Hade tänkt byta bromsar fram på bilen, och hörde mig för på bilpartner.
och bara för reservdelen så skulle det kosta 2200:- Och dom vill inte berätta vad det är för system.
Så nu skulle jag vilja veta hur man kan få fram vad det är för bromssystem på bilen, såg på meca och där var det mycket billigare, men jag vet inte vad jag har för bromssystem om det är ATE eller lucas eller något annat, sitter ju en massa skyltar som ska tyda detta, så nu skulle jag vilja ha lite hjälp med hur man får fram det.
bromsar fram dodge grand caravan -05
Annons
Re: bromsar fram dodge grand caravan -05
Det du behöver för att få rätt delar är orginal fälgdiameter, skiva eller trumma bak, 281 eller 302mm skiva.
säkraste sättet att få rätt är kolla upp det...
säkraste sättet att få rätt är kolla upp det...
det jag vet är att det är skivor runtom. fälgarna som sitter på är 15" men vad det är för mått på broms skivorna hmm vet ej.
Hej,
Ska du byta skivor och belägg där fram? Något mer såsom bromsokskolv, rep.sats?
Mvh
Ska du byta skivor och belägg där fram? Något mer såsom bromsokskolv, rep.sats?
Mvh
Eftersom du har 4-diskbromsar (skivbroms fram- och bak) så ska bromsskivediametern fram vara 281 mm (precis som carawelle skrev) 
Vad är det du har fått pris på för delarna? Komplett kit med två bromsskivor och belägg till där fram?
Bromsskivor på ebay.se (England) = 950:- med frakt:
http://viewitem.eim.ebay.se/FRONT-BRAKE ... 67321/item" onclick="window.open(this.href);return false;
Bromsbelägg på ebay.se (England) = 460:- med frakt:
http://viewitem.eim.ebay.se/FRONT-TP-Br ... 56971/item" onclick="window.open(this.href);return false;
Totalt cirka 1 400:- för delarna levererat å klart.. OBS dock att jag inte kollat så noga om allt stämmer.., samt inte jämfört mot svenska butiker som Meca. Autoexperten, Hansen Racing .., har heller inte kollat ebay.se (Tyskland)
Vad är det du har fått pris på för delarna? Komplett kit med två bromsskivor och belägg till där fram?
Bromsskivor på ebay.se (England) = 950:- med frakt:
http://viewitem.eim.ebay.se/FRONT-BRAKE ... 67321/item" onclick="window.open(this.href);return false;
Bromsbelägg på ebay.se (England) = 460:- med frakt:
http://viewitem.eim.ebay.se/FRONT-TP-Br ... 56971/item" onclick="window.open(this.href);return false;
Totalt cirka 1 400:- för delarna levererat å klart.. OBS dock att jag inte kollat så noga om allt stämmer.., samt inte jämfört mot svenska butiker som Meca. Autoexperten, Hansen Racing .., har heller inte kollat ebay.se (Tyskland)
priset var bara på bromsklossarna inga skivor med i det priset. tycker det är väldigt dyrt till en sådan bil och bara för klossar 2200:- ger jag bara inte.
meca så kostar dom från 600:-
och där hade dom två sorter ate och Lucas men jag vill inte ta fel när jag köper. så det är därför ber om hjälp här
så man kan få rätt saker.
meca så kostar dom från 600:-
och där hade dom två sorter ate och Lucas men jag vill inte ta fel när jag köper. så det är därför ber om hjälp här
så man kan få rätt saker.
Vilket jäkla skyhögt pris för ENBART bromsbeläggen!!
Då kan du ta min länk ifrån ebay.se och köpa, dom är till 2.5 CRD (diesel) som har 4-diskbromsar, så det bör passa din bil, 460:- med frakt.
..men jag antar att MECA är mer intressant nu =)
Är väl dessa beläggen isf (eftersom du har skivbromsar bak?) :
Bromsbelägg fram
• För fordon med skivbromsar bak, För bromsskivediameter [mm] 281
Fälgdimension [tum] 16
• ATE, Med akustisk slitagevarnare
• Bredd [mm] 172.5, Höjd [mm] 65.7, Tjocklek [mm] 18.8
Jag kan inte säga säkert, men MECA's hemsida tyder på att det ska vara dem
Det jag kan säga säkert är att Hansen Racing's belägg med artikel nr: RAYPGD857M ska passa, dom har samma artikel-nr som sprängskissen: 05019804AA, pris: 650:- kr (Meca kan nog beställa dem, eller Mekonomen, BDS, Autoexperten mm.)
Visst har jag skivor bak.
Ska beställa dom från Hansen racing, det verkar vara bra belägg.
Ska beställa dom från Hansen racing, det verkar vara bra belägg.