Hej!
Jag har en Grand Caravan 3.3 från -93 som dör när jag försöker lägga i något annat växelläge än park.
Kan det vara någon givare som krånglar och vars sitter de isf?
Tacksam för hjälp!
Grand caravan -93 som dör...
Grand caravan -93 som dör...
Senast redigerad av Avenger den tor 04 apr 2013, 12:49, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Årsmodell saknades i rubriken.
Anledning: Årsmodell saknades i rubriken.
Annons
Re: Grand caravan som dör...
Hej!
Kan du beskriva hur motorn stannar, går tomgången ner för lågt eller tvärdör den, som om tändningen lägger av? Prova att växla till NEUTRAL och starta i den växeln och se hur bilen är.
Annars hade jag kikat på automatlådeoljan, om det är rätt mängd, prova att gasa lite EFTER att du lagt i t ex. DRIVE och se om den håller sig.
Kan du beskriva hur motorn stannar, går tomgången ner för lågt eller tvärdör den, som om tändningen lägger av? Prova att växla till NEUTRAL och starta i den växeln och se hur bilen är.
Annars hade jag kikat på automatlådeoljan, om det är rätt mängd, prova att gasa lite EFTER att du lagt i t ex. DRIVE och se om den håller sig.
Tack för snabbt svar!
Den tvärdör.
Första gången den dog var under färd. Sen lyckades jag efter batteribyte få igång den men den dog så fort jag försökte lägga i en växel. Om jag kommer ihåg rätt så kunde jag lägga i neutral också.
Den tvärdör.
Första gången den dog var under färd. Sen lyckades jag efter batteribyte få igång den men den dog så fort jag försökte lägga i en växel. Om jag kommer ihåg rätt så kunde jag lägga i neutral också.
Hmm..
Kontrollera kabelstammar runt växelföraren.
Nästan så man kan tro att det ligger för nära och dras isär när du drar i växellänkaget.
Låter ju bra skumt annars om den tvärdör när du drar i växelföraren.
Kanske nåt glapp uppe vid tändningslåset?
Kontrollera kabelstammar runt växelföraren.
Nästan så man kan tro att det ligger för nära och dras isär när du drar i växellänkaget.
Låter ju bra skumt annars om den tvärdör när du drar i växelföraren.
Kanske nåt glapp uppe vid tändningslåset?
Tack till:
Avenger på USABilforum, BDS Lindesberg, Summer On Wheels,
Helges Däckmontering, Mika på MTF Rod & Plåt Och självklart Mamma och Syster.
Re: Grand caravan -93 som dör...
Håller med Räcket.. men tänkte först fråga, dör den även om du går snabbt ifrån PARK till NEUTRAL Eller fungerar bara NEUTRAL om du startar i det läget? Jag har varit med om liknande (fast då har den sluddrat på tomgången så den stannat) när det varit för lågt med automatlådeolja..