Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Fjäder fram TS-02

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
Fyllet
Van

Fjäder fram TS-02

Hej alla!

Min TS som jag vart nöjd med efter vissa omständigheter från köpet har det kommit ytterligare problem.
Det är fjädern fram som brustit på förarsidan Jag har själv inte forskat i hur svårt det kan vara att byta själv men jag vet att jag är tvungen att ta bägge sidorna :cry: . Hur gör jag smidigast för att byta utan att demontera en massa saker? Ställde av den siste feb. pga detta fel och vill gärna att den ska rulla igen inom en månad. Just nu kört jag min andre bil(Golf) och känner med makrillfilen :D .
Annons
Användarens profilbild
sverker
Hedersmedlem

Re: Fjäder fram TS-02

Jag behöver byta stötdämpare både fram och bak på min. Jag överväger att fram köpa helt nya fjäderben.

Om man vill byta bara fjädern så får man ta ut fjäderbenet och spänna ihop fjädern så att man kan skruva isär det. Det är viktigt att inte fjäderspännarna lossnar för de kan flyga iväg med väldig kraft.

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

..nya fjädrar eller fjäderben köpes nog billigast från USA :)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Fyllet
Van

Hej å tack för svaren
Har haft denna som minneslistan på ebay ngn vecka nu
http://viewitem.eim.ebay.se/2-STODMPFER ... 61088/item" onclick="window.open(this.href);return false;
Köper jag bara fjädrar så kostar det runt 1600-1700 kr men hela fjäderben med stötdämpare för 2500 är iofs bra alternativ. Det är det tyska priset.
Vad ska jag leta efter för bil om jag ska hitta från US? Montana? Pontiac Transsport?
Användarens profilbild
sverker
Hedersmedlem

Chevrolet Venture

Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Precis, namnet Chevrolet Venture är den mest sålda av dessa bilmodeller.

Här fanns det från USA:

http://www.ebay.com/itm/Front-Complete- ... ae&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;

..1 700:- inkl. frakt för 2 st, dock vet man inte hur tullen ställer sig till tull och moms, kan bli ett par hundralappar :(

Vill man ha ett fast pris så är det alltid ebay.se som gäller.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar