Vinterdäck på Dodgen
Re: Sv: Vinterdäck på Dodgen
Gott. På med gummi och du är klar för vintern då:-).
Men som avenger skriver, synd på fina bilen
Skickat från min MT15i via Tapatalk 2
Men som avenger skriver, synd på fina bilen
Voyager V6 -04
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Annons
- SandmanNet
- SUV
Re: Vinterdäck på Dodgen
Lackskador går att fixa, och bra mycket billigare än en helt separat vinterbil. Första jag alltid gör framåt vårkanten är att ta in bilen på en fullständig rekond, då ser den ut som ny. Har funkat i alla år.Avenger skrev:Skönt att höra
Men återigen, jag vill avråda dig ifrån att köra på vinternTänk på all tråkig salt, slask och grus som kan skada den fina bilen

Jo det är sant billiga vinter bilar går ju också sönder
Voyager V6 -04
- SandmanNet
- SUV
Ja, nu är dom på. Inte riktigt lika snyggt som de vanliga 20-tummarna, men vad gör man liksom? 
Fick varning om däcktryck i bilen då jag inte har någon givare i dessa, men det kan jag leva med. Nu är jag redo för vintern!
Fick varning om däcktryck i bilen då jag inte har någon givare i dessa, men det kan jag leva med. Nu är jag redo för vintern!

Tycker det var snyggt:-).
Voyager V6 -04
- SandmanNet
- SUV
- Kameramannen
- SUV
Ser ju helt okej ut, som sagt - jag är inte den som bryr mig om hur vintersulorna ser ut.
Första blasket och bilen ser bedrövlig ut:-(.
Har några mindre snygga vinterfälg.
Men det kvittar vintertid som du säger
Har några mindre snygga vinterfälg.
Men det kvittar vintertid som du säger
Voyager V6 -04
Är det nån som vet var man kan kolla om minsta fälg storlek på en Dodge Ram 1500 2003 jag hittar inget ting om det ..
2003 Dodge Ram 1500 4X4 Hemi såld
Tror du la inlägget i fel tråd? 
Minsta storlek är 15 tum beroende på hur fälgens form ser ut i övrigt, men då måste du fila på bromsoken fram. 16 tum fanns original och är det bästa för att undvika tråkiga överraskningar. Har du dubbla bromskolvar i de främre oken?
Trevlig helg!
Minsta storlek är 15 tum beroende på hur fälgens form ser ut i övrigt, men då måste du fila på bromsoken fram. 16 tum fanns original och är det bästa för att undvika tråkiga överraskningar. Har du dubbla bromskolvar i de främre oken?
Trevlig helg!
Hittade på blocket orginal färgar 16 tum så dom borde ju passa ...
2003 Dodge Ram 1500 4X4 Hemi såld
Ja det borde ju passa perfekt, säkra före det osäkra 
Kontrollera dock så att allting stämmer med ET-mått och fälgens bredd, eller om du kan se på bild/bilderna att det verkligen är OEM-fälgar
Kontrollera dock så att allting stämmer med ET-mått och fälgens bredd, eller om du kan se på bild/bilderna att det verkligen är OEM-fälgar
- SandmanNet
- SUV
Kan bara nämna att Chargern går som ett spjut i snön. Startar på en sekund i -16 grader och väghållningen på vintersulorna är ruskigt bra. Med 470Hk på bakhjulen var jag rädd att det inte skulle gå så bra, men traction control är ruskigt bra på dessa (tack Mercedes) så även om jag pressar så lossar bilen otroligt sällan.
Bilen blir också varm i kupén rätt så snabbt, och sätter på sätesvärme och rattvärme automatiskt när det är kallar än fem plusgrader ute. Visst, den känns lite malplacerad i snön, men vad tusan
Bilen blir också varm i kupén rätt så snabbt, och sätter på sätesvärme och rattvärme automatiskt när det är kallar än fem plusgrader ute. Visst, den känns lite malplacerad i snön, men vad tusan

Trevligt att höra! 
Jasså, går det så bra med RWD på dessa bilar?
Då behöver man alltså inte oroa sig för sådant på nyare bakhjulsdrivna bilar
..t ex. så hade det aldrig fungerat med en 80/90-tals Camaro eller Firebird, dom släpper direkt i snön.
Jasså, går det så bra med RWD på dessa bilar?