som är nojig men jag har gjort det på min bil och den rullar inte ens på vinterväglag

Jo, du har väl en garanti mot rost på minst 5 år så det ska väl inte vara någon fara, men jag hade kört en underredsbehandling samt lackkonservering innan vintern slår till, kanske bara jag som är nojig men jag har gjort det på min bil och den rullar inte ens på vinterväglag
- SandmanNet
- SUV
- SandmanNet
- SUV
För i helvete, det går inte bra för mig. De enda dubbdäck som passar på fälgarna till min Dodge är dessa, men nu har jag fått reda på att det är en sex veckors leveranstid och inte ens garanterat att få dem efter det.
Så vad gör jag då? Jag har två val - antingen så köper jag 18/19-tumsfälgar med dubbdäck på eller så köper jag friktionsdäck till mina befintliga fälgar.
Vad säger ni - vad skulle ni rekommendera? Dubb eller friktion? Tänk på att detta är en två ton tung bakhjulsdriven bil med 470 hästar... Klart jag kommer köra lugnt, men ändå.
Så vad gör jag då? Jag har två val - antingen så köper jag 18/19-tumsfälgar med dubbdäck på eller så köper jag friktionsdäck till mina befintliga fälgar.
Vad säger ni - vad skulle ni rekommendera? Dubb eller friktion? Tänk på att detta är en två ton tung bakhjulsdriven bil med 470 hästar... Klart jag kommer köra lugnt, men ändå.

Re: Sv: Vinterdäck på Dodgen
Dubb utan snack. Liten backe med lite is så är det nog kört.
Skadar nog inte att slänga in nåt tungt i bagaget heller men det märker du nog under vinterns gång om du behöver men jag hade alla gånger kört med dubb.
Skickat från min MT15i via Tapatalk 2
Skadar nog inte att slänga in nåt tungt i bagaget heller men det märker du nog under vinterns gång om du behöver men jag hade alla gånger kört med dubb.
Voyager V6 -04
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
- SandmanNet
- SUV
Ok, i så fall är jag tvungen att köpa nya vinterfälgar, och då gå ned på 19 eller 18 tumArvid78 skrev:Dubb utan snack. Liten backe med lite is så är det nog kört.

E ju lite surt att behöva lägga ut pengar på nya fälgar med, eller begagnat om du hittar nåt som passar.
Där jag bor går det mellan is, blask, snö i ett nafs så jag har alltid haft dubb trots framhjulsdrift.
Bor i ett bostads området som har en liten backe upp till vägen och även ned dubb kan det vara riktigt svårt att ta sig ut på vägen.
Grannen hade en Dodge magnum och han bytte bil för det var för svårt att ta sig ut på vägen.
Men du vet ju bäst hur det ser ut där du kör
Där jag bor går det mellan is, blask, snö i ett nafs så jag har alltid haft dubb trots framhjulsdrift.
Bor i ett bostads området som har en liten backe upp till vägen och även ned dubb kan det vara riktigt svårt att ta sig ut på vägen.
Grannen hade en Dodge magnum och han bytte bil för det var för svårt att ta sig ut på vägen.
Men du vet ju bäst hur det ser ut där du kör
Voyager V6 -04
- Kameramannen
- SUV
Jag har ett par 18" dubbade på dezent fälg som går över dina ok - använda typ 1/3 säsong första året jag hade Magnumen för att kunna åka mellan verkstäder. Jag behöver dem inte nu längre då jag har en vinterpulka. Kan tänka mig att avyttra dem till bra pris 
- SandmanNet
- SUV
Bild? Säker på att dom passar?Kameramannen skrev:Jag har ett par 18" dubbade på dezent fälg som går över dina ok - använda typ 1/3 säsong första året jag hade Magnumen för att kunna åka mellan verkstäder. Jag behöver dem inte nu längre då jag har en vinterpulka. Kan tänka mig att avyttra dem till bra pris

- Kameramannen
- SUV
Skall leta upp nån bild när de är monterade, men ja jag är säker på att de passar - du har samma et och samma bultmönster som på magnumen väl? De går fria från ok både fram och bak utan problem och har samma rullomkrets som dina orginalsulor.