Hej! Jag har tänkt att köpa en Dodge Ram 1500 Big Horn 4,7l
Är det något jag ska tänka speciellt på innan jag köper den? Tyvärr så för jag bara lasta 500 kg på flaket och bara dra 1500 kg... Var får jag tag i papper så jag kan registrera om den så jag kan lasta mer och dra mer?
Mvh Robban
Köpa dodge ram big horn 4.7
- Asfaltsrobban
- Station Wagon
Köpa dodge ram big horn 4.7
Senast redigerad av Avenger den ons 17 apr 2013, 11:23, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Ej beskrivande rubrik.
Anledning: Ej beskrivande rubrik.
Annons
Re: Köpa dodge ram big horn 4.7
Hej Robban!
Gissar på att det är en -08 på blocket?
4.7:an drar lika mycket som HEMI'n på 5.7 liter, värt att tänka på.
Du kan göra iordning papper själv och reg.besiktiga den, jag har gjort så vad gäller andra grejer som bes. tjurat om
Lasten borde inte vara några problem, men dragvikten får du plocka fram ett intyg, finns en del färdiga i USA som man kan använda sig av.
Om bilen är privatimport, se till att du tar en CARFAX, men det finns även en del yrkesmässigt importerade som kontrollerade detta när de var nya.
Du kan göra iordning papper själv och reg.besiktiga den, jag har gjort så vad gäller andra grejer som bes. tjurat om
Om bilen är privatimport, se till att du tar en CARFAX, men det finns även en del yrkesmässigt importerade som kontrollerade detta när de var nya.
- Asfaltsrobban
- Station Wagon
Avenger skrev:Hej Robban!
Du kan göra iordning papper själv och reg.besiktiga den, jag har gjort så vad gäller andra grejer som bes. tjurat omLasten borde inte vara några problem, men dragvikten får du plocka fram ett intyg, finns en del färdiga i USA som man kan använda sig av.
Det stämmer!!! Den vita... Vi får se vad de blir
Jag hade inriktat mig på HEMI-motorn om det finns någon kandidat =)