Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

har köpt en Dodge magnum r/t awd -05

Här diskuteras Dodge, Ram och SRT
Användarens profilbild
alvebris
Station Wagon

har köpt en Dodge magnum r/t awd -05

Hej på er. Har blivit ägare till en Dodge magnum r/t hemi awd -05. Bilen har dragkrok men är bara godkänd för 1000 kg. Enligt fd ägaren så sa bilprovningen att det satt dom klena fjädrarna bak där av dragvikten. Ska tydligen finnas grövre grejer och då kan man få upp dragvikten. Är det så och var köper man dom.Tacksam för svar och grymt nöjd med bilen.
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: har köpt en Dodge magnum r/t awd -05

Hej!

Grattis till bilköpet!

I servicemanualen hittar jag bara olika fjädrar för SRT8-modellen, men i sprängskissen finns flera olika artikel-nr, dock utan förklaring :roll:

Ska forska vidare i detta, än så länge har jag inte hört eller läst något om andra fjädrar..
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Kameramannen
SUV

Du är ute efter "towing package" vilket är nivåjusterande nivomats bak.

Bilprovningen är helt ute och cyklar. I usa drar de 3800 lbs utan problem utan towing package...
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Re: Sv: har köpt en Dodge magnum r/t awd -05

Det beror väl på reggningen här i Sverige. Dom har konstiga krav eller synpunkter

Voyager -04 3.3l V6
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
alvebris
Station Wagon

Tackar för info. Precis, kameramannen, och det paketet behöver man bara om man inte kan lasta en kärra som man ska. med 80 kg kultryck går det ju bra endå. Dodge Sverige vägrar skriva ut ett intyg då bilen är importerad men jag har mailat firman som sålde bilen ny och dom skrev att 3500 Pound va godkännt på awd-bilar. ska försöka med en ny regbes i vår.
Användarens profilbild
Kameramannen
SUV

Vad står det i regbeviset under övrig information? Min är stämplad med att den är godkänd enligt USA-krav vilket jag även tolkar som dragkroken... :)

Fick iofs stansa in nummer i ramen själv på valfri plats och kunde då stämpla vad f-n jag ville... Nu är jag en ärlig kille med en clean title från början, men där fanns ju möjlighet att göra något.
Användarens profilbild
CEk
SUV

Har dragit allt möjligt med min, utan problem. Kan inte förstå reglerna i detta land ibland, kulan jag har är inte godkänd men det går utmärkt i USA.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Nivåjustering kom först -06 eller? =) Kanske därför jag missade det.

Men ändå, som ni säger så borde man få dra mera oavsett tow package eller ej..

Jag hade bra kontakt med en kille i USA som kunde få fram VIN-info (de sista siffrorna som bara kan dekodas av Mopar-databas), men kommer inte åt hans mejl längre, annars hade man kunnat få specifikt vad just den bilen är tillåten med för dragvikt.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar