Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Vinterdäck på Dodgen

Här diskuteras Dodge, Ram och SRT
Användarens profilbild
Kameramannen
SUV

Re: Vinterdäck på Dodgen

Det är dessa fälgar iallafall

[bilder]http://www.bildemo.com/UL/Image/falgar/ ... nt%20F.jpg[/bilder]
Annons
Användarens profilbild
SandmanNet
SUV

Nu har jag (förhoppningsvis, med min tur vet man ju aldrig) fixat detta med vinterdäck.

Det blev helt nya fälgar och däck. De Michelin 20" dubbdäcken som är listade går helt enkelt inte att få tag på. Så det blev fyra stycken 18" fälgar som ni hittar här:

http://www.dackia.se/produkter/falgar/a ... 10062.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Enligt dem på H-däck här i Västerås ska dom passa över mina bromsok. Sen fyra stycken dubbsulor från Michelin på dem (samma som skulle ha varit till 20-tummarna).

Dom på H-däck sade att mina fälgar ändå inte är avsedda för vintern och risken hade varit stor att dom hade blivit skadade av stenskott och saltade vägar. Hela kalaset gick på 16 500 kronor och här får ni en liten photoshoppad bild på hur bilen kan komma att se ut. Visst, originalfälgarna är snyggare, men detta får funka under vintern.
_DSC9708.jpg
Bild
Användarens profilbild
Kameramannen
SUV

Lol - jag hade tänkt släppa mina för 11000 balanserade och klara :) Men bra att du fick ihop det!
Användarens profilbild
SandmanNet
SUV

Kameramannen skrev:Lol - jag hade tänkt släppa mina för 11000 balanserade och klara :) Men bra att du fick ihop det!
Ja men dina var inte något snygga! :-D
Bild
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Snygga fälgar du köpt! Men jäkla vad det gick på i pris =(

Kameramannens fälgar var ju snygga? :D En Dodge-logga på varje fälg hade gjort susen ju :P
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
WBC33
SUV

Smaken är ju som baken, eller hur ?

Gillar man inte något så gör man det inte, sen spelar det nog ingen roll ang priset

Personligen tycker jag att Kameramannens fälgar är helt okej, men Sandmans e lite fräckare. :)
Bild
Dodge Caliber 1.8 SXT 2008
Chrysler GV 3.3 LE, 1996, 22000+ mil
Användarens profilbild
Kameramannen
SUV

Personligen skiter jag i hur jag ser ut på vintern då bilen ser idiotisk ut med 18 och högprofil ändå.
Användarens profilbild
SandmanNet
SUV

Kameramannen skrev:Personligen skiter jag i hur jag ser ut på vintern då bilen ser idiotisk ut med 18 och högprofil ändå.
Ja alltså, sorry om jag kallade dom fula. Det var inte meningen. Jag ville bara ha mörka fälgar. Klart det inte ser lila bra ut med högre profil, men Michelin kunde ju inte leverera gummi till dom befintliga fälgarna...
Bild
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Känns det inte lite hemskt att köra med bilen på vintern? :P Tänk allt slask med salt o grus i, jag får rysningar i hela kroppen :oops:

Bild
Användarens profilbild
Kameramannen
SUV

Jag är bara osäker om de fälgarna går runt oken - jag hade ett helsike att hitta något som passade när jag köpte mina och hittade i princip tre olika. Dezent F, Cobra R och en Borbet jag inte kommer ihåg vad den hette. Däckia tog hem åtta eller nio olika och provade innan vi hittade något som funkade.

Jag kör inte min på vintern - därför jag säljer - hade på dem när jag importerade bilen och sedan dess har de legat på däckförvaring. Men det är inte saltet som dödar - det är att man skiter i att spola bort det som är dåligt.

Jag kan tipsa om en genomskinlig skyddsplast på front och huv - annars har du en prickig bil till våren... Synd att Dodge evisas med vit grundlack på svarta bilar och svart grundlack på vita bilar...
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Ja det kanske blir svårt att få på fälgarna :roll:

SRT Charger -12 har 360 mm stora skivor, och på det tillkommer oket som bygger ett par cm, sedan är fälgarna 457 mm (18 tum) och det mäts ju där däcket sitter från kant till kant, dvs. blir ännu mindre inuti fälgen.

Bild
Användarens profilbild
Kameramannen
SUV

Det är inte så mycket skivornas diameter som är problemet utan snarare hur mycket oken bygger samt en lite udda offset på våra bilar.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Men det är ju till följd av skivdiametern som oken sitter så långt ut =)

Skiljer det inte lite mellan gamla LX och "nya" LX SRT? :P

Bild
Användarens profilbild
SandmanNet
SUV

Kan meddela att fälgarna beställdes med oken i åtanke och har nu provmonterat dem och de passade perfekt :)
Bild
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Skönt att höra :P

Men återigen, jag vill avråda dig ifrån att köra på vintern :mrgreen: Tänk på all tråkig salt, slask och grus som kan skada den fina bilen :(

Bild
Skriv svar