Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

kylare dodge grand caravan -05

Här diskuteras Dodge, Ram och SRT
Användarens profilbild
fredde74
Van

kylare dodge grand caravan -05

har fått en pyte liten läcka på kylare och undrar om man kan hälla i Bar's Leaks orginal tätning i kylaren och mom det är något som håller länge och om någon har provat produkten?
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: kylare dodge grand caravan -05

Bars Leak Original är en bra produkt, det tycker jag att du kan prova (följ anvisningarna som står på burken!). Något annat än just Bars Leak hade jag dock inte vågat mig på, t ex. Biltemas tätning sätter igen kylarsystemet, iaf för några år sedan :(

Det absolut bästa är dock en ny kylare, finns billigt ifrån ebay.de (Tyskland).

..annars finns det även fina beg. på Laga.se eller Bildelsbasen.se ..instruktionsvideo för kylarbyte finns på YouTube.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Kameramannen
SUV

1500 från usa ink frakt.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Samma pris ifrån Tyskland med frakt :D ..och då kommer man undan tull och moms eftersom det är EU-land =) .. men det kanske du räknade med Kameramannen, i priset från USA? :mrgreen:

Bild
Användarens profilbild
Kameramannen
SUV

Uttryckte mig lite dåligt - de som är i tyskland står "Ort: Vereinigte Staaten von Amerika" - alltså de skickas från USA = tull och momsrisk.

Skulle skrivit såhär: De som Avenger hittade och som kostar runt 1500 med frakt kommer från USA även om de är listade på tyska ebay.
Användarens profilbild
fredde74
Van

Så det är en produkt som inte sätter igen kylsystemet då eller förstör motorn?
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Precis, Bars Leak bör verkligen inte sätta igenom kylarsystemet, då har man antingen inte följt instruktionerna eller så var det något fel på produkten från början.

Men som sagt, en ny eller beg. kylare är det bästa, oavsett vilket märke på kylartätningen så bör man alltid räkna med det som en tillfällig lösning.

Bild
Skriv svar